رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان مطرح کرد؛

بانک عامل پرداخت تسهیلات ناباروری در رفسنجان به تعهدات خود عمل نکرد

  • شناسه خبر: 204588
بانک عامل پرداخت تسهیلات ناباروری در رفسنجان به تعهدات خود عمل نکرد

 رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت: سهم مردم رفسنجان از تسهیلات ناباروری ۹۲ میلیارد تومان است که سهمی از آن توسط بانک عامل ( بانک ملی) به مردم پرداخت نشده است.

خانه » اجتماعی » بانک عامل پرداخت تسهیلات ناباروری در رفسنجان به تعهدات خود عمل نکرد

به گزارش خانه خشتی؛ محسن بیجامی رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان در گفتگویی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تشکیل قرارگاه جمعیت در وزرات بهداشت، سازمان بیمه سلامت نیز در همین راستا شروع به فعالیت کرده است و خدمات و فرایندی که مرتبط با بحث جوانی و افزایش جمعیت است، مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: خدمات ناباروری اصلی ترین کاری است که بیمه سلامت می تواند انجام دهد؛ همزمان با تشکیل قرارگاه جمعیت، مدیرعامل بیمه سلامت نیز عضو این قرارگاه است به همان ترتیت مدیرکل در سطح استان و روسا در سطح شهرستان عضو قرارگاه تعالی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی هستند.
بیجامی بیان کرد: مهمترین کاری که سازمان بیمه سلامت در این حیطه انجام داده افزایش تعهدات خدمات ناباروری بوده که قبل از این در تعهدات بیمه نبوده و بیشتر بیماران می بایست به بخش خصوصی مراجعه می کردند.
وی تصریح کرد: خدماتی که در تعهد بیمه است بحث خدمات ویزیت، پیگیری، پاراکلینیک، دارو، لوازم مصرفی، اقدامات تشخیصی و درمانی و تخصصی برای زوجین نابارور است این خدمات شامل بسته خدماتی است که یا با انتقال جنین یا بدون انتقال جنین است حداکثر سه بار در سال در تعهد بیمه است.
رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت: بسته «آی وی اف»، بسته « آی یو دی» داخل رحمی و «زد آی اف تی» سه بار در سال و صندوق های بیمه شامل بیمه های کارکنان دولت، روستائیان، ایرانیان و سایر اقشار و… در تعهد پوشش خدمات هستند و ۹۰ درصد تعرفه دولتی توسط بیمه پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در مراکز عمومی غیردولتی ۹۰ درصد بخش عمومی غیردولتی را بیمه پرداخت می نماید و ۱۰ درصد بر عهده بیمار است.
بیجامی بیان کرد: با مکاتباتی که با علوم پزشکی و مرکز بهداشت انجام دادیم لیست زوج های نابارو شهرستان های رفسنجان و انار ثبت در سامانه سیب شناسایی شدند برای تمام این افراد یک پیامک مبنی بر تعهد بیمه و ارائه خدمات ناباروری ارسال شد.
وی ادامه داد: در سطح استان با مرکز خصوصی قرارداد منعقد شده است که بیمه شده بخواهد از مرکز خصوصی خدمات دریافت کند.
رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان ابراز کرد: با پیگیری انجام شده با خانم دکتر مرتضوی فوق تخصص نازایی قرارداد بسته ایم که قبل از این قرارداد با بیمه نداشته که بیماران با مراجعه به این پزشک می تواند از خدمات بیمه ای استفاده نمایند.
وی افزود: این پزشک میتواند بیماران را نشانه دار نماید و تعهدات بیمه آنها در سیستم تعریف می شود و هم چنین اگر بیماری در شهرهای مختلف برای درمان مراجعه کرده باشد با ارائه مدارک بعد از رصد و پیگیری ۹۰ ردصد تعرفه و هزینه های درمان به بیمار برگردانده می شود.
بیجامی گفت: انعقاد قرارداد با مامای سطح شهر و راه اندازی کلینیک ناباروری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) و تحت پوشش قرار گرفتن مادران باردار و فرزندان آنها تا پنج سال به صورت رایگان از دیگر خدماتی است که در راستای جوانی جمعیت انجام شده است.
وی بیان کرد: ۱۴۰۰ زوج تا کنون مشمول خدمات ناباروری هستند که در سیستم ما نشان دار شدند.
بیجامی بیان کرد: در سطح اداره کل یک جلسات آموزشی توسط پروفسور نخعی به صورت وبینار در خصوص بحث افزایش جمعیت برای کل پزشکان خانواده کشور از طریق آپارات اجرا می شد که از این سطح فراتر رفتیم این جلسات در حال حاضر در کل کشور پخش می شود.
وی عنوان کرد: صندوق صعب العلاج و خدمات ناباروری در سازمان بیمه سلامت سال گذشته تاسیس شد. این صندوق مصوبه هیات دولت را دارد. یکی از تسهیلاتی که از طریق این صندوق قرار است پرداخت شود مبلغ وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومان به زوجین نابارور است.
رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت: در رفسنجان بانک عامل این تسهیلات که بانک ملی است تعهدات این وام را عمل نکرد و سهم مردم رفسنجان از این تسهیلات ۹۲ میلیارد تومان بوده است که سهمی از این به مردم پرداخت نشده است که این یکی از چالش های ماست.
انتهای پیام/

برچسب ها:
خدمات ناباروری رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حکیمی

    مگه چه تاجی سر این مردم بدبخت گذاشتید که انتظار زاد و ولد دارید ؟!!!

    حسین اسماعیلی

    یه سوال دارم مسئولین بر چه اساسی میگن مردم بچه بیاورند ؟! خب دوباره مثل دهه شصتی ها کاری براشون نکنید و آمار طلاق و بدبختی رو دوباره زیاد کنین خوبه ؟؟؟ آخه مردم به چی دل خوش کنن که بچه بیاورن !؟؟!

    محمد رضایی

    آقایون ! وضع دهه شصتی ها رو نگاه کنید ! ببینید چکار کردید با این نسل سوخته ! چه برنامه ای برای گشایش زندگی این نسل سوخته داشتید یا دارید ؟!! وقتی کاری نتوانستید برای دهه شصتی ها بکنید چطور توقع دارید مردم تولید نسل کنند !!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان