فرماندار رفسنجان:

اتباع بیگانه در رفسنجان باید ساماندهی شوند

  • شناسه خبر: 204579
اتباع بیگانه در رفسنجان باید ساماندهی شوند

فرماندار رفسنجان گفت: اداره کردن اتباع بیگانه در شهرستان کاری دشوار است و زیرساخت های بهداشتی و آموزشی برای این نسل ِ رو به ازدیاد، پاسخگو نیست، و اتباع بیگانه غیرمجاز که تبعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی را برای جامعه ایرانی ایجاد می کنند باید ساماندهی شوند.

خانه » اجتماعی » اتباع بیگانه در رفسنجان باید ساماندهی شوند

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در نشستی با مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان در محل فرمانداری اظهار کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر اتباع افغانستانی حاضر در این شهرستان وجود دارد که از همه خدمات و یارانه‌های مختلف از جمله سوخت، نان، آب، برق و گاز استفاده می کنند.

وی با اشاره به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی اتباع افزود: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به اتباع افغانستانی خدمات می‌دهد و در این زمینه بالای  ۹۵ درصد بار روی دوش جمهوری اسلامی است و سازمان های بین المللی کمتر کمک می کنند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه آن ها جرائم خشن و سرقت های مختلف را در شهرستان انجام می دهند ادامه داد: قدم اول توسط شهرداری رفسنجان در جابجایی اردوگاه افاغنه انجام گرفته که قابل ستایش است اما این کافی نیست.

وی تصریح کرد: ۷ هزار دانش آموز افغانستانی در رفسنجان مشغول به تحصیل هستند و از سرانه آموزشی دانش آموزان ایرانی استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی شهرستان حتی برای خود دانش آموزان ایرانی کمبود و بعضاً فرسوده هستند افزود: دانش آموزان اتباع بیگانه حتی فرهنگ بچه های ایرانی را هم تحت تأثیر و تغییر قرار داده اند.

محمدرضا رحمانی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان هم در این نشست عنوان کرد: بیشترین مسئله ای که آن ها ایجاد کرده اند به دست گرفتن اشتغال است در حالی که رفسنجان جوانان بیکار زیادی دارد.
وی افزود: آمار زاد و ولد اتباع بیگانه در رفسنجان بالاست و آن ها در مرکز شهر و اطراف بازار و بافت فرسوده زندگی می کنند.

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان هم در این جلسه بیان کرد: بیش از ۱۰ درصد آمار زندانیان شهرستان را اتباع بیگانه تشکیل دادند آن ها جرائم خشن، سرقت های مسلحانه، سیم و کابل، طلاجات و غیره را مرتکب می شوند.

وی با ابراز نگرانی از وجود این اتباع در شهرستان گفت: در رفسنجان هر تبعه افغانستانی غیرمجاز که مرتکب جرم شود پس از تحمل حبس و مجازات تحویل پلیس اطلاعات داده و از کشور طرد می شوند؛ چون غیرمجازها نه کارت اقامت دارند و نه در سرشماری طرح اطلس شرکت می کنند.

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: چاره ای جز ساماندهی و نظارت بر کار اتباع بیگانه نداریم.

وی افزود: بخشی از آن ها که جرائم خاص انجام می دهند باید طرد شوند و نظارت بر عملکرد آن ها مهم است اینکه چه فعالیت هایی و در کجاها انجام می دهند.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت،: در بسیاری از روستاها خانه هایی را اجاره می کنند که دهیاران نباید اجازه این کار را به ساکنان روستاها بدهند لذا نگذاریم بیشتر از این وارد استان و شهرستان بشوند که تهدید بزرگی برای جامعه ایرانی خواهند بود.

بالای ۳۰۰ هزار اتباع بیگانه در استان کرمان وجود دارد

مدیر کل اتباع مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان هم با تأکید بر اینکه ساماندهی اتباع بیگانه امری مهم و در دستور کار است اظهار داشت: از بدو ورود اتباع باید ساماندهی و شناسایی شوند لذا سرشماری آن ها در شهرستان ها در دست اقدام است در این راستا کار جهادی و همکاری مسئولین نهادهای مختلف را می طلبد.

روح الله خضری پور بیان کرد: شهرستان رفسنجان به ۳۰ بلوک تقسیم بندی شده و سرشماری اتباع بیگانه در ۱۷ بلوک آن انجام شده و بقیه هم انجام شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ هزار اتباع افاغنه د راستان کرمان ادامه داد: در کرمان با استفاده از دستگاه بیومتریک اثر انگشت و قرنیه چشم از اتباع گرفته و اطلاعات آن ها ثبت می شود و تحت نظر هستند و حضور آن ها در هر کجای ایران قابل شناسایی است.

خضری پور تأکید کرد باید ساماندهی اتباع انجام شود و در رفسنجان هم با مشخص شدن مکان های ممنوعه، از اجاره دادن خانه ها به اتباع بیگانه خودداری و جلوگیری شود افرادی که بخواهند منازل خود را به این افراد اجاره دهند آب و برق آن ها قطع می شود؛ با دستگاه بیومتریک کار انگشت نگاری  نیز از اتباع انجام شود.

رفسنجان شهرستانی بر پایه کشاورزی که سال ها پیش نیروی کارگری خود را به واسطه مهاجرت اتباع بیگانه به این شهر تأمین می کرده اما همین مهمان های ناخوانده با تولید و ازدیاد نسل؛ نه تنها از سرانه های آب، برق، گاز، نان و غیره که متعلق به ایرانی هاست استفاده می کنند که تبعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی نیز برای جامعه پدیدار کردند و  با ادامه دلسوزی ها برای این اتباع امکان نابودی شهرستان را به دنبال خواهد داشت؛ یادمان نرود هیچ بیگانه ای دلسوز خانه ما نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    لطفا مصوبات وبودجه های دولت را ساماندهی کنید،سرقت اموال مردم وسیم های برق وتلفن را ساماندهی کنید ،نظارت بر عملکرد اصناف را ساماندهی کنید،

    میلاد برزگر

    واجب تر از ساماندهی اتباع بیگانه ، ساماندهی فسادها و کوتاهی های مسئولین است که امیدی به ساماندهی اشان نیست !!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان