پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

برگزاری کنسرت زنده در دانشگاه ها چه میزان با اهداف انقلاب اسلامی سازگاری دارد؟

به گزارش “خانه خشتی“، این روزها متاسفانه دغدغه برخی مسئولین فرهنگی شهرها علی الخصوص شهرمان(رفسنجان) تسهیل برگزاری کنسرت زنده آن هم در فضای دانشگاه شده است، اقدامی که هزاران سوال به وجود می آورد، تغییر فضای مقدس و علمی دانشگاه که به گفته امام راحل(ره) مبدا همه تحولات جامعه و نیز محل تربیت مدیران متعهد و مومن آینده کشور است به محیط رفت و آمد افراد غیر دانشگاهی با ظواهر خلاف عرف و قانون دانشگاه که به کرات در کنسرتهایی پیشین مشاهده شده است چه توجیه عقلایی دارد؟افرادی که تجربه ثابت کرده است کنسرت را با نمایشگاه مد لباس و لوازم آرایشی اشتباه می گیرند و اگر پا به دانشگاه بگذارند به شدت فضای آنرا تحت تاثیر قرار داده و باعث برهم خوردن محیط فرهنگی و علمی آن و کاهش تمرکز دانشگاهیان می شوند.

سوال اساسی اینجاست، چرا برخی افراد بعد از برگزاری کنسرتهای مکرر و بعضا حاشیه دار در محیط شهری ،برای برگزاری این مراسم در محیط مقدس دانشگاه که نیاز به اجتناب از هر گونه عامل بر هم زننده آرامش علمی دارد تلاش می کنند؟ مراسم هایی که کمترین تناسب با محیط دانشگاه و فرهنگ ناب اسلامی را دارند؟ از این دست سئوالات، بی شمار که در ذهن هر جوان مومن انقلابی ممکن است به وجود آید.

امروز مشکل و خواسته ما جوانان برگزاری کنسرت و مراسم های اینچنینی نیست! دغدغه ما بر طرف شدن موانع ازداوج نسل جوان است، بیایید گزارش بدهید تاکنون برای آن چه اقدام عملی انجام داده اید؟

مسئولین باید ببینند در راستای شعار سال تا به الآن چه اقدام عملی انجام داده اند و آیا اولویت فرهنگی جوان امروز موسیقی است و اینکه موسیقی کدام مشکل جوان را برطرف می کند؟

باید این را در نظر گرفت که نظام استکبار هدفش دین زدایی از نسل جدید است و ما نباید کارهایی انجام دهیم تا دشمن و استکبار جهانی خوشحال شوند ،و همچنین نباید در راستای اهداف آنها حرکت کنیم.

مطمئنآجوان امروز، جوانی آگاه ، مطالبه گر و عدالتخواه است و هرگونه تغییر در فضای مقدس و علمی شهر و دانشگاه و برگزاری مراسم های غیر فرهنگی را موجب انحراف دانشگاه و دانشجویان از آرمان ها و اهداف اصلی دانشگاه می داند و به شدت با انجام این گونه مراسم ها در دانشگاه مخالفت می کند. چرا که اگر در دانشگاه تربیت دینی بدرستی انجام گیرد می توان این اطمینان را پیدا کرد که فردا روزی، مدیران و مسئولین کشور همه اسلامی شوند تا مبانی اسلام را سر لوحه تمامی امور قرار دهند.امروزه با توجه به تعریف نادرست برخی گروهها از اسلام در خارج از کشور همه باید دست به دست هم دهیم تا اسلام ناب محمدی را تعلیم و ترویج کنیم.

در برخی از دانشگاه ها می بینیم که نیرو های ارزشی و انقلابی کنار گذاشته می شوند اما این جمله را خطاب به این اشخاص عرض کنم که نیروی ارزشی و انقلابی باید همیشه در عرصه حضور داشته باشد و تا هر جا که نیاز باشد اقدامات لازم را انجام دهد، چه در پست‌های مدیریتی باشند و چه نباشند: این دست از افراد کم نیستند که شخصی یا گروهی تصمیم به کنار گذاشتنشان بگذارند و تغییر دولت ها از صحنه کنار بروند.لذا پیشنهادی که می توان داده شود این است که این افراد با تشکیل کارگروها و ارائه راهکار به مسئولین دانشگاهی و یا حتی شهری آنها را در اداره دانشگاه یا شهریاری کنند تا شاهد این دست برنامه ها که باتوجه به وضعیت جامعه ما ضروری هم نیست نباشیم.

رویکرد ما جوانان پیرو خط ولایت ، تبعیت از ولایت فقیه است و با توجه به برگزاری موسیقی زنده در شهرها و برخی دانشگاه ها باید به این نکته توجه داشته باشیم که : مقام معظم رهبری در دوره اصلاحات موضع خودشان را اعلام کرده و فرمودند: پیشبرد موسیقی در دانشگاه با اهداف انقلاب اسلامی سازگاری ندارد و ما نیز بر طبق تبعیت از مقام عظمای ولایت، مخالف ترویج موسیقی در دانشگاه هستیم.

و یقین دارم جوانان مومن و ولایت مدار ما در هر دانشگاهی این اتفاق را ببینند، تذکر می‌دهندو هر جا که نصایح مؤثر واقع نشود از طرق کانال‌های قانونی و رسمی اقدامات مؤثری انجام می دهند که این واقعه در دانشگاه‌ها به وقوع نپیوندد.

یادداشت از علیرضا شاهسونی ، فعال دانشجویی

خروج از نسخه موبایل