پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اخذ مجوز نخستین مرجع تشخیص صلاحیت خلاق جنوب‌شرق کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان

رنجبر کریمی

به گزارش خانه خشتی؛ رضا رنجبرکریمی رئیس این دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: استان کرمان در حوزه فناوری نرم و صنایعخلاق از استان های مستعد و با ظرفیت بسیار بالا محسوب می‌شود و از اینرو دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان یکی از محورهایفعالیت خود را توجه به فناوری نرم و صنایع خلاق قرار داده است.

وی تصریح کرد: از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مرکز رشد دانشگاهولی‌عصر(عج) رفسنجان از مبادی و پایگاه‌های معرفی شرکت‌های خلاق در کشور انتخاب شد.

رنجبرکریمی افزود: بر این اساس، در چارچوب سیاست‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق و برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق مبنی بر کمک به توسعه اقتصاد خلاق از طریق حمایت از شکل‌گیری وتوسعه طرح و کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری یکی از برنامه‌های اجرایی، حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایتوسعه‌دهنده صنایع خلاق است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های خلاق و نوآور به‌ عنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه وتیم‌های آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی محصولاتشان است تصریح کرد: برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت‌های خلاق استان کرمان، سایر استان های جنوب‌شرق کشور و شرکت‌هایی که در شرف تبدیل شدن به شرکتهای خلاق می باشند، می‌توانند از طریق مبادی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اقدام به خلاق شدن نمایند.

شایان ذکر است: در حال حاضر ۱۲ شرکت خلاق در سه زمینه گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری و کسب و کارهای دیجیتالدر مبادی خلاق دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان استقرار یافته اند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل