مدیرمسئول هفته نامه مهرآور رفسنجان در گفت و گو با "خانه خشتی":

توسعه رفسنجان دلسوز متخصص می خواهد

  • شناسه خبر: 40228
توسعه رفسنجان دلسوز متخصص می خواهد

هفته نامه ی مهرآور یکی دیگر از مطبوعات فعال رفسنجان است که با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی در این شهر و با مدیریت حسین تقوی رشیدی زاده کار خود را آغاز کرده است. به گزارش “خانه خشتی“، حسین تقوی رشیدی زاده متولد۱۳۴۵ در محله کمال آباد رفسنجان ، در رشته جامعه شناسی تحصیل کرده و […]

خانه » آخرین اخبار » توسعه رفسنجان دلسوز متخصص می خواهد

هفته نامه ی مهرآور یکی دیگر از مطبوعات فعال رفسنجان است که با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی در این شهر و با مدیریت حسین تقوی رشیدی زاده کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش “خانه خشتی“، حسین تقوی رشیدی زاده متولد۱۳۴۵ در محله کمال آباد رفسنجان ، در رشته جامعه شناسی تحصیل کرده و هم اکنون در مقطع دکترای جامعه شناسی توسعه ادامه تحصیل می دهد ، کار خود را با استخدام در آموزش و پرورش شروع ، تدریس ، معاونت ، مدیریت دبیرستان وپیش دانشگاهی ، تدریس در دانشگاه های مختلف ، معاونت مالی اداری دانشگاه آزاد رفسنجان ، ریاست دانشگاه کار را در رزومه کاری خود دارد . وی تحقیق و پژوهش در خصوص مسایل فرهنگی ، توسعه و مسائل اجتماعی و همکاری با محققین چند شهر دیگر از جمله تهران و شیراز را از دیگر فعالیت های خود مطرح می کند.

در ادامه گفت و گوی “خانه خشتی” با مدیر مسئول هفته نامه ی مهرآور رفسنجان را می خوانید:

هدف ، برنامه ها و رویکرد هفته نامه مهرآور چیست ؟

از آنجا که همیشه احساس می کردیم استان کرمان و مخصوصاً شهرستان رفسنجان نیازمند فعالیت های فرهنگی می باشد و فعالیت های انجام شده جوابگوی نیازها نیست پیگیر اخذ مجوز هفته نامه مهرآور شدیم ، زیرا در جامعه ما فرهنگ (فرهنگ اسلامی) زیر بنا می باشد و هر قدر این زیر بنا محکم تر باشد و هر قدر بتوانیم این فرهنگ را بیشتر نهادینه کنیم مشکلات و معضلات کمتر خواهند بود ، پس با این هدف کار را آغاز کردیم ، چون اعتقاد داشتیم و داریم که رسانه از ارکان اصلی جامعه مدنی و حکومت مردم سالاری دینی است .

آیا به اهداف تان رسیده اید؟

هر چند پیشرفت های قابل توجهی در کارچند ساله می بینیم که ما را به ادامه کار دلگرم می کند ولی هنوز تا رسیدن به اهداف مورد نظر فاصله داریم که خود دلایل متعددی دارد و مجالی دیگر می طلبد .

مخاطبان شما از چه قشری هستند ؟

از قشرهای گوناگون ، چون سعی می شود مطالب به نحوی باشد تا هر شخص با هر سطح تحصیلات و با هر دیدگاه از حداقل بخشی از مطالب سهمی ببرد . از خبر ، حوادث ، ورزشی ، سرگرمی و……..گرفته تا مقالات علمی ، تحلیلی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی .

آیا از مخاطبین خود بازخورد هم می گیرید ؟

مهمترین چیزی که به ما انگیزه می دهد مخاطبین هستند که بارها نقطه نظرات و پیشنهادات آنها موجب بازنگری در محتوای نشریه شده است .

بیشتر به دنبال چه موضوعی هستید ، جناحی عمل می کنید ؟

موضوعات اصلی کار ما با توجه به زمینه فعالیت مان فرهنگی ، اقتصادی است . همیشه سعی کرده ایم رسالت رسانه ای خود را حفظ کنیم و این را مدیون رهنمود امام جمعه فقید شهرمان حضرت آیت ا… هاشمیان می دانیم ، چرا که قبل از شروع به کار خدمت مسئولین وقت رفسنجان و بعضی از صاحب نظران رفته و هر کدام از بزرگواران نصیحتی داشتند که آنها را سر لوحه کار خود قرار دادیم ، هر زمان که دست به قلم می برم ویا می خواهم مطلبی انتخاب و یا تایید کنم این نصیحت حاج آقا را به خاطر می آورم که فرمود : « در کارتان اگر می خواهید موفق شوید تقوای رسانه ای داشته باشید که اگر این طور باشید خداوند هم شما را کمک خواهد کرد و موفق خواهید بود . »

چه مشکلاتی در مسیرتان می بینید ؟

به غیر از مشکلات هزینه ای که همه نشریات با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل دیگری که هست هنوز نشریات در شهر و استان جای خود را باز نکرده اند ، هر چند که هر چه زمان پیش می رود مردم اقبال بیشتری به نشریات نشان می دهند اما متاسفانه نشریات در بین مدیران جای خود را باز نکرده اند و اکثر مدیران از قدرت نشریات برای رسیدن به اهداف سازمان خود غافلند . حتی عده ای نقد را بر نمی تابند ، و عده ای از مصاحبه هم طفره می روند و آنها باید با نگاهی نو به نشریات نگاه کنند و بدانند نشریات وکلاً رسانه ها در کنار آنها هستند نه در مقابل آنها .

آینده هفته نامه را چطور می بینید ؟

روند هفته نامه را که از گذشته دنبال می کنیم روند صعودی و رو به رشد داشته و قطعاً آینده را به فضل خداوند امیدوارکننده می بینیم .

در سال اقتصاد و فر هنگ مهمترین دغدغه های شما و همکارانتان چیست ؟

اگر روند نامگذاری سالهای گذشته توسط مقام معظم رهبری را نگاه کنیم و همچنین امسال یعنی « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » در مجموع نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی و فرهنگی می باشد و ایشان خواستار فعالیت مردم و دولت در این زمینه ها هستند ، آن هم با یک عزم ملی و مدیریتی جهادی . اگر در گذشته به الگوی مصرف تاکید بوده ، اگر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده ، همه و همه نشان دهنده توجه ایشان به داشتن توسعه پایدار و همه جانبه با توجه به امکانات و توانایی های داخلی می باشد که همه قابل دسترسی می باشد . این مطالب در سطح خرد نیز باید مد نظر مسئولین استان و شهرستان باشد و تمام دغدغه ما این است که در این راستا همانند گذشته نقاط قوت ، ضعف و راهکار ها را مطرح کنیم و در هر زمینه که نیاز داشتند به وسع خود کمک کنیم قطعاً مسئولین باید باور داشته باشند مثلث : « مردم ، مسولین و رسانه ها » که اگر در کنار هم و با هم باشند راهگشا خواهد بود ، مردم که همیشه و همه جا وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند ، رسانه ها هم باید واقع بین و واقع نگر باشند و به عنوان بازویی درکنار مسئولین کار کنند . در وهله آخر این که توسعه رفسنجان متخصص دلسوز می خواهد در همه پست ها و قسمت ها . اما اگر در مواردی فرد ، مدیر بود ولی در کار خود تخصص لازم را نداشت باید از معاونین و مشاورین متخصص استفاده کند .

در زمینه فرهنگ فعالیت قابل توجهی داشته اید ؟

از آنجا که فرهنگ مقوله گسترده ای می باشد در بعضی زمینه ها برای نهادینه کردن ارزشها و هنجارهای فرهنگی مطالبی داشته ایم ولی نباید فراموش کنیم که بحث نهادینه کردن فرهنگ هم زمان بر است و هم باید یک هماهنگی بین نهادهای مختلف باشد چنانچه چند گانگی باشد نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد ، بطور مثال اگر قرار هست فرهنگ درست مصرف کردن و صرفه جویی نهادینه شود باید ارزشهای گفته شده در خانواده با مدرسه و وسایل ارتباط جمعی و…….. همسان باشند .

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان هفته نامه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان