پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در رفسنجان

جمال زاده جانشین فرمانده سپاه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ محسن جمال زاده جانشین فرمانده سپاه رفسنجان در خصوص اهمیت موضوع دفاع مقدس، اظهار کرد: دشمن تمام توان و تلاش خود را به کار بسته که نسل امروزی نتواند با دستاوردهای دفاع مقدس ارتباط برقرار کند و خواسته دشمن کمرنگ جلوه دادن این دستاوردهاست.
وی افزود: اتفافاتی بزرگی در دفاع مقدس رقم خورده است و فعالیت های بسیاز بزرگی رخ داده است که هم چنان در دانشگاه های نظامی دنیا بر روی آنها بحث و تحلیل می شود اینکه چه افتاقاتی در اروند رخ داد و چی شد خرمشهر فتحش رخ داد. نگاه به جنگ در یک مقطعی عوض شد و آن نگاه لیبرالی که وجود داشت جای خود را به تفکر انقلابی داد.
جمال زاده بیان کرد: در فتح خرمشهر تجهیزاتی و عده ای اضافه نشد ولی اتفاق بزرگ فتح رخ داد و دشمن می داند که اگر پیوند بین نسل امروز و پیشکسوتان دفاع مقدس برقرار شود و این تجربیات قرار باشد انتقال داده شود قطعا انقلاب به اهداف خودش رسیده است و همه توان دشمن این است که انقلاب ما به اهدافش نرسد.
جانشین فرمانده سپاه رفسنجان بر ضرروت همکاری همه اقشار مردم در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: مهمترین کار در دفاع مقدس فضاسازی محیطی است، همه دستگاه های اجرایی و ادارات در این فعالیت پای کار باشند و همکاری نمایند.
وی با اشاره به فضاسازی محیطی ورود آزادگان توسط شهرداری، خاطرنشان کرد: ادارات بحث فضاسازی محیطی را در دستور کار قرار دهند.
جمال زاده با تاکید بر اینکه تمامی مناسبت ها و برنامه ها با گلباران قبور شهدا آغاز خواهد شد، یادآور شد: گلباران قبور شهدا یکی از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است که این برنامه در بخش ها و روستاها نیز برگزار خواهد شد.
وی دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های دفاع مقدس برشمرد و گفت: رزمایش دفاع مقدس از اول تا دهم مهرماه برگزار خواهد شد و تیم های مختلف به دیدار خانواده های شهدا می روند.
جانشین فرمانده سپاه رفسنجان عنوان کرد: نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و دیدار با رزمندگان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
جمال زاده از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی و لوازم التحریر توسط ناحیه سپاه رفسنجان در این هفته خبر داد و گفت: برپایی میز خدمت به همت بسیج ادارت، اجرای برنامه سرپرستی ایتام به نیابت از شهدا، هماهنگی گروه های جهادی در بازسازی منازل ایثارگران و خدمات دهی در مناطق مختلف و حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و بیان خاطرات از برنامه هایی که در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.
وی روزشمار هفته دفاع مقدس را به شرح زیر اعلام کرد:
جمعه ۳۱ شهریورماه «پیشکسوتان دفاع مقدس، مقاومت و معنویت» که در این روز عطرافشانی قبور شهدا و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز جمعه انجام می شود.
شنبه یکم مهرماه «ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهشی» با حضور دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری
یکشنبه دوم مهرماه «زنان، خانواده و سلامت» روز بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت و تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس
دوشنبه سوم مهرماه، «شهیدان،جانبازان، آزادگان، فخرآفرینی و صلابت» روز تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران
سه شنبه چهارم مهرماه، «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، اهمیت و آموزش عمومی با موضوع پدافند غیرعامل» پشتیبانی مردم و اصناف از جبهه ها و روز پاسداشت سربازان
چهارشنبه پنجم مهرماه، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی» و تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در مقابل استکبار
پنج شنبه ششم مهرماه «نیروهای مسلح، بسیجیان و روحانیون و جهادگران عشایر و روستائیان» با محور تبیین نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس
جمعه هفتم مهرماه، فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان با محور نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس
انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل