پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تبدیل میدان امیرکبیر رفسنجان به چهارراه کارشناسی شده بود

به گزارش خانه خشتی؛ علی آرمان معاون عمرانی فرمانداری رفسنجان در شورای ترافیک در محل فرمانداری بیان کرد: سه ماه قبل طرح تبدیل میدان امیرکبیر به چهارراه، به شورای ترافیک آمد که پس از بازدید و کارشناسی اعضای شورای ترافیک شامل کارشناسان حوزه شهرداری، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و غیره با این پیشنهاد موافقت شد.

وی ادامه داد: شهرداری با انتخاب مشاور صلاحیت دار، طرح مطالعاتی آن را تهیه و با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بازه زمانی ۲۴ روزه این طرح را اجرا کرد.

وی افزود: در حال حاضر با اصلاح زمان بندی چراغ ها، معضل گره ترافیکی در ساعات اوج تردد برطرف و تردد وسایل نقلیه نظام مند شده است و اصلاحاتی برای مسیر تردد آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه عمومی انجام خواهد گردید، رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی توسط عابرین پیاده و موتور سواران در این مکان و سایر چهار راه ها از مهم ترین موارد برای سهولت تردد ها محسوب می‌شود.

آرمان همچنین در خصوص تخلیه نخاله های ساختمانی در برخی نقاط شهر هم هشدار داد: با اشخاصی که نخاله های ساختمانی را به غیر از محل های تعیین شده؛ در نقاط دیگر خصوصاً مجاور محورهای ورودی شهر تخلیه کنند به شدت برخورد و وسیله نقلیه آن ها توسط پلیس توقیف می‌شود.

وی با تسلیت به مناسبت آغاز ایام محرم الحرام هم گفت: هر گونه مسدود کردن مسیر ها ممنوع است و موکب ها و افراد برای برپایی مراسم عزاداری و استقرار در معابر باید از سوی ارگان های راهنمایی  و رانندگی، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر اینصورت به دلیل مسدودکردن مسیر، ضمن برخوردهای لازم، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و مراجع مربوطه وسایل و تجهیزات آن ها جمع آوری می‌شود.

وی  از خط کشی محورهای زرند و کمربندی تا یک ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی بزرگراه قدس هم در دست اقدام است و به زودی اجرای آن اتمام می‌رسد.

در این جلسه به تصادفات منجر به مصدومیت و فوت در یک ماه گذشته نیز اشاره شد و مورد بررسی قرار گرفتند و برای رفع و کاهش مشکلات تصمیماتی نظیر احداث یا برچیدن  سرعتگاه و ایجاد روشنایی و نصب چراغ راهنمایی اتخاذ گردید.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل