استاندار کرمان مطرح کرد؛

پیشرفت ۴۴ درصدی خط انتقال آب دریا به رفسنجان

  • شناسه خبر: 204327
پیشرفت ۴۴ درصدی خط انتقال آب دریا به رفسنجان

استاندار کرمان گفت: خط انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از محل صنعت، ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خانه » اجتماعی » پیشرفت ۴۴ درصدی خط انتقال آب دریا به رفسنجان

به گزارش خانه‌خشتی، محمدمهدی فداکار عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه خط انتقال آب شرب در رفسنجان از محل خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور در جمع خبرنگاران افزود: ۱۴۵ کیلومتر لوله‌گذاری از محل تصفیه‌خانه کرمان تا احمدآباد، نقطه اتصال به خط صنعت است که ۵۱ کیلومتر آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سه پروژه آبرسانی مذکور بیش از ۲میلیون نفر از جمعیت استان را به لحاظ آب تامین می‌کنند، تصریح کرد: پروژه آبرسانی به کرمان و رفسنجان با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.
استاندار کرمان با اعلام اینکه در صورت عدم بروز مشکل در اجرای طرح، تا پایان سال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود، اضافه کرد: تامین مالی پروژه آبرسانی به کرمان و رفسنجان بخشی توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و تعهد استان تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان از تامین مالی این پروژه از محل صنایع استان است که امیدواریم آن هم تامین شود و پیگیر این موضوع هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه برای سایر شهرستان‌های استان که دچار تنش آبی هستند نیز خط آبرسانی کار می‌شود، گفت: اجرای خط آبرسانی جیرفت و عنبرآباد از محل سد جیرفت نیز آغاز شده است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در حوزه تامین آب شرب با این سه پروژه بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد، ادامه داد: خط آبرسانی به بم و براوات از سد نسا شهرستان بم آماده شده و با حضور مقامات رسمی کشور افتتاح خواهد شد.

فداکار گفت: اعتبار سه طرح آبرسانی که در حال اجراست حدود ۴ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است.

 

انتهای خبر/

برچسب ها:
آبرسانی استاندار کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان