بهترین چیزها باید برای مسجد باشد / مناطق محروم هم باید مسجدی عالی داشته باشند

  • شناسه خبر: 206577
بهترین چیزها باید برای مسجد باشد / مناطق محروم هم باید مسجدی عالی داشته باشند

همسر شهید صدرزاده بیان کرد: شهید همیشه در صحبت‌هایشان می‌گفت مسجد باید جایی باشد که بچه‌ها آنجا احساس راحتی و آرامش کنند.

خانه » گفت‌وگو » بهترین چیزها باید برای مسجد باشد / مناطق محروم هم باید مسجدی عالی داشته باشند

سرکار خانم ابراهیم پور همسر مصطفی صدرزاده شهید مسجدی تراز در گفتگو با خانه‌خشتی اظهار کرد: شهید صدرزاده بسیار مقید بود که نمازشان را در مسجد بخواند، حتی نماز صبح را با تمام سختی‌هایی که داشت در مسجد اقامه می‌کرد.

وی افزود: همیشه در صحبت‌هایشان می‌گفت مسجد باید جایی باشد که بچه‌ها آنجا احساس راحتی و آرامش کنند، یکی از دلایلی که پایگاه نوجوانان را در مسجد راه اندازی کرد این بود که بچه‌ها را جذب مسجد کند.

همسر شهید صدرزاده بیان کرد: برای جذب کردن بچه‌ها به مسجد حتی هزینه‌های شخصی خودشان را کم می‌کرد، با خرید لباس یک دست و کارهای نظامی که بزرگترها انجام می‌دادند، بچه ها را جذب مسجد می‌کرد.

خانم ابراهیم پور گفت: نتیجه این اقدامات شهید بزرگوار هم عالی بوده و تمام بچه‌هایی که ایشان در مسجد تربیت کرد در زندگی شخصی و شغلی موفق هستند.

وی تصریح کرد: شهید صدرزاده هم به ظاهر مسجد و هم به محتوای فرهنگی مسجد اهمیت می داد، پایگاه بسیج داشت و صبح های جمعه برای بچه ها دعای ندبه می گذاشت،

همسر شهید صدرزاده ادامه داد: در خاطرات شهید هم آمده است که از کمترین چیزهااستفاده می‌کردند. میوه ضایعات را برای پینت‌بال بچه های مسجد استفاده میکردند، زمین خاکی را برای بازی بچه هاصاف می‌کردند، تیراندازی و فعالیت های جذاب و … برای بچه ها در مسجد اجرا می کرد و همه فعالیت ها در قالب بازی محور برای آشنایی بچه ها با مسجد صورت می گرفت.

خانم ابراهیم پور افزود: یک دستگاه پلی ایتیشن خریده بودند و در محیط مسجد برای بازی بچه ها قرار داده بودند تا در کنار بازی بچه ها با مسجد آشنا شوند.

وی گفت: کتاب های اسم تو مصطفاست به نویسندگی خانم تجار، قرار بیقرار به نویسندگی فاطمه افخم و سرباز روز نهم کار گروهی جبهه انقلاب از کتاب هایی این شهید است.

خانم ابراهیم‌پور بیان کرد: مسجد ایشان مسجد امیرالمومنین کهنز در شهریار بود و ایشان در منطقه کهن به همان مسجد ساخته شده اکتفا نمی کرد در همان منطقه زمینی را شناسایی و پیگیری کرد و مسجد را گسترش داد.

وی اضافه کرد: گسترش مسجد در هر نقطه مخصوصا در مناطق محروم جزو اولویت های وی بود و ایشان معتقد بود که مسجد باید زیبا باشد تا بچه ها جذب مسجد شوند، بچه های مناطق محروم هم باید مسجد شیک داشته باشند، بهترین چیزها باید برای مسجد باشد.

گفتگو از مریم مرادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
شهید مصطفی صدرزاده مسجد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی بمانی

    البته زیورآلات و اسراف در ساخت مساجد که اخیراً مد شده حرام است .

    پارسا مجیدی

    ولی سادگی مساجد باید حفظ بشود تا بشه مردم را به ساده زیستی دعوت کرد ... !

    رجب پور

    البته مساجد نباید آلوده به تجملات و ظاهرسازی ها بشوند ! اینجا درس انسانیت و آخرت گرایی است نه درس دنیاگرایی !!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان