عضو تیم ارزیابی هتلینگ بیمارستانهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

بر سلامت محوری به جای درمان محوری و تقدم پیشگیری بر درمان تاکید می کنیم

  • شناسه خبر: 40048
بر سلامت محوری به جای درمان محوری و تقدم پیشگیری بر درمان تاکید می کنیم

عضو تیم ارزیابی هتلینگ بیمارستانهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : هدف گیری اصلی ما درحوزه بهداشت است اگر چه برای اعتماد سازی بیشتر مردم ، از حوزه درمان شروع کردیم چرا که گرفتاری‌های مردم در این حوزه، بیشتر بود.اما تأکید ما بیشتر  بر نگاه سلامت محور به جای درمان محور و تقدم […]

خانه » آخرین اخبار » بر سلامت محوری به جای درمان محوری و تقدم پیشگیری بر درمان تاکید می کنیم

عضو تیم ارزیابی هتلینگ بیمارستانهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : هدف گیری اصلی ما درحوزه بهداشت است اگر چه برای اعتماد سازی بیشتر مردم ، از حوزه درمان شروع کردیم چرا که گرفتاری‌های مردم در این حوزه، بیشتر بود.اما تأکید ما بیشتر  بر نگاه سلامت محور به جای درمان محور و تقدم پیشگیری بر درمان است.

دکتر حسن برکتی در حاشیه بازدید از وضعیت هتلینگ بیمارستان های دولتی رفسنجاندر گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” گفت : در راستای تحقق بخشیدن  به  فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار نباید رنجی به غیر از بیماری داشته باشد ، کلیه عوامل کشوری از جمله ریاست جمهوری و وزارت بهداشت بسیج شدند تا خدمات شایسته و بهینه ای را برای مردم در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد : در رابطه با ارتقاء هتلینگ بیمارستانها که یکی از اولویتهای بسته های حمایتی طرح نظام سلامت است و به یقین بیماران بیشتر به هتلینگ بیمارستانها توجه می کنند ، لیستها و احتیاجات هر بیمارستانی در سطح کشور به وزارت بهداشت ارائه شده و در این حوزه برای راستی آزمایی تیمی به این بیمارستانها اعزام می شود .

وی تصریح کرد : این تیم وظیفه دارد در بیمارستانها حضور پیدا کند و از نزدیک با وضعیت هتلینگ بیمارستانها آشنا شوند که پس از ارائه این گزارشات به وزارت بهداشت ، هزینه هایی به این مراکز پرداخت می شود.

برکتی افزود : این مبالغ برای هر بیمارستانی بسته به نوع کمبودها و کیفیتها متفاوت است و هر چه تخت هی یک بیمارستان بیشتر باشد هزینه های پرداختی بیشتر است.

وی اضافه کرد : مبالغ به صورت علی الحساب پرداخت می شود و اگر بیمارستانی نیاز به احتیاجات بیشتر داشت وزارت بهداشت کمک می کند تا به حداقل هتلینگ برسند.

برکتی گفت : تا کنون به بیمارستانهایی که رفتیم از این بابت نگران بودند که اگر هزینه ها را دریافت کنند باید مسترد  شود  که این نوید را می دهیم اصلا نگران نباشند چون که مبالغ اختصاص به همان بیمارستان داده شده و قرار نیست مبلغی به وزارتخانه برگردد و باید صرف ارتقاء هتلینگ شود.

برکتی گفت : بودجه برای همه بیمارستانها تعیین شده و به محض ارسال گزارشات راستی آزمایی به وزارت خانه، این مبالغ در اختیار بیمارستانها قرار می گیرد.

وی تغییرات هتلینگ را شامل تخت ، حفظ حریم بیمار ، سرویس های بهداشتی ، پایه سرم  ، تشک و درب و پنجره ، تکریم بیمار ، کیفیت و تنوع غذا ،  نظر سنجی بیمار از غذا و موارد دیگر برشمرد و افزود : ارتقاء این موارد بیمار را امیدوار می کند و زودتر بهبود میابد.

دکتر برکتی خاطرنشان کرد : بیمارستانهای کرمان نیاز به ارتقاء هتلینگ دارند و و در دولت جدید به این امر به طور ویژه پرداخته می شود.

وی بیان کرد : اعتبار بخشی بیمارستانها بر اساس هتلینگی که در اختیار دارند انجام خواهد شد و هرچه هتلینگ بهتری داشته باشند ستاره بیشتری دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حداقل هتلینگ یک بیمارستان ۳ ستاره است افزود : بیمارستانهایی که شرایط بیشتری دارند ۴ ستاره و ۵ ستاره را دریافت می کنند و می توانند درآمد بیشتری را از این طریق کسب کنند.

دکتر حسن برکتی خاطرنشان کرد : تمام سعی ما باید این باشد که این منابع را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: توقعاتی که در زمینه اجرای طرح تحول سلامت ایجاد شده را نمی توان مقطعی دانست و هرچند در مورد اعتبارات مربوط به این طرح نگرانی‌هایی وجود دارد ولی تمام این منابع در حال رصد شدن است.

او گفت : با اجرای هرچه بهتر این طرح می توانیم سرمایه ای در سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد کنیم که هیچ وقت تا به حال آن را نداشته ایم.

وی از جمله اهداف ارزیابی هتلینگ را بررسی وضعیت رفاهی و خدماتی بیمارستانها، طرح مشکلات و موانع موجود برای اجرای طرح هتلنیگ و روشن شدن نقشه مسیر حرکت اشاره کرد.

برکتی با اشاره به اینکه، بزودی بسته‌های بهداشتی نیز اجرایی می‌شود، افزود : هدف گیری اصلی ما درحوزه بهداشت است اگر چه برای اعتماد سازی بیشتر مردم ، از حوزه درمان شروع کردیم چرا که گرفتاری‌های مردم در این حوزه، بیشتر بود.اما تأکید ما بیشتر  بر نگاه سلامت محور به جای درمان محور و تقدم پیشگیری بر درمان است

برچسب ها:
عضو تیم ارزیابی هتلینگ بیمارستانهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان