مصطفی رستم آبادی در گفت و گو با خانه خشتی:

چاقوسازی، قدیمی ترین صنعت دستی راین

  • شناسه خبر: 38060
چاقوسازی، قدیمی ترین صنعت دستی راین

به گزارش “خانه خشتی”، چاقوسازی از هنرهای دستی قدیمی شهرستان راین می باشد که قدمت آن به سال ها قبل بر می گردد. مصطفی رستم آبادی از اهالی این حرفه که از ده سالگی وارد این کار شده است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، گفت: تمام عشق و علاقه اش را برای […]

خانه » آخرین اخبار » چاقوسازی، قدیمی ترین صنعت دستی راین

به گزارش “خانه خشتی”، چاقوسازی از هنرهای دستی قدیمی شهرستان راین می باشد که قدمت آن به سال ها قبل بر می گردد.

مصطفی رستم آبادی از اهالی این حرفه که از ده سالگی وارد این کار شده است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، گفت: تمام عشق و علاقه اش را برای این صنعت صرف کرده است و ۱۵ سال است که در مغازه کوچکش به ساخت انواع چاقو و انبر سنتی مشغول می باشد.

وی که هم اکنون ۳۲ ساله است، زیبایی کار دستی را در مقایسه با کار کارخانه بسیار متفاوت می داند و می گوید: وقتی کاری به دست خود انسان به پایان می رسد، لذت بخش است.

چاقوسازی راین1

مصطفی رستم آبادی هم اکنون یک پسر دارد، اما آرزویش این نیست که پسرش راه او را انتخاب کند؛ درآمد پایین و عدم تأمین آینده فرزندش او را به این نتیجه رسانده است.

مصطفی رستم آبادی از چاقوسازی به عنوان ارث زیبایی یاد می کند که از اقوام مادری اش به او رسیده است.

وی در خصوص قیمت انواع چاقوها به خبرنگار ما گفت: قیمت هر چاقو به جنس، کاربرد، کیفیت و کارآیی آن بستگی دارد و در حال حاضر چاقو و انبر بیشترین مشتری ها را به خود اختصاص داده اند.

شهرستان راین از شهرهای قدیمی در ساخت چاقو و انبر می باشد و به گفته یکی از اهالی، نزدیک به ۴۰ استاد کار در این شهر مشغول به فعالیت هستند که ده نفر از آنان به طور حرفه ای کار را دنبال می کنند.

چاقوسازی راین2

 

برچسب ها:
انبر چاقوسازی راین فولاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان