فرماندار رفسنجان خبر داد:
آغاز احداث چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در رفسنجان از دهه فجر

  • شناسه خبر: 210782
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>فرماندار رفسنجان خبر داد:</span><br/>آغاز احداث چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در رفسنجان از دهه فجر

فرماندار رفسنجان گفت: در دهه مبارک فجر امسال عملیات احداث چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر رفسنجان آغاز می شود.

خانه » اجتماعی » آغاز احداث چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در رفسنجان از دهه فجر

به گزارش خانه‌خشتی، حسین رضایی در نشست خبری امروز به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور معاونین خود به شرح پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام پرداخت و گفت: ۲۰۰ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال در شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از جمله این طرح‌ها عمرانی، جهادکشاورزی شامل فرآوری و بسته‌بندی، پرورش گاو شیری و مرغ تخم‌گذار و طرح‌های ادارات راهداری، مخابرات، بهداشت، برق، علوم پزشکی و صنعت و معدن و تجارت است.

رضایی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت را نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: ساخت چهار هزار واحد در رفسنجان آغاز می شود و به تدریج تحویل متقاضیان می ‌شود.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه اجرای این طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت افزود: همچنین در راستای اجرای این طرح ۲۷۰ هکتار زمین آماده‌سازی شده و به طرح تفضیلی شهر الحاق شده است.
رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در رفسنجان اشتغال ایجاد شده و این مهم از دغدغه های مسئولان است اظهار کرد: تمام تلاش این است تا مشکلات جامعه را برطرف سازیم و در حوزه ساماندهی جاده های پرحادثه شهرستان از جمله جاده دواران و نوق تدابیر لازم در دستور کار قرار گرفت و دراین راستا شهرداری، مجتمع مس سرچشمه و نیز اداره راه و شهرسازی پای کار هستند تا جاده ها امن شوند و میزان تصادفات و حوادث ترافیکی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه به میزان ۱۲۰ کیلومتر جاده های شهرستان نیاز به روکش آسفالت دارند گفت: ۲۵ کیلومتر شامل جاده های اودرج، نوق، سنگ سیریز و کشکوییه روکش آسفالت آن ها در حال اجراست.
رضایی تصریح کرد: برای کوتاه شدن مسیر رفسنجان به بردسیر و نیز رفسنجان به شهربابک هم طرح های ساماندهی در حال اجرا هستند.

رفع تعهد ارزی برای رونق تولید پسته

وی ادامه داد: رفسنجان از دیرباز به کشاورزی پسته مشغول است و بیش از ۳۰ درصد باغ های پسته کشور در این شهرستان وجود دارد و مسایلی همچون کمبود منابع آبی، خشکسالی، تغییرات اقلیم گریبانگیر این محصول شده است از سوی دیگر مسایل دیگر از جمله رفع تعهد ارزی، استاندارد اجباری، کیو آر کد و خاموشی‌های برق هم بر دردهای جامعه کشاورزان این شهرستان افزوده شده بود.
وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های لازم از سوی مقامات کشوری در پایتخت توانستیم مسایل رفع تعهد ارزی، استاندارد اجباری، کیوآرکد را برطرف سازیم و نیز خاموشی های برق در تابستان را هم کاهش دادیم تا کشاورزان متضرر نشوند.

مردم رفسنجان در دو قدمی آب خلیج فارس

فرماندار رفسنجان بیان کرد: آب بزرگترین آرزوی شهرستان بود که با سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان و شهرستان این مسئله عنوان شد لذا وقتی تنش آبی منطقه را مشاهده کردند فرصت خوبی پیش آمد و توانستیم در این خصوص ۱۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از حوزه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان تخصیص بگیریم.
وی ادامه داد: همچنین برای رفع تنش آبی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستای شهرستان را با اعتبار بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد و قدر دان زحمات سپاه هستیم.


رضایی با اشاره به موضوع کوره های زغالسوزی در شهرستان که به مشکل بزرگی برای سلامتی مردم تبدیل شده است گفت: در مسیرهای کشکوئیه و قایمیه کوره های زغالسوزی پراکنده بودند که آمارشان بالای ۱۰۰ مورد می رسید لذا با هماهنگی دستگاه های اجرایی طرح جابجایی و تجمیع آن ها در دستور کار است و در حال جابجایی هستند که تا کنون تعدا زیادی جابجا شدند و تعداد معدودی هستند و ان ها هم در حال جابجادن هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه هم رایزنی ها و پیگیری ها انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این پروازهای فرودگاه که چند سالی نامنظم بود راه اندازی شوند.

۷۰ درصد واحدهای مسکونی سیل‌زده در رفسنجان ساخته شدند

فرماندار ادامه داد: در سیل اخیر این شهرستان ۲۰۰ واحد مسکونی تخریب شد که با هماهنگی مجتمع مس سرچشمه کمک بلاعوض به میزان ۱۲۵ میلیون تومان به هر واحد سیلزده واگذار شد و از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعطا شد.

وی افزود: پس از گذشت چند ماه توسط شرکت مس بیمارستان سیار تهیه شد تا در مواقع بحران امدادرسانی ها به خوبی انجام گیرد.

۷۰ درصد استخدامی‌های مس بومی است

فرماندار رفسنجان در ادامه به موضوع استخدام مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اشاره کرد و گفت: از یک سال و نیم قبل در تلاشیم تا جذب نیروهای بومی در این واحد عظیم صنعتی صورت گیرد و با رایزنی ها و صحبت هایی که کردیم تلاش ها نتیجه بخش بود به طوری که ۷۰ درصد استخدام ها بومی است و بقیه اشتغال صنعت مس سرچشمه به دلیل نبود نیروی ماهر در رشته های مورد نیاز مجبورند ازاز نیروهای غیربومی استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب خلیج فارس دهه فجر فرماندار رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان