اختتامیه جشنواره رویش سبز

  • شناسه خبر: 210243
اختتامیه جشنواره رویش سبز

جشنواره رویش سبز به کار خود پایان داد.

خانه » اجتماعی » اختتامیه جشنواره رویش سبز

به گزارش خانه خشتی؛ جشنواره رویش سبز که با هدف فرزند آوری و افزایش جمعیت برگزار شده بود عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان در سالن زکریا همراه با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی؛ دکتر وحیدمحمدی شاهرخی در این مراسم ضمن قدردانی از همراهی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شهرستان و رسانه ها در برگزاری این جشنواره به اهمیت جشنواره ها در همراهی جامعه با مسئولین پرداخت و گفت:

چند سالی است مسئولین کشوری در خصوص جمعیت هشدار داده بودند  اما جدی گرفته نشد تا این که در دولت مردمی آیت الله رئیسی به همه ادارات تکلیف شد تا برای رشد جمعیت  تلاش کنند.

محمدی شاهرخی افزود: اگر میانگین  باروری مادران، پایین تر از ۲/۱ باشد ما رشد منفی خواهیم داشت که باید این امر جبران شود.

وی  به کاهش چشمگیر جمعیت  در دوره های پیشین که  بر اساس سیاست های ابلاغی بوده اشاره کرد و گفت :  برای جبران  این اتفاق زمان زیادی نداریم؛

در خصوص میزان جمعیت مولد و هم در خصوص تعادل و تناسب اقشار مختلف جامعه نیز باید تلاش بیشتری داشته باشیم و این امر با همفکری امکان پذیر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اذعان کرد: همه کشور ها با هر مذهبی به این نتیجه رسیده اند که عدم تعادل و  کاهش رشد جمعیت عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد. و در دین ما در احادیث مختلف به فرزند آوری تاکید شده است و خانواده به عنوان کوچکترین اجتماع یاد شده است  اما متاسفانه در امر پرورش و گسترش خانواده از آن غافل شده و کوتاهی کرده ایم.

وحید محمدی‌شاهرخی ادامه داد: جلسات  و کارگروه های مختلف در زمینه افزایش جمعیت و فرزند آوری تشکیل شده است اما این امر  عملا کافی نیست ؛ و نیاز به تلاش بیشتری است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان