موکب های رفسنجان پا به رکاب خدمت برای زائران اربعین/آدرس مواکب رفسنجان درکربلا و نجف

  • شناسه خبر: 206612
موکب های رفسنجان پا به رکاب خدمت برای زائران اربعین/آدرس مواکب رفسنجان درکربلا و نجف

آیین عظیم راهپیمایی اربعین چند روزی است که به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات معنوی دنیا با حضور دهها میلیون نفر از سراسر جهان آغاز شده و این در حالی است که موکب های رفسنجان از توابع استان کرمان نیز در بخش های مختلف اسکان و پذیرایی، شستشو لباس، خیاطی، واکس، تنظیف و جمع آوری زباله خدمت رسان زائران اربعین هستند و سعی کرده اند کیفیت خدمات رسانی را ارتقا دهند.

خانه » گزارش » موکب های رفسنجان پا به رکاب خدمت برای زائران اربعین/آدرس مواکب رفسنجان درکربلا و نجف

به گزارش خانه خشتی؛ راهپیمایی اربعین با سابقه‌ای ای چند صد ساله فرصت گرانبهایی برای ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصت و طهارت (ع) به ویژه عاشقان حسینی است تا با طی مسیر طولانی، به زیارت بهترین بندگان خداوند بروند و از این سفر توشه های معنوی بردارند.

در سال های اخیر با مساعدتر شدن شرایط کشور عراق، جمعیت انبوهی از زائران کشورهای مختلف به ویژه از ایران در ایام اربعین حسینی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند که برای تسهیل در این رویداد مذهبی بزرگ برنامه ریزی ها و تدارکات وسیعی نیز در نظر گرفته می شود.

مردم مومن و عاشق اهل بیت (ع) نیز هم به صورت حضوری و هم در قالب موکب ها و تشکل های خدمات رسان حضور پررنگی در راهپیمایی اربعین دارند و امسال نیز هماهنگی های لازم را برای بالارفتن کیفیت خدمت رسانی انجام داده اند.

از چند روز پیش اعضای موکب های رفسنجان که امارشان به ۱۰ مورد می رسد تجهیزات و امکانات خود را به کربلا و نجف اشرف ارسال کردند و خدمات رسانی ها را از سوم شهریور ماه شروع می کنند و عمدتا تا دو روز پس از اربعین حسینی ادامه می دهند که در این خصوص و نوع خدماتشان توضیحاتی در زیر خواهیم داد.

۱- موکب خاتم الانبیاء (ص) رفسنجان که به سرپرستی علی میربابایی است در کربلا روبروی خیمه گاه مستقر است و خدماتی از جمله اسکان زائران ابا عبدالله الحسین(ع) برای بیش از ۳ هزار نفر، پذیرایی ناهار، شام و صبحانه، شربت و میان وعده روزانه بالای ۳۰ هزار پرس درهر وعده، خدمات پزشکی ، چایخانه، میان وعده و شستشوی لباس را انجام می دهند.

۲- موکب بی بی شهربانو به سرپرستی محمد احمدیان هم در روبروی خیمه گاه مستقر است خدمات پذیرایی در وعده های شام، ناهار، صبحانه و میان وعده در خدمت زائران است سال گذشته این موکب در هر وعده بالای ۲۵ هزار پرس غذا را بین زائران دلسوخته اباعبدالله الحسین(ع) توزیع کردند.

۳- موکب خیمه گاه اهل بیت (ع) هم از رفسنجان با سرپرستی رضا حسینی در کربلا در صحن حضرت زینب (س) مستقر شده و پذیرایی، اسکان، توزیع میان وعده را در دستور کار دارد و از عاشقان اهل بیت پذیرایی می کنند و اعضای این موکب خود را خاک پای زائران می دانند.

۴- امام علی (ع) نوق هم یکی دیگر از موکب های رفسنجان به سرپرستی آقای عباسی است که در جاده نجف به کربلا در عمود ۱۰۹۷ واقع و مستقر شده و خدماتی نظیر پذیرایی به صورت ناهار، شام و صبحانه و نیز میان وعده در خدمت زائران است.

۵- موکب شهدای صنعت مس رفسنجان هم به سرپرستی محمدمهدی احمدی در کربلای معلی در صحن امام حسن (ع) مستقر است و خدماتی را به زائران ارائه می کند.
اعضای این موکب در حوزه اسکان زائران و نیز توزیع ناهار، شام و صبحانه و میان وعده فعالیت خواهد داشت.

۶- دلسوختگان حضرت زهرا(س) نیز به سرپرستی روح الله غیاثی مثل سال قبل در آدرس کربلا ۳۰۰ متری حرم امام حسین(ع)، جنب هتل الماس، خیابان شهید زینی و کوچه شهیئ معمار مستقر است و خدماتی شامل پذیرایی ناهار، شام، صبحانه، چایخانه و اسکان را برای زائران انجام می دهد.
۷- موکب حضرت رسول (ص) کشکوئیه هم در کربلای معلی مستقر است که خدماتی میان وعده و اسکان را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه می دهد.

۸- موکب خدماتی شهید آذر باد هم به سرپرستی سعید آذرباد در کربلای معلی خدمات شستشوی لباس، خیاطی، واکس را ارائه می دهد.
۹- موکب کبوترخان هم در کربلای معلی است که خدمات میان وعئه و اسکان را به زایران اباعبدالله الحسین(ع) می دهد.

۱۰- رد پای یار هم موکب خدماتی به سرپرستی آقای کهنوجی است که مسیر نجف به کربلا را خدمتی از نوع تنظیف و جمع آوری زباله را انجام می دهند.

گزارش از: مریم رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جمشیدی

    صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ وَ عَلیَ الْمُسْتَشْهِدِینَ بَینَ یَدَیکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه . صَلَواتُ اللهِ وَ صَلَواتُ مَلائِکَتِهِ وَ أنبیائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمیعِ خَلقِهِ علی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ السَّلامُ عَلَیهِ وَ عَلَیهِم وَ رَحمَۀُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان