اندیشه‌های شهید چمران برای اساتید دانشگا‌ه‌های ما الگوست

  • شناسه خبر: 205219
اندیشه‌های شهید چمران برای اساتید دانشگا‌ه‌های ما الگوست

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه ولیعصر(عج) گفت: در حوزه عملیاتی شدن اندیشه‌های شهید چمران جای کار بسیار وجود دارد و از طرفی باید بر روی اندیشه‌ها و آثار ناب و عمیق این شهید سرمایه‌گذاری نمود.

خانه » اجتماعی » اندیشه‌های شهید چمران برای اساتید دانشگا‌ه‌های ما الگوست

حسین نگارستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خانه‌خشتی به‌مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و اقدامات بسیج اساتید اظهار کرد: دانشگاه مهد علم و دانش است و شهید چمران یک شخصیت علمی است که در اوج مراتب علمی می‌تواند از همه تعلقات دل بکند و کار جهادی انجام دهد؛ وجود چنین شخصیت‌هایی در جامعه دانشگاهی می‌تواند الگوهای خوبی برای اساتید به خصوص نسل جوان باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ثمره علم، تواضع است، افزود: علم نباید برای دانشگاهیان حجاب شود؛ بلکه هدف اصلی تحصیل علم این است که به خداوند نزدیک شوند، شهید چمران چنین الگویی است که می‌تواند راه را به ما نشان دهد.

استادیار دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان با تأکید بر اینکه کارکرد اصلی علم شهید چمران در اوج مقام علمی این است که خود را بنده خداوند می‌داند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهید چمران در جنگ تحمیلی این بود که توانست از نیروهایی که به ظاهر انقلابی نبودند جذب نماید و در خطوط مقدم عملیات استفاده نماید، شهید چمران است که از علمش در جهت رشد و کمال معنوی بهره بُرد، لذا راه شهدایی چون شهید چمران می‌تواند الگویی برای اساتید دانشگاه باشد.

نگارستانی در مورد این سؤال که اندیشه‌های شهید چمران چقدر عملیاتی می‌شود، گفت: در حوزه عملیاتی شدن اندیشه‌های شهید چمران جای کار بسیار وجود دارد و از طرفی باید بر روی اندیشه‌ها و آثار ناب و عمیق این شهید سرمایه‌گذاری نمود.

وی افزود: در بعد رسانه‌ای باید بیشتر در مورد این شخصیت اطلاع‌رسانی و تبیین شود ضمن اینکه در مورد معرفی شدن این شخصیت همایش‌ها و برنامه‌هایی برگزار شده و شخصیت‌هایی نیز دعوت شدند اما در این حوزه باید بیشتر کار کرد.

اهداف بسیج اساتید

حسین نگارستانی در ادامه با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز بسیج اساتید بیان کرد: کانون بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌ها به منظور هم افزایی بین آنها ایجاد شده است تا از ظرفیت‌های اساتید دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی استفاده شود.

وی افزود: تورهای فناوری، بازدیدها و برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور اساتید دانشگاه برای آشنایی با ظرفیت‌ها و مشکلات کارخانجات استان و شهرستان و ارتباط اساتید با صنایع و واحدهای صنعتی و جامعه در جهت حل آنها از مواردی است که انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جهش علمی یکی از پیشران‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: اساتید ما در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه همکاری شایسته و قابل تقدیری دارند؛ با این رویکرد قاطبه اساتید دانشگاه با بسیج اساتید همراهی دارند.

استادیار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: عناوین پژوهشگر برتر استان و کشور، فناور برتر استان و کشور، استاد نمونه کشوری، مرکز رشد برتر استان، دانشمندان پراستناد دنیا، ‌ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور توسط اساتید دانشگاه ولی‌عصر (عج) و… از نمونه‌های برجسته بالندگی اساتید بسیجی در سطح استان و کشور است.

وی افزود: وجود امکانات و کیفیت بالای آموزش و پژوهش در دانشگاه ولی‌عصر (عج) باعث شده این دانشگاه از دانشگاه های مطرح کشور باشد و بیشتر دانشجویان در سطح استان این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

استاد تراز انقلاب اسلامی

وی با اشاره به ویژگی‌های استاد تراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که با جنگ تمام عیار و ترکیبی از سوی دشمن روبرو هستیم.
نگارستانی گفت: استادی می‌تواند در تراز انقلاب باشد که بتواند با ابزار علم روز در جهت تبیین پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در سطح جامعه گام بردارد و این همان موضوعاتی است که رهبر انقلاب تحت عنوان جهاد تبیین بیان فرمودند.

وی در خصوص فعالیت‌های جهادی که توسط دانشگاه انجام شده، بیان کرد: مرکز رشد و فناوری دانشگاه ولی‌عصر (عج) در زمان کرونا توانست نیاز شهر رفسنجان و کرمان را در تولید الکل و ماسک برطرف نماید و در ادامه هم در حوزه کشاورزی و نیازهای این حوزه مانند تولید نهال مقاوم به بیماری‌ها، کودهای زیست فناور و آزمایشگاه مرجع کود و سم، تمام تلاش را انجام می‌دهد تا با استفاده ازعلم و فناوری بتواند مشکلی از شهروندان و کشاورزان شهرستان را حل نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج اساتید حسین نگارستانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان شهید چمران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • میرزایی

    بله الگوست . ولی همه شما و مسئولین مملکت فقط در شعار به این حرف می پردازید ... قلباً در عمل روش و منش شهید چمران را باور ندارید .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان