حجت الاسلام رمضانی پور تأکید کرد

احکام واجب منهای ولایت باطل است

  • شناسه خبر: 53411
احکام واجب منهای ولایت باطل است

امام جمعه رفسنجان گفت: بحث ولایت از جمله مسائلی است که جوانان باید روی آن حساب ویژه باز کنند و احکام واجب همراه با ولایت صحیح و مورد قبول است.

خانه » آخرین اخبار » احکام واجب منهای ولایت باطل است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در مراسم تعویض پرچم میدان امام رضا (ع)، ضمن اشاره به پشت گذاشتن ۲ ماه محرم و صفر ، گفت: روزهای پایانی ماه صفر همراه با شهادت پیامبر اعظم (ص)، سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و روز آخر ماه صفر نیز شهادت جانسوز امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) بود.
وی با اشاره به سخن امام رضا (ع) در روایت سلسله الذهب که تأکید بسیاری بر موضوع ولایت داشتند ، افزود: خداوند احکامی از جمله حکم نماز ، زکات، حج، روزه و همچنین محبت و ولایت اهل بیت را بر ما واجب کرده است.
امام جمعه رفسنجان یادآور شد: فرمایشات و روایات امام رضا (ع) در خصوص ولایت بیانگر این است که موضوع ولایت در آن زمان هم دغدغه ائمه اطهار (ع) بوده است.
وی بحث ولایت را از جمله مسائلی عنوان کرد که جوانان باید روی آن حساب ویژه باز کنند و گفت: احکام واجب منهای ولایت باطل است و اگر همراه با ولایت باشند صحیح و مورد قبول است.
حجت الاسلام رمضانی پور ولایت و حاکمیت خداوند را دارای اهمیت ویژه ای دانست و گفت: برخی افراد این قضایا را سیاسی می کنند و ولایت را امری سیاسی می دانند ، درست است حکومت یک بعدش سیاست می باشد، اما قبل از آن بعد اعتقادی کلامی دارد.
وی عنصر پذیرنده عبادات را ولایت دانست و افزود: امام رضا (ع) دستگاهی در شهر رفسنجان دارند که متبرک است و ما هر میزان که متعلق به ساحت علی بن موسی الرضا(ع) می باشد تکریم می کنیم.
وی در ادامه گفت: چندین سال است که پرچم امام رضا (ع) با بیرق سبز و مشکی سالی ۲ نوبت تعویض می شود که این کار عمل ارزشمندی می باشد و مایه افتخار است.

گفتنی است با پایان ایام محرم و صفر و آغاز ماه ربیع الاول، با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین عصر روز گذشته پرچم میدان امام رضا (ع) رفسنجان تعویض شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امام جمعه پرچم امام رضا (ع) حجت الاسلام رمضانی پور خانه خشتی رفسنجان ولایت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان