پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تأکید بر ساماندهی گروه های فرهنگی انقلابی و اسلامی، تلنگری برای مدیران فرهنگ کنونی

به گزارش خانه خشتی، معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر (عج) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، به دو رکن اساسی و سازنده هر جامعه ای در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در صحبت های خود و نامگذاری سال جدید، فرهنگ و اقتصاد را با دو رفتاری که وظیفه ملت و مسئولین است، عجین کردند.

دکتر مصطفی هادوی نژاد عزم ملی را همراهی کردن ملت با این جریان و حضور میدانی آنان بیان داشت و گفت: وظیفه مسئولین نیز مدیریت جهادی است و آنچه مطلوب مقام معظم رهبری است، یعنی بسنده نکردن به وضع موجود و فعل مدیریت کنونی، مانند دوران دفاع مقدس و درک شرایط فوق العاده ای که وجود دارد.

وی عزم ملی را تأکید خاص رهبر به حضور مردم در صحنه عنوان کرد و گفت: شاید کمتر کسی تا به حال از این منظر به مقوله اقتصاد و فرهنگ نگاه کرده بود.

هادوی نژاد ادامه داد: عموماً نگاه مردم نگاه دولتی به این مقوله هاست و نقش آفرینی در زمینه فرهنگی و اقتصاد را تکلیف مسئولین کشور می دانند؛ در حالی که تأکید مقام معظم رهبری بر این است که مردم عملاً وارد عرصه شوند و اقتصاد را به دست گیرند؛ ضمن اینکه به نقش مسئولین در برنامه ریزی و ساماندهی منابع ، امکانات، نیروها و نظارت مستمر قانونی تأکید شده است.

وی به اقتصاد دانش بنیان مورد توجه رهبری تأکید کرد و گفت: ضمن ارج نهادن به تجارب، بایستی به طور ویژه به مقوله علم و اقتصاد هم توجه شود.

این فعال فرهنگی در ادامه ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد در میان دانشجویان و دانش آموختگان را برای انجام کار تیمی و جمعی در قالب شرکت های دانش بنیان را بسیار مهم برشمرد و افزود: دولت نیز با مدیریت جهادی دانش را از دانشجویان اخذ و از دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان بیاورد و وراد عرصه صنعت کند.

دکتر هادوی نژاد حضور گروه های خودجوش جوانان در زمینه فرهنگ ناب انقلاب و فرهنگ اسلامی را از نکات جالب توجه رهبری بیان کرد و اظهار داشت: تأکید بر ساماندهی بهتر این گروه ها به منظور اینکه بتوانند بازوی توانای دولت باشند، به زعم من تلنگری برای مدیران عرصه فرهنگ کنونی است.

وی افزود: تأکید رهبری این است که حرکت خودجوش برای پر کردن شکاف ها و خلأ ها آمده است و باید مستمراً پیش رود.

هادوی نژآد اظهار داشت: من به عنوان مخاطب صحبت های رهبری و به عنوان کسی که تولیت فرهنگی در جامعه دارد، وظیفه دارم اگر تا دیروز تلاش می کردم، امروز بیش از پیش در صحنه باشم و به عنوان مدیر فرهنگی و کسی که رشته اش مدیریت است، در عرصه اقتصاد نقش پر رنگ تری داشته باشم و ان شاء ا… بتوانیم دانشجویانی به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی پرورش دهیم که با خودباری در صحنه اقتصاد نقش بهتری در قالب شرکت های دانش بنیان ایفا کنند.

خروج از نسخه موبایل