محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس اهل بیت(ع) توسط جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 205253
محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس اهل بیت(ع) توسط جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان در رفسنجان

جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان برگزاری مراسم عروسی در روز شهادت حضرت امام جواد (ع) را با شدید ترین الفاظ محکوم کردند.

خانه » فرهنگی مذهبی » محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس اهل بیت(ع) توسط جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ پیوست سخنان امام جمعه رفسنجان در خصوص جشن عروسی کوچک که توسط عده ای اندک از مهاجرین افغان مصادف با سالروز شهادت امام نهم شیعیان حضرت امام جواد (ع) برگزار گردیده بود؛جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان به نوبه ی خود چنین هنجارشکنی را خارج از حدود عرف و شرع دانسته و در قبال این امر شدیداََ تاسف خود را ابراز می دارد. این عمل نه تنها امری مذموم بلکه حتی در تضاد با روش انسانی بوده و مشخصا بانی چنین اعمالی منجر به سلب زندگی مسالمت آمیزی که در سایه سار صلح و آشتی در طی سال ها، میزبانی جمهوری اسلامی ایران از قشر مهاجر فراهم آورده است می شود.
لازم به ذکر است که جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان معتقدند که وجود مشترکات دینی، مذهبی و فرهنگی از عوامل مهم در عرصه نزدیکی دو ملت دوست و برادر می باشد؛ که این دلایل به نوبه ی خود، همسو با احترام به عقاید مردم شریف رفسنجان میباشد و پیرو کلام الهی که این چنین فرموده اند ((إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ)) جامعه نخبه و بزرگان مهاجر افغان نه تنها عمل بی حرمتی به مقدسات و مسائل مذهبی دیگران را مقبول نمیداند بلکه این عمل را منجر به اطماس و مخدوش شدن روابط میان قشر مهاجر و میزبان میداند؛ لذا این عمل را شدیدا تقبیح مینماید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رستمی

    اگه یه عده قلیلی از افغانی ها چنین جسارت و خیانتی کردند دلیل نمیشه با همه افغانی ها بخواهید بجنگید !! خداوکیلی خیلی از همین مهاجران افغانی " از نظر معصومین ( سلام اللّه علیهم اجمعین ) خیلی در عمل کردن به اصل عبادت (کسب درآمد حلال و طاهر) از مسئولین این مملکت جلوتر و مقرّب تر هستند ...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان