آذین خبر داد:

وضعیت آب در رفسنجان به صورت هشدار درآمده است/طرح انتقال آب شرب عملیاتی می شود

  • شناسه خبر: 43491
وضعیت آب در رفسنجان به صورت هشدار درآمده است/طرح انتقال آب شرب عملیاتی می شود

حسین آذین گفت: پروژه انتقال آب شرب از استان چهارمحال و بختیاری و خلیج فارس عملیاتی می شود.

خانه » آخرین اخبار » وضعیت آب در رفسنجان به صورت هشدار درآمده است/طرح انتقال آب شرب عملیاتی می شود

به گزارش “خانه خشتی”، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم نمازگزار رفسنجان، اولویت بخش توسعه و عمران شهرستان را توجه به راه های مواصلاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جاده رفسنجان – نوق مقام دوم حوادث ترافیکی در استان را دارد، دوبانده شدن آن با اختصاص اعتباری به میزان ۳/۵ میلیارد تومان، تا پایان سال در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر آذین از دریافت بودجه برای دوبانده شدن جاده رفسنجان – زرند در سال ۹۴ خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام شده توانستیم این جاده را به عنوان راه شریانی به حساب آوریم تا بودجه ای توسط دولت برای آن در نظر گرفته شود.

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان جهت تجهیز جاده هرمز آباد تا کشکوئیه ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۶ کیلومتر از این جاده روکش شده است و تا پایان سال شاهد دو بانده شدن آن خواهیم بود.

نماینده مردم رفسنجان افزود: کمربند شرقی رفسنجان نیز از پروژه های دیگری است که در حال پیگیری برای تخصیص بودجه آن هستیم.

حسین آذین از تقلیل بودجه ها طی سال های ۹۱ و ۹۲ ابراز تأسف داشت و گفت: طی دو سال گذشته وضعیت خوبی از نظر بودجه نداشتیم؛ به طوری که در سال ۹۱ بودجه عمرانی ۱۳ هزار میلیارد تومان از ۳۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با کاهش یک سومی روبرو شد و در سال ۹۲ نیز این بودجه به ۲۲ هزار میلیارد تومان از ۳۳ هزار میلیارد تومان تقلیل یافت که این امر ناشی از پرداخت ۱۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم بود که می بایست صرف عمران و آبادانی شود.

وی در ادامه توجه به کیفیت آب شرب رفسنجان را ضروری عنوان کرد و گفت: میزان آرسنیک موجود در آب شرب رفسنجان بسیار بالاتر از سطح مجاز است و برای سلامتی مردم ضرر دارد؛ لذا با پیگیری و جلسات متعدد با وزیر نیرو، گروهی برای بررسی آب شرب رفسنجان در بخش های مختلف حضور یافتند و در سفر اخیر وزیر در خصوص این مشکل چاره اندیشی می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار حفر چاه آب در منطقه داوران را در رفع مشکل آب منطقه نوق مؤثر عنوان کرد و افزود: با تأمین هزینه ای حدود ۷۰۰ میلیون تومان از سوی مؤسسه عدالت، مشکل آب شرب ۴۵ روستای این بخش مرتفع خواهد شد.

آذین از اجرای مطالعات فاز اول انتقال آب شرب به شمال استان از چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۸۰ میلیون متر مکعب ابراز امیدواری کرد و بیان داشت: در حال تلاش برای جذب بودججه مناسب برای این امر هستیم.

وی افزود: انتقال آب از خلیج فارس برای بخش های صنعت و کشاورزی از پروژه های دیگری بود که با اخذ مجوز و تشکیل کنسرسیومی متشکل از مس سرچشمه، گل گهر سیرجان و بنیاد تعاون ناجا در حال انجام است و تا چهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس میزان تخصیص کلی را ۱/۲ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: این پروژه در سه فاز ۴۰۰ میلیون متر مکعبی انجام می شود که فاز اول آن شامل رفسنجان، سیرجان و شهربابک با مجموع اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

آذین از امضای تفاهم نامه پروژه فاضلاب شهری با شرکت ایران ارتباط خبر داد و اظهار داشت: این شرکت به عنوان پیمانکار انتخاب شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده شاهد اجرای کامل آن باشیم.

وی افزود: در مصرف آب در بخش های صنعت، کشاورزی و خانگی در دنیا بسیار پر مصرف هستیم؛ و مصرف انرژی در کشور ما، ۴ برابرهند و ۵ برابر اندونزی و برابر با چین با بیش از یک میلیارد جمعیت است؛ که با اصلاح سبک زندگی و الگوی مصرف مورد تأکید رهبری، از هدر رفت انرژی جلوگیری خواهیم کرد.

برچسب ها:
انتقال آب دکتر آذین رفسنجان مصرف انرژی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • يك رفسنجاني

    بهترين راه حل براي خشك كردن قنات داوران حفر چاه در زير دست است آذين مچكريم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان