پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت

کاهش ۶ درصدی سزارین در رفسنجان

  • شناسه خبر: 44666
کاهش ۶ درصدی سزارین در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد کاهش ۶ درصدی سزارین و به همین نسبت افزایش زایمان طبیعی در رفسنجان بوده ایم.

خانه » آخرین اخبار » کاهش ۶ درصدی سزارین در رفسنجان

 

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی“، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران، تعداد انجام عمل سزارین در کشور را بسیار بالا دانست و افزود: این افزایش تا جایی پیش رفته است که تبدیل به یک فرهنگ در میان بانوان شده است.

وی افزود: درصد سزارین در کشور به بیش از ۶۰ درصد رسیده است که این کاملاغیر طبیعی و غیر علمی است.

اسماعیلی زایمان طبیعی را یک پدیده ی فیزیولوژیک و دارای اثرات مثبت هم برای مادر و هم جنین دانست و تصریح کرد: باید تفکر بانوان و وحشت آنان از زایمان طبیعی تغییر کند و ارجحیت آن نسبت به سزارین اطلاع رسانی گردد.

وی تعداد زایمان طبیعی انجام گرفته در شهرستان رفسنجان را از ۱۵ اردیبهشت سال جاری را ۸۷۵ مورد اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در این مدت شاهد کاهش ۶ درصدی سزارین و به همین نسبت افزایش زایمان طبیعی در شهرستان بوده ایم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص پزشک ویژه ی بانوان در بخش زنان بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان خبر داد و گفت: این بخش با دواتاق عمل اختصاصی، ۶ تخت لیبل و ۱۵ تخت بستری در حال خدمات رسانی به بانوان شهرستان می باشد که با اختصاص پزشک ویژه ی زنان در این بخش گام موثری برای بانوان برداشته خواهد شد.

وی افزود: در راستای اهداف وزارت بهداشت در زمینه افزایش زایمان طبیعی سعی داریم تا بخشی از زایشگاه نیک نفس را در این بخش صورت پذیرد تا از بار این زایشگاه میراین کاسته شود

اسماعیلی از ارائه تسهیلات و امکانات در فضاهای بستری برای زایمان طبیعی از جمله ایجاد بلوک های زایمان و همچنین حمایت از عوامل زایمان طبیعی از جمله ماما و پزشک در آینده ای نزدیک خبر داد .

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان کاهش 6 درصدی سزارین در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان