همایش استانی “صبر رضوی” برگزار شد +تصاویر

  • شناسه خبر: 214370
همایش استانی “صبر رضوی” برگزار شد +تصاویر

همایش استانی “صبر رضوی” در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » همایش استانی “صبر رضوی” برگزار شد +تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ همایش استانی “صبر رضوی” به میزبانی دادگستری شهرستان رفسنجان با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور، اعضای شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح، صلح‌یاران و طلایه‌داران صلح و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

“صلح، بخشایش و رضایت” در شوراهای حل اختلاف محور اصلی این همایش بود.

مصلحین و حکمین قرآنی پرکارترین و موفق‌ترین مجموعه مصلحان در شهرستان رفسنجان

رئیس دادگستری رفسنجان در همایش استانی “صبر رضوی” مطرح کرد: بحث صلح و سازش سیاست اصلی در دستگاه قضاست و از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت صلح و سازش استفاده می‌شود.


رمضانی‌زاده اظهار کرد: با قانون جدید افزایش تشکیل شوراهای اختلاف را داریم، شوراهای حل اختلاف بازوی توانمندی دادگستری و رضایتمندی در بین مردم داشته است.

وی ایراد کرد: مصلحین و حکمین قرآنی پرکارترین و موفق‌ترین مجموعه مصلحان در شهرستان رفسنجان هستند.

رمضانی‌زاده گفت: ساختمان شورای حل اختلاف در مدت کوتاهی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به نام سردار شهید حاج علی محمدی پور امروز به بهره‌برداری رسید.

هر خانواده یک صلح‌یار

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان نیز در این همایش مطرح کرد: همه‌ی مهیاکنندگان جامعه برای ظهور امام زمان(عج) باید به این مهم توجه کنند که جامعه صلح‌یاران به حدی برسد که در هر خانواده ای یک صلح‌یار داشته باشد. 

وی اظهار کرد: برای آنکه جامعه‌ای خشونت نداشته باشد، الگوهای امام زمان باید در جامعه فراهم شود و به سمت صلح و سازش حرکت کنیم، هرکدام از ما یک صلح‌یار باشیم.

ترویج فرهنگ صلح و سازش 

رئیس دادگستری و نماینده قوه قضائیه در استان کرمان در همایش “صبر رضوی” تأکید کرد: صلح و سازش در الویت رفع خصومت‌ها در دستگاه قضاست، با نزاع و اختلاف سرمایه‌های ما از دست می‌رود.

حجت‌الاسلام حمیدی اشاره کرد: توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رفع مشکلات جامعه در سایه تأمین امنیت در جامعه است، امنیت در جامعه‌ی بدون اختلاف برپا و ریشه‌دار می‌شود، روحیه اخوت و برادری است که امنیت را تقویت می‌کند.

وی اظهار کرد: هر مسلمان باید به بحث ترویج صلح و سازش توجه داشته باشد، اجازه ندهیم در خانواده، محله و شهرمان اختلافی بوجود آید.

حمیدی اظهار کرد: توصیه به صلح و سازش به عنوان یک توصیه الهی و یک امر به معروف آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد.

مطالبه‌ی فرماندار رفسنجان از دستگاه قضا

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در همایش “صبر رضوی” مطرح کرد: قانون تعهد ارزی محصولات کشاورزی زندگی ۲۵ میلیون کشاورز را با مشکل روبرو کرده، ۸۵ هزار تن پسته با این قانون در انبارها مانده و گرفتاری ایجاد کرده است.

رضایی بیان کرد:اگر از ۲۰ هزار میلیارد تومان عوارض دولتی ۱۵ درصد واقعی به استان کرمان برمی‌گذشت، شاهد توسعه زیرساخت‌ها و کاهش تصادفات بودیم.

وی تصریح کرد: یک درصد حقوق معادن و ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان برنمی‌گردد و این مهم نیاز به نگاه دستگاه قضا دارد.

رضایی گفت: پرونده کشته شدن ده نفر در رفسنجان توسط یک تبعه افغانستانی در ظهر تاسوعا دوسال گذشته معمولی نبود، خواستار دستور رسیدگی سریعتر به این پرونده هستیم.

بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی می‌شود

امام جمعه رفسنجان در این همایش مطرح کرد: حرکت در مسیر صلح و سازش همچون در حضور در میدان مبارزه با جهاد فی سبیل‌الله است.

وی اظهار کرد: بحث صلح و سازش از قضاوت و داوری بالاتر و باارزش‌تر است و جایگاه شوراهای حل اختلاف از دادگاهی که منجر به صدور حکم می‌شود، بالاتر است.

در این همایش نمایندگان شوراهای حل اختلاف مصلحین قرآنی و داوران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بخش مربوطه، به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان