پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

وقتی تغییر نام هفته نامه های محلی رفسنجان به” خانه خشتی” ضرورت می یابد

به گزارش خانه خشتی، مدت مدیدی ست شاهد چاپ اخبار پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی در تعدادی از هفته نامه های رفسنجان هستیم که بدون توجه به رسالت مطبوعاتی و حق کپی رایت با تغییر قابل ملاحظه ای جهت استفاده همشهریان محترم به چاپ می رسد.

قصد داریم با گوشزد به هفته نامه های محلی شهرستان رفسنجان که با هدف اطلاع رسانی شفاف و شاید به دور از اغماض فعالیت می کنند، وظایف محوری آنان را یادآور شویم؛ چرا که اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری مهره مفقوده قریب به اتفاق نشریات محلی است که ضروریست به منظور پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و در جهت رسالت حرفه ای مطبوعات بیش از پیش به آن توجه شود.

لازم به ذکر است که کار برخی نشریات نیز از کپی خبری گذشته و به دلیل سکوت پایگاه خبری خانه خشتی تا کنون، به سمت تصاویر منتشره روی آورده اند و در اقدامی جالب این اهالی فرهنگی (!) با کپی تصاویر سایت و حذف نام و لوگوی تخصصی سایت خانه خشتی، و حتی حذف تعمدی برخی مسئولین و خبرنگاران، عکس ها را با نام های دیگری به چاپ می رسانند!

از این رو در صدد هشدار به ان ها بر آمدیم تا به اهالی رسانه یادآور شویم کمی منصافه تر عمل کنند و حب و بغض های شخصی را در نشریات فرهنگی، اجتماعی و … خود وارد نسازند، پرهیز از اختلاف افکنی بر هر مرد و زن خبرنگاری که خود را نخبه فرهنگی می پندارد و برای اعتلای شهرش می کوشد، وظیفه ای ذاتی ست.

شاید بهتر باشد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان که وظیفه نظارت بر مطبوعات را به عهده دارد، برای جلوگیری از پیشرفت بیماری کپی پیست پیش قدم شود و در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد.

اگر چاپ بیش از حد آگهی تبلیغاتی در نشریه ای فرای قانون ارشاد است و به آن اعتراض می شود، چاپ واژه به واژه و ورود تعمدی برخی سلایق در نشریات وابسته که با اظهار بی طرفی فعالیت می کنند، جرمی بزرگ تر است که گوشه ای از حقوق و درآمد آن ها را نیز آلوده می کند!!!

خروج از نسخه موبایل