رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان خبر داد

احداث کلینیک جدید در رفسنجان/کاهش چشمگیر زیرمیزی توسط پزشکان

  • شناسه خبر: 54715
احداث کلینیک جدید در رفسنجان/کاهش چشمگیر زیرمیزی توسط پزشکان

دکتر مظفری با اشاره به انجام خدمات مستمر و متوالی در بحث هتلینگ، افزود: در این راستا برنامه داریم که با افزایش اعتبارات، بخش ها را یکی پس از دیگری بازسازی کنیم.

خانه » آخرین اخبار » احداث کلینیک جدید در رفسنجان/کاهش چشمگیر زیرمیزی توسط پزشکان

به گزارش “خانه خشتی، در بازدیدی که از بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان انجام شد ، در پایان به سراغ دکتر مظفری رئیس بیمارستان رفتیم تا از روند اقدامات موجود آگاه شویم:

دکتر مظفری رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) شهرستان رفسنجان ضمن تشکر از پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی که خبرنگاران فعالی در سطح شهرستان دارد، اظهار داشت: این رسانه در رفسنجان با انعکاس اخبار بیمارستان باعث آگاهی و اطلاع مردم شهرستان درخصوص خدمات انجام شده و در دست اقدام شد.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۸۰۰ نفر پرسنل در زمینه های مختلف، خاطر نشان کرد: در این بیمارستان بیش از ۷۳ نفر پزشک در رشته های مختلف فعالیت می کنند.

دکتر مظفری افزود: بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) ۳۰۰ تخت دارد و در بیشتر بخش ها تخت خالی وجود ندارد که پیگیر شده ایم انجام شود.

وی با بیان ارائه خدمات مختلف بیمارستان در بخش های اطفال، جراحی و داخلی و استفاده از پزشکان مجرب استان، یادآور شد: بخش آنژیوگرافی، پست آنژیو و ICU قلب بخش فعال و قابل قبولی است که با ارائه این خدمات از شهرستان های سیرجان، شهربابک، انار و زرند به رفسنجان مراجعه می کنند ؛ که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان اولین اقدام انجام شده را احداث سردخانه در محل آرامستان شهرداری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته سردخانه در بیمارستان وجود داشت و باعث ایجاد ذهنیت بد از اتفاقات ناگوار در مردم شده بود ، با همکاری فرماندار ، امام جمعه، شهردار و همراهی دادستان و معاون فرماندار ، سردخانه را به آرامستان منتقل کردیم و سعی کردیم تشییع جنازه نیز از مقابل بیمارستان صورت نگیرد که این ذهنیت ناخوشایند پاک شود.

وی با اشاره به ۱۳ تخت ICU در بیمارستان، افزود: با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی دکتر اسماعیلی ظرف یکماه آینده این ۱۳ تخت را به ۲۶ تخت افزایش می دهیم.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (39)دکتر مظفری در خصوص بحث هتلینگ بیمارستان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و اعتبارات وزیر بهداشت دکتر قاضی زاده هاشمی که انقلابی در انقلاب اسلامی به وجود آورد و همراهی رئیس جمهور محترم ، بخش زنان و تقریبأ تمام قسمت ها از جمله سرویس های بهداشتی، سقف و سیستم پرستار را در شأن مردم رفسنجان بازسازی کردیم و منتظر برخی کنسول های لازم هستیم که اتاق نو شود و مردم خدمات خوبی بگیرند.

وی یکی از اقدامات دیگر در بحث هتلینگ را بازسازی بخش درمانگاه بیمارستان دانست و افزود: سعی ما بر این بود مکان قابل قبولی در این زمینه داشته باشیم که با واگذاری به بخش خصوصی ۹۰ درصد پیشرفت داشته که در چند روز آینده کامل می شود و نهایتأ هزینه را بیمارستان می پردازد.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به انجام خدمات مستمر و متوالی دیگر در بحث هتلینگ، افزود: در این راستا برنامه داریم که با افزایش اعتبارات بخش ها را یکی پس از دیگری بازسازی کنیم که با افزایش پذیرش مجبوریم بخش بخش پیش رویم.

وی از وجود متخصص زنان در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) خبر داد و گفت: زایمان هایی که نیاز به اتاق عمل دارد با وجود این متخصص بانوان می توانند از این بخش به بهترین نحو استفاده کنند.

دکتر مظفری احداث بخش بستری بیماران سرطانی را از جمله کارهای در دست اقدام برشمرد و افزود: دکتر اسماعیلی به این قشر آسیب پذیر جامعه نگاه ویژه ای داشته است و تصمیم گرفته شده در یک ماه آینده شروع بکار کنیم و در این بخش تحت عنوان بخش آنفولانزا یک قسمت ایزوله فراهم شود و با وجود یک فوق تخصص خون و اکولوژی در شهرستان این بخش را راه اندازی و مردم بجای مراجعه به شهرهای دیگر از خدمات این بیمارستان استفاده کنند و در این مکان خدمات بستری و سرپایی را انجام دهند.

وی با اشاره به دو جداره کردن پنجره های بیمارستان و زیبا سازی از لحاظ شکل ظاهری، افزود: بخش انبار ، پارکینگ پرسنل و مکانی برای پسمانده های بیمارستانی و عفونی در حال بررسی است که ایزوله شوند.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) بحث تحول نظام سلامت را یکی از اتفاقات مهم در کشور دانست و گفت: با ارائه این طرح هر بیمار ایرانی از کل هزینه های بیمارستان ۱۰ درصد را می پردازد و هر دارویی لازم داشته باشد بیمارستان مکلف است تهیه و به بیرون بیمارستان ارجاع داده نشود ؛ بیماران روستایی نیز با بیمه روستایی ۵ درصد هزینه را می پردازند و مردم به شهرهای دیگر مراجعه نمی کنند.

وی در خصوص بحث زیر میزی پزشکان تصریح کرد: این قضیه صد در صد استارت خورده و تاکنون هیچ گونه شکایتی در بیمارستان از سوی بیماران صورت نگرفته و باتوجه به افزایش میزان حقوق پزشکان و همکاری آنان کسی دغدغه زیر میزی ندارد.

دکتر مظفری با اعلام خبر احداث کلینک جدید به غیر از کلینیک مدرس در رفسنجان، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی زمینی را برای ایجاد کلینیک در نظر گرفته که کلیه تخصص ها راه اندازی شود و اکثر متخصصین به این مکان منتقل شوند.

وی یکی از مشکلات بیماران ارتوپدی را بحث انتقال آن ها عنوان کرد و افزود: در بخش رادیولوژی برای رفاه حال مردم و سرعت عمل بیشتر پرینتری نزدیک به ۳۳ میلیون هزینه و نصب شده و با این اقدام در بحث کاغذ صرفه جویی بعمل آمده است.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) اظهار داشت: با بخش خصوصی قرارداد بسته شده تا در قسمت ام آر آی خدمات با سرعت بیشتر انجام شود و مشکل را به حداقل برسانیم.

وی از وجود پزشک طب اورژانس در بیمارستان خبر داد و گفت: این پزشک در این مکان مستقر است و در ساعات شلوغ از دو پزشک طب اورژانس استفاده می شود.

دکتر مظفری تصریح کرد: پزشک متخصص داخلی مقیم ، پزشک متخصص جراح در بیمارستان و در بخش جراحی ۲ متخصص مغز و اعصاب و جراحان مجرب در بخش داخلی حضور فعال دارند و در این زمینه مشکل نداریم.

وی خاطر نشان کرد: مردم رفسنجان به پرستاران اطمینان کنند چون با تمام وجود بیمار را بررسی می کنند و این بیمارستان با یزد فرقی نمی کند و در هر مکانی درصد خطایی وجود دارد.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان با اشاره به ۳۰ سال قدمت درهای اتاق عمل بیمارستان، افزود: بهترین درها را با هزینه ای نزدیک به ۳۶ میلیون تومان از تبریز خریداری کرده ایم و به زودی تعویض می گردد.

وی در خصوص بستری بیماران افاغنه در بیمارستان گفت: در این زمینه با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم که باید از طریق وزارت امور خارجه کسی که مسئول کنسول گری است این مشکل را رفع کند.

دکتر مظفری در خصوص هزینه بستری بیماران، یادآور شد: بیمار اورژانسی در هر شرایطی هزینه بیمارستان را نداشته باشد با ارائه کد ملی بستری می شود و همچنین به کسانی که کدملی ندارند خدمات ارائه می گردد ؛ اما بعد از زمان ترخیص  دچار مشکل و معطلی می شوند.

وی تصریح کرد: کار ما خدمت رسانی به مردم است و مردم رفسنجان باور کنند ما حافظ جان آنها و فرزندانشان هستیم و به پزشکان رفسنجانی اطمینان کنند ؛ با ما در ارتباط باشند و مشکلات را منعکس نمایند و با انتقاد از ما در جهت بهبود عملکرد بیمارستان کمک کنند.

لازم به ذکر است، با وجود مشکلات عدیده در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان و قول مساعد رئیس بیمارستان در جهت کیفیت و بهبود بخش ها، تصمیم بر این شد در آینده ای نزدیک به بیمارستان سر بزنیم و وضعیت موجود را گزارش دهیم.

گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
احباررفسنجان خانه خشتی درمانگاه دکتر مظفری رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان کلینیک هتلینگ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان