با تلاش متخصصان بیمارستان علی‌ابن ابی‌طالب رفسنجان؛
مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد

  • شناسه خبر: 209142
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>با تلاش متخصصان بیمارستان علی‌ابن ابی‌طالب رفسنجان؛</span><br/>مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: با تلاش متخصصان بیمارستان علی‌ابن ابی‌طالب مادر بارداری که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

خانه » پزشکی و سلامت » مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد

به گزارش خانه‌خشتی؛ محمدی شاهرخی رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توضیح داد: مادر بارداری بیماری نادری داشت که پس از بارداری و قبل از زایمان قلب بیمار ضعیف می‌شود و مرگ و میر را در پی دارد.

محمدی شاهرخی گفت: این مادر در تاریخ ١٨ آبان‌ماه به‌دلیل ایست قلبی و تنفسی به بیمارستان منتقل شد و در اورژانس بیمارستان توسط پزشکان طب اورژانس احیا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: بلافاصله پزشکان قلب حاضر شدند و اقدامات حفظ حیات و حمایتی را انجام دادند و مریض به بخش آی‌سی‌یو منتقل شد.

وی تصریح کرد: در بخش آی‌سی‌یو باتوجه به شرایط اورژانسی و بحرانی مریض و عدم انتقال به اتاق عمل در همان بخش آی‌سی‌یو سزارین انجام شد.

محمدی شاهرخی عنوان کرد: با خارج کردن نوزادان دوقلو که فوت شده بودند، وضعیت مادر بهتر شد اما با خونریزی داخل شکم، روز بعد مجدد مجبور به جراحی شدیم که با دستگاه حمایت کننده چهار روز قلب بیمار حمایت و حیات او حفظ شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در ادامه مشکل ریوی و نارسایی کلیوی دامن گیر بیمار شد که با مراقبت پرسنل و اقدامات درمانی موفق شدیم پس از سه هفته مریض را از دستگاه جدا کنیم.

وی ایراد کرد: پزشکان و پرسنل اورژانس زحمات زیادی کشیدند که درنهایت همه‌ی عزیزان کار تیمی انجام دادند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

محمدی شاهرخی اظهار کرد: با تلاش متخصصان و کادر درمان طی سه سال متوالی مرگ مادران باردار در رفسنجان صفر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضازاده

    این مادر تا عمر داره دعاگوی کادر بیمارستان است ... کاش مسئولین این مملکت یاد بگیرند از کادر بیمارستان !
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان