پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

حمایت، مراقبت و تقویت خانواده زندانیان در کاهش جرم بسیار موثر است

دادستان رفسنجان گفت: طبق تحقیقات جامعه شناسان، حمایت، مراقبت و تقویت خانواده زندانیان در کاهش جرم بسیار موثر است.

به گزارش “خانه خشتی”، حسین رئیسی نژاد عصر امروز در مجمع عمومی حمایت از خانواده های زندانیان رفسنجان گفت: برخی از افراد زندانی برای خانواده های خود یک بازوی اقتصادی بوده اند و حال که به زندان افتاده اند باید از خانواده های آن ها حمایت شود. البته در این زمینه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان راهکارهایی دارند.

وی خاطر نشان کرد: وقوع جرم برای خود زندانی محرومیت از آزادی و برای جامعه و خانواده خود تبعات و آسیب هایی به همراه دارد.

دادستان رفسنجان افزود: زندانیان افرادی هستند که ارزش های یک نظام و حکومت را نادیده گرفته و قانون گذار با هدف اجرای عدالت، پیشگیری از وقوع جرم و تربیت و اصلاح آن ها مجازات هایی را برایشان تعیین می کند.

وی با بیان اینکه باید برای حمایت از خانواده های زندانیان فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: با این اقدام، خود زندانی متوجه می شود که زیر چتر حمایتی نظام قرار دارند.

رییسی نژاد گفت: در سال گذشته مبلغ ۱۳۶ میلیون تومان کمکهای نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانیان نیازمند رفسنجان کمک شد.

امام جمعه رفسنجان نیز طی بیاناتی اظهار داشت: یکی از موارد صدقه دادن کمک به خانواده های زندانیان است؛ چه بسا خانواده های زندانیانی هستند که در فقر و تنگنا به سر برده و نیاز شدید مالی دارند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: بهتر است حمایت از خانواده های زندانیان را در رأس امور قرار دهیم تا آن ها دچار آسیب نشوند و در این زمینه ایجاد شغل می تواند بسیار موثر باشد.

فرماندار رفسنجان نیز ضمن اشاره به تعالیم اسلامی و اهمیت کمک به همنوع، گفت: اگر ۲۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان هر نفر تنها ۱۰۰۰ تومان به امر اختصاص دهند مبلغ بسیار خوبی برای کمک به خانواده های نیازمند زندانیان خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل