معنویت، رمز پیروزی آزادسازی خرمشهر بود

  • شناسه خبر: 204571
 معنویت، رمز پیروزی آزادسازی خرمشهر بود

مسئول کانون وابستگان به سپاه در رفسنجان گفت: حضور داوطلبانه در جنگ و معنویت، رمز پیروزی آزاد سازی خرمشهر بود.

خانه » اجتماعی »  معنویت، رمز پیروزی آزادسازی خرمشهر بود

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ عباس عسکری مسئول کانون وابستگان سپاه در رفسنجان در گفتگویی با خبرنگار ما به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات فتح خرمشهر در بیست و پنج روز و چهار مرحله انجام شد، من در آن زمان سرباز بودم و از ابتدا تا پایان عملیات شرکت داشتم.

وی افزود: مرحله اول از رودخانه کارون تا جاده اهواز و خرمشهر پیشروی کردیم که روی خط پدافند بودیم، بعد از یک هفته مرحله دوم عملیات آغاز شد که در این مرحله تا لب مرز پیش رفتیم. قریب به یک هفته لب مرز پدافندی مستقر بودیم. در مرحله سوم تا نزدیک خرمشهر پیش رفتیم و مرحله چهارم که خرمشهر آزاد شد.

عسکری گفت: جاده ای که از خرمشهر به سمت مرز شلمچه وصل می شد این جاده، جاده ای بود که رزمندگان قریب به پنج شب به آنجا حمله می کردند ولی نمی تواستند از سمت دشمن آن را باز پس گیری کنند. در این مسیر موانع و سیم های خاردار بیشماری نصب شده و بیشتر نیروها در این مسیر به شهادت می رسیدند. یادم است یک گردان در این مسیر رفته بود،همگی شهید یا مجروح شده بودند.

وی بیان کرد: ۱۹ ماه خرمشهر به تصرف عراقی ها بود و موانع زیادی در این شهر کار گذشته بودند حتی صدام دستور داده بود اطراف شهر خرمشهر را با آهن و میلگردکار کنند که حتی چتربازان ما نتوانند در این مسیر فرود بیایند.
مسئول کانون وابستگان سپاه در رفسنجان با اشاره به اهمیت شهر خرمشهر در نزد ایرانی ها و عراقی ها بیان کرد: نزدیک به ۱۸ تا ۲۰ هزار از نیروهای عراقی به اسارت درآمدند چون آنها راه فرار به اروند نداشتند.

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر خیلی سخت بود. تمام این عملیات را در بیابان سپری کردیم. اگر یک وعده غذای گرم به ما می رساندند انگار بهشت برای ما بود. مشکلات زیادی داشتیم.

عسکری معونیت و داوطلبانه شدن رزرمندگان را رمز پیروی و مقاومت در فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: در این عملیات ها هیچوقت نماز شب رزمندگان ترک نمی شد. رمز پیروزی و استقامت دیگر عملیات ها این بود که خود پاسداران داوطلب بودند.

وی در خصوص این جمله سردار شهید سلیمانی در مورد فتح خرمشهر “وقتی آدم ها و مدیریت ها عوض شد فتح خرمشهر انجام شد”، گفت: این جمله شهید سلیمانی مبنی بر این است که تمامی نیروهای عملیات داوطلبانه وارد میدان شدند و خرمشهر آزاد شد.

عسکری بیان کرد: اکثر کادر گردان ها وقتی جبهه می رفتند کلا تغییر می کردند و نمی خواستند برگردند.

وی در پایان صحبت هایش بر فرهنگ سازی و تحکیم بنیان خانواده بر اساس اصول واعتقادات دینی تاکید کرد و گفت: خانواده خیلی مهم است و رعایت اعتقادات اسلامی و معنوی از خانواده آغاز می شود و قطعا فردی که در یک خانواده مذهبی و با رعایت اعتقادات دینی تربیت شود در آینده بر اعتقادات خود پایبند خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
سالروز آزادسازی خرمشهر گفتگو مسئول کانون وابستگان سپاه در رفسنجان معنویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان