نماز این افراد تا چهل روز پذیرفته نمی‌شود…!

  • شناسه خبر: 54881
نماز این افراد تا چهل روز پذیرفته نمی‌شود…!

پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس از مرد یا زن مسلمانی غیبت کند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذیرد، مگر این که غیبت‌شونده او را ببخشد.

خانه » آخرین اخبار » نماز این افراد تا چهل روز پذیرفته نمی‌شود…!

به گزارش “خانه خشتی”، سرمایه انسان در زندگی حیثیت، آبرو و شخصیت اوست و هر چیزی که آن را به خطر اندازد، گویی جان او را به خطر انداخته، بلکه گاه ترور شخصیت از ترور فیزیکی مهم‌تر است و این جاست که گناه آن، از قتل سنگین‌تر می‌شود و از این روست که غیبت، یکی از رذایل اخلاقی بیان شده است.

همچنین پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس از مرد یا زن مسلمانی غیبت کند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذیرد، مگر این که غیبت‌شونده او را ببخشد؛ و نیز در جایی دیگر بیان داشته‌اند: روز قیامت فردی را می‌آورند و او را در پیشگاه خدا نگه می‌دارند و کارنامه‌اش را به او می‌دهند، اما حسنات خود را در آن نمی‌بیند. عرض می‌کند: الهی، این کارنامه من نیست! زیرا من در آن طاعات خود را نمی‌بینم!

علاوه بر این، رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: هر که در مجلسی بشنود که از برادرش غیبت می‌شود و آن غیبت را از او دفع کند، خداوند هزار باب بدی را در دنیا و آخرت از او دفع می‌کند.

همچنین پیامبر (ص) در باب راه جبران غیبت افراد دیگر بیان می‌دارند: کفاره غیبت این است که برای شخصی که از او غیبت کرده‌ای، آمرزش بطلبی.

تبیان

برچسب ها:
اخباررفسنجان پیامبر(ص) رفسنجان غیبت کردن
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسین

    با سلام لطفا در زمینه خود بزرگ بینی و بی ظرفیتی کسانی که یک دفعه از پایین ترین نقطه به بالا آن هم به دلایل سیاسی و حفظ منافع اشخاصی که آن هارا بالا برده اند هم مطلب بنویسید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان