عبدی: اکثر تحلیلگران باختند؛پیروز بزرگ، نظام و رهبری بود

  • شناسه خبر: 21925
عبدی: اکثر تحلیلگران باختند؛پیروز بزرگ، نظام و رهبری بود

عضو مستعفی حزب مشارکت معتقد است برگزاری انتخابات با مشارکت ۷۳درصدی مردم، پیروزی عظیم برای نظام است و حتی اگر اصلاح‌طلبان وارد میدان نمی‌شدند، رقم مشارکت به ۶۰ تا ۶۵ درصد می‌رسید. به گزارش خانه خشتی، عضو مستعفی حزب مشارکت معتقد است برگزاری انتخابات با مشارکت ۷۳درصدی مردم، پیروزی عظیم برای نظام است و حتی اگر […]

خانه » آخرین اخبار » عبدی: اکثر تحلیلگران باختند؛پیروز بزرگ، نظام و رهبری بود

عضو مستعفی حزب مشارکت معتقد است برگزاری انتخابات با مشارکت ۷۳درصدی مردم، پیروزی عظیم برای نظام است و حتی اگر اصلاح‌طلبان وارد میدان نمی‌شدند، رقم مشارکت به ۶۰ تا ۶۵ درصد می‌رسید.

به گزارش خانه خشتی، عضو مستعفی حزب مشارکت معتقد است برگزاری انتخابات با مشارکت ۷۳درصدی مردم، پیروزی عظیم برای نظام است و حتی اگر اصلاح‌طلبان وارد میدان نمی‌شدند، رقم مشارکت به ۶۰ تا ۶۵ درصد می‌رسید.

عباس عبدی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: من وقتی با اکثر تحلیلگران صحبت می‌کنم، نخستین حس‌شان این است که در برابر رفتار مردم باخته‌اند. این انتخابات نشان داد که مردم در امور مهم خود نه تحت تاثیر رسانه‌های خارجی و فضای مجازی هستند و نه تحت تاثیر جو مایوس و ناامیدکننده برخی از نیروهای سیاسی داخل کشور. مردم با وجود همه انتقادها، به سیستم یک اعتماد نسبی دارند که باعث می‌شود راه انتخابات را کم‌هزینه‌ترین و در عین حال پردستاوردترین راه بدانند.

وی اضافه کرد: طرف دیگر قضیه حکومت است. رفتار حکومت بسیار عاقلانه و درست بود. من شخصا معتقدم که رهبری نظام در این قضیه بیشترین نقش را داشت. وقتی حکومتی چهار سال تحت فشار تبلیغاتی درباره مسائلی نظیر کودتای انتخاباتی قرار دارد، اما در نهایت انتخاباتی را برگزار کند که بیش از ۷۰درصد مردم در آن شرکت کنند و بسیار آرام و قابل اعتماد برای همه طرف‌ها، این انتخابات برگزار شود، این یک پیروزی عظیم برای حکومت و کشور و مصداق واقعی حماسه سیاسی است.

وی با بیان اینکه «شرکت در انتخابات را مردم به اصلاح‌طلبان تحمیل کردند» افزود: اگر اصلاح‌طلبان شرکت نمی‌کردند، اصل مشارکت شاید مقداری کمتر از الان می‌شد و شاید به ۶۰ تا ۶۵ درصد می‌رسید.عبدی درباره فضاسازی‌های رادیکال در فضای مجازی مبنی بر رفع حصر موسوی و کروبی و آزادی زندانیان حوادث سال ۸۸ هم گفت: «این همان اشتباهی است که باید از آن پرهیز کرد. این مسائل تحت تاثیر فضای مجازی است. نخستین کاری که باید دولت جدید و اصلاح‌طلبان انجام دهند این است که دور این فضای مجازی یک خط قرمز بکشند.

این فضا به معنای واقعی «مجازی» است. اگر این فضا واقعی بود الان هیچ‌کس نباید در انتخابات شرکت می‌کرد. آنهایی که تحت تاثیر این فضای غیرمسئول مجازی هستند، هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. افرادی که تحت تاثیر این فضا بودند تا دو ماه پیش اگر درباره انتخابات حرفی می‌زدیم آنقدر انتقاد می‌کردند که حد نداشت. بنابراین نخستین کار این است که تحت تاثیر فضای مجازی نباشند و در فضای واقعی تصمیم‌گیری کنند. آنهایی که در فضای مجازی مطالبات را تعیین می‌کنند، همان‌هایی هستند که تا قبل از این تحریمی بودند… این کارها حصر را طولانی‌تر می‌کند همچنان که تاکنون کرده است.»

منبع: دانا

برچسب ها:
انتخابات پیروزانتخابات خانه خشتی رفسنجان عبدي: اکثر تحليلگران باختند؛پيروز بزرگ، نظام و رهبري بود عبدی نتیجه انتخابات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان