اتمام حجت امام جمعه رفسنجان با اتباع این شهر

  • شناسه خبر: 205240
اتمام حجت امام جمعه رفسنجان با اتباع این شهر

خطیب جمعه رفسنجان گفت: مسائل مذهبی و معتقدات مردم را پاس بدارید، از ریش سفیدان اتباع این مهم را به عنوان یک مطالبه جدی خواستاریم وگرنه صبر مردم حدی دارد.

خانه » سیاسی » اتمام حجت امام جمعه رفسنجان با اتباع این شهر

به گزارش خانه خشتی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش اظهار کرد: از دستگاه قضا برای حل و فصل دعاوی مردم، اقدامات پیشگیرانه برای وقوع جرم و ایجاد شوراهای حل اختلاف توسط معتمدان قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: اجرای عدالت و احقاق حق وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، سرعت بخشیدن در حل دعاوی ضرورت دارد.
عسکری خاطرنشان کرد: سد محکمی برای افرادی که می‌خواهند با سوءاستفاده از موقعیت خود جلوی احقاق حق را بگیرند باید ایجاد شود، هیچکس نباید امید به بی عدالتی داشته باشد.
خطیب جمعه رفسنجان با تبریک روز عرفه و نیایش بیان کرد: روزه روز عرفه ثواب فراوان دارد، اگر روزه باعث بی‌حالی در دعای این روز می‌شود روزه نگیرید و به دعا بپردازید.
وی گفت: در دهه چهارم اربعین کلیمی قرار داریم و پایانش روز عرفه و یک فرصت طلایی است.
خطیب جمعه رفسنجان با تبریک پیشاپیش عید سعید قربان اظهار کرد: یک سنت پسندیده در روز عید قربان قربانی کردن است، قربانی که هیچ سابقه‌ای در اسلام ندارد قربانی برای اموات است، انفاق و صدقه برای اموات داریم، ممکن است اینها سر از بدعت درآورد.
وی افزود: قربانی واجب و مستحب برای احیاست، یک صلوات از صد قربانی برای میت ثمره دارد، روزه و نماز و حج مانده برای اموات ضرورت دارد.
امام جمعه رفسنجان در ادامه به حرمت‌شکنی توسط اتباع در روز شهادت امام جواد(ع) در این شهر اشاره کرد و گفت: اتباع در شهر رفسنجان حرمت اهل بیت را پاس بدارند، مسائل مذهبی و معتقدات مردم را پاس بدارید، از ریش سفیدان اتباع این مهم را به عنوان یک مطالبه جدی خواستاریم وگرنه صبر مردم حدی دارد.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: با توجه به گرمای هوا مردم حتی‌المقدور صرفه‌جویی نمایند، در اوج مصرف ۷۵ هزار مگاوات است ، از سال گذشته هفت هزار مگاوات اضافه شده اما به دلیل عقب‌ماندگی‌ها هنوز تا پیک ۱۲ هزار مگاوات فاصله است.

وی خاطرنشان کرد: خاموشی پمپ های کشاورزی یک راهکار در حال اجراست، ظاهرا بیشتر از مدت مشخص موتورها خاموش می‌شوند، این مهم در نظر گرفته شود که کشاورزان متضرر نشوند، بیشتر از ۱۲ ساعت در هفته خاموشی نباشد.
عسکری بیان کرد: در شهرستان رفسنجان در هر ثانیه در اوج مصرف ۹۲۰ لیتر آب نیاز است، دبی آب چاهها کم و مصرف زیاد شده، همه باید صرفه‌جویی کنیم.
وی افزود: مسئولان آبفا پیگیر هستن، وقفه‌ای در تأمین اعتبار ایجاد شد، دیروز یک حلقه وارد مدار شد، سه حلقه دیگر اضافه خواهد شد.
خطیب جمعه رفسنجان در پایان بیان کرد: دیپلماسی فعال خارجی جمهوری اسلامی صدای مخالفان را درآورد ، بر اساس حکت، عزت و مصلحت اقدام می‌شود و نتایج آن دیده می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:
اتباع نماز جمعه نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان