پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

چرا کارگران شرکت ارفع سازان تجمع کردند؟/ چه کسی پاسخگوی اعتراض این کارگران است؟

به گزارش “خانه خشتی“، در پی اخراج ۱۴ نیروی شرکت ارفع سازان کرمان جمعی از کارگران این شرکت از صبح روز سه شنبه ۲۳ دیماه در مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کردند.

معترضین دلیل تجمع خود را اینگونه عنوان کردند: کلیه نیروهای این شرکت در واقع در خط تولید شرکت مس سرچشمه مشغول بکار هستند در حالیکه هیچ گونه مزایایی از سوی این شرکت به آنها پرداخت نمی شود، ما کارگران تنها حقوق ماهیانه خود را آن هم در ۲۲ یا ۲۳ هر ماه از شرکت ارفع سازان دریافت می کنیم.

در واقع این معترضین خواستار این هستند که امتیازاتی که شرکت مس سرچشمه برای سایر کارکنان خود قائل می شود ،به آنها نیز تعلق گیرد.

کارگران معترض درخوست دارند تا با انعقاد قراردادی با شرکت مس سرچشمه آنها نیز زیر نظر این شرکت قرار گیرند تا دیگر دلهره و درد سر کار را نداشته باشند.

به گفته معترضین، مدیر عامل شرکت ارفع سازان نیز نه تنها قول حمایت به این کارگران را نداده است بلکه عنوان می کند که اگر روزی این شرکت به نیرو نیاز نداشته باشد، اخراج می شوید و من نمی توانم درخواست های شما را در قرارداد وارد کنم.

بنا به گفته این کارگران معترض، کلیه نیروهای پمپ بنزین شهرک مس سرچشمه، ۲۳ نفر از نیروهای قسمت لیفتراک ، تعدادی از کارگران بخش ماشین آلات کارخانه سیلیس، کارگاه تاسیسات کارخانه و کارگاه اجرایی کارخانه شهرک از نیروهای شرکت ارفع سازان هستند اما هیچگونه امتیازی از سوی شرکت مس سرچشمه به آنان تعلق نمیگیرد.

گفتنی است تاکنون از سوی این معترضین به مدیر عامل، مدیر سرمایه گذاری و مدیریت حراست شرکت مس سرچشمه و همچنین مدیر عامل شرکت مس کرمان نامه هایی ارسال شده و تا هم اکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

معترضین همچنین خواستار برگشت نیروهای اخراجی این شرکت نیز هستند.

طبق صحبت های شنیده شده از مسئولین این شرکت اخراج نیروهای این شرکت به دلیل فسق یکطرفه قرارداد خاکبرداری معدن از سوی شرکت مس با این شرکت و عدم توانایی شرکت ارفع سازان در پرداخت حقوق کارگران بوده است.

خروج از نسخه موبایل