فرمانده سپاه رفسنجان خبرداد؛

قرارگاه جوانی جمعیت در رفسنجان تشکیل شد

  • شناسه خبر: 204520
قرارگاه جوانی جمعیت در رفسنجان تشکیل شد

فرمانده سپاه رفسنجان از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت با حضور نخبگان و مسئولان در شهرستان خبر داد.

خانه » اجتماعی » قرارگاه جوانی جمعیت در رفسنجان تشکیل شد

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ محمد پساوند صبح امروز در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در محل دفتر امام جمعه شهرستان به آماری از کاهش جمعیت جوانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ایران دارای رتبه ۲۵ نرخ باروری در بین ۲۷ کشور منطقه است؛ سهم جمعیت در ایران از ۳۵ درصد در سال ۸۵ به ۲۵ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته و فاصله ازدواج با اولین فرزند ۳ تا ۵ سال است.

وی افزود: همچنین در کشور ایران میانگین فاصله سنی بین دو فرزند ۵ سال و ۴ ماه تخمین زده شده و همچنین در بین زوج های ایرانی ۲۰ درصد ناباروری وجود دارد و جمعیت سالمندی در کشورر ۰.۹ است که ده درصد این امار در خانه های سالمندان زندگی می کنند.

سرهنگ پساوند بیان کرد: برخی استان ها مانند همدان و گیلان از بحث جوانی جمعیت خارج شده و دچار پیری جمعیت شده اند و امروز در برخی استان ها نرخ رشد جمعیت زیر یک و در برخی استان ها هم ۱.۶ است

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سهم سالمندی در مرز ۱۰ درصد قرار دارد و در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندی از مرز ۱۹.۴ درصد و در سال ۱۴۳۰ این جمعیت از مرز ۲۶.۱ درصد عبور خواهد کرد.

سرهنگ پساوند تصریح کرد: یعنی در آینده جمعیت کشور ایران جمعیت سالمندی را تشکیل خواهد داد که ۳۰ درصد آمار کشور سالمندان خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج و سپاه که در تمامی روستاها پایگاه های مقاومت دارد از این ظرفیت و نیز ظرفیت مساجد نسبت به آگاهسازی مردم به مسیله جوانی جمعیت استفاده خواهیم کرد.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان تشکیل می‌دهیم و تیم های تولید و توزیع، محتواهای با محوریت و موضوعیت جوانی جمعیت را تولید و از طریق فضای مجازی توزیع و انتشار خواهند داد.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: بسیج و سپاه در روستاها و محلات، مساجد و پایگاه های مقاومت این امادگی را دارد که در زمینه آگاهسازی جوانی جمعیت؛ در هفت گام از جمله شناسایی، توانمندسازی، ظرفیت سازی خدمات، تسهیل گری، حمایت و ارزیابی گام های اساسی بردارد تا ساسیت های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت تحقق یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جوانی جمعیت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سرایداری

    من 38 سال دارم . دلم میخواد 6 تا بچه داشته باشم . اگه بگذارید آزمون مس سرچشمه ثبت نام کنم و قبول بشم کتباً قول میدم 6 تا بچه بیاورم تا به نظام خدمت کنند...

    جمالی فر

    میخواهید تولید نسل بشه ؟ در آزمون مس سرچشمه اولویت جذب را به دهه شصتی ها بدهید تا بتوانند بیشتر تولید نسل کنند ... این نکته خیلی واضح است ولی جدی نمیگیرید !!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان