پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

برگزاری اردوی جهادی در خنامان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ مقامی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه و آغاز دهه کرامت بیان کرد: اردوی جهادی با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آموزش و ترویج در خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام در روستای خنامان و توابع آن برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان افزود: در این اردوی جهادی ۸۰۰۰ مترمربع جایگاه دامداری و ۵۰۰۰ راس دام با هدف ، صیانت از سرمایه دامی و  جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو سمپاشی گردید.

وی در خصوص سایر اقدامات در این حرکت جهادی بیان کرد: ۵۰۰۰ قطعه طیور بومی برعلیه بیماری نیوکاسل، ۸۰ راس دام سنگین و ۶۰۰۰ راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی ، ۷۰۰۰ راس دام سبک برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۳۰۰۰ راس بره و بزغاله بر علیه بیماری تب مالت و ۵۰ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری در این اردوی جهادی واکسینه گردند و همچنین ویزیت رایگان ۱۲۰ مورد دام و طیور در این طرح انجام شد.

وی درپایان یادآور شد: اردوهای جهادی به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان است که هر ساله با هدف خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان در مناسبت‌های مختلف سال برگزار می شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل