مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی:

رتبه‌بندی مهمترین مطالبه‌ی بیش از سه هزار فرهنگی در رفسنجان / ۳۵ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رفسنجان استخدام می‌شوند

  • شناسه خبر: 204132
رتبه‌بندی مهمترین مطالبه‌ی بیش از سه هزار فرهنگی در رفسنجان / ۳۵ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رفسنجان استخدام می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: مهمترین مطالبه فرهنگیان به نظر من بحث رتبه‌بندی معلمان است اگر رتبه‌بندی انجام شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

خانه » اجتماعی » رتبه‌بندی مهمترین مطالبه‌ی بیش از سه هزار فرهنگی در رفسنجان / ۳۵ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رفسنجان استخدام می‌شوند

به گزارش خانه خشتی؛ حسین شفیعی مهدی آباد مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در گفتگویی با خبرنگار ما به مناسبت روز معلم اظهار کرد: در رفسنجان سه هزار و ۱۲۵ نفر نیروی رسمی و قریب به دو هزار ۲۰۰ نیروی غیررسمی در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: نزدیک ۶۰ هزار دانش آموز در شهرستان در حال تحصیل هستند که یک سوم آنها در مدارس دولتی به تعلیم مشغول هستند و قریب به ۱۵۰۰ بازنشسته فرهنگی در رفسنجان وجود دارد.

شفیعی بر حفظ جایگاه و منزلت معلمان تاکید کرد و گفت: آن چیزی که مهم است و تلاش آموزش و پرورش این است که جایگاه و منزلت دبیر حفظ شود؛ چه از نظر مسائل رفاهی و خدمات مختلف تلاش می کنیم این مهم اجرایی شود.

رتبه‌بندی مهمترین مطالبه فرهنگیان است

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان کاهش مدت زمان وام‌های ضروری، ارائه سفرهای زیارتی، پیگیری صندوق ذخیره فرهنگی و پرداخت‌های بازنشستگان و پیگیری مطالبات قشر فرهنگی را یادآور شد و در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: رتبه‌بندی معلمان یک کار بسیار خوبی بود که در آموزش و پرورش اتفاق افتاد ولی زمان آن محدود و کار بسیار سنگینی بود، آمار بارگذاری مدارک بالاست،  رتبه بندی تمام نشده آن چیزی که انجام شده تعدادی از فرهنگیان رتبه بندی را اخذ کردند و این کار هنوز ادامه دارد.

وی افزود: باید بگوییم همکاران معترض احتمالا در بحث بارگذاری مدارک دستورالعمل را درست مطالعه نکردند و همین مطالعه نکردن، در رتبه آنها موثر بوده است، امکان مجدد رتبه‌بندی وجود دارد و قسمت هایی که مدارک ناقص بوده می‌توان آنها را رفع کرد، تغییرات در روند بارگذاری در حال اتفاق است.

شفیعی گفت: مهمترین مطالبه فرهنگیان به نظر من بحث رتبه‌بندی معلمان است اگر رتبه‌بندی انجام شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی از برنامه های هفته معلم سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است که خدمات پزشکی و بهداشتی در هفته معلم با درصد تخفیف بالا و یا رایگان انجام شود و هم چنین در روز ۱۲ اردیبهشت در محل حسینیه ثارالله بزرگداشت این روز را برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه در این ایام تالار فرهنگیان، مجموعه موج های آبی و درمانگاه فرهنگیان با تخفیف ویژه خدمات به فرهنگیان ارائه می‌نماید.

کمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیرو در مقطع ابتدایی

وی با اشاره به کمبود نیرو در رفسنجان بیان کرد: قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیرو در مقطع ابتدایی کمبود داریم، در مقطع متوسطه به صورت ساعتی در برخی دروس مانند معارف و علوم انسانی کمبود نیرو وجود دارد، در زمان کمبود نیرو از ظرفیت بازنشسته‌های فرهنگی استفاده می‌شود.

شفیعی گفت: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال ۳۵ نفر برای رفسنجان پذیرفته و استخدام می‌شوند.

وی توضیح داد: از مجموع مدارس سطح شهر قریب به ۶۰ درصد آنها نیاز به نوسازی دارند، تعداد مدارسی که در سیلاب اخیر نیز دچار آسیب شدند، در حال بازسازی هستند.

مدیرآموزش و پرورش از تمامی خیرین رفسنجان درخواست کرد هزینه‌های خود را برای صرف ساخت مدارس صرف نمایند تا انقلاب ساخت  مدرسه راه بیفتد.

وی بیان کرد: اگر مدارس سطح شهر بازسازی نشوند تا چند سال آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد، باید انقلاب ساخت و ساز مدارس راه اندازی شود تا در چند سال آینده تعداد قابل توجهی مدرسه احداث شود.

ضرورت همکاری نظام بانکی در ارائه تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان

وی بر ضرورت همکاری همه مسئولین خصوصا نظام بانکی در ارائه تسهیلات به فرهنگیان تاکید کرد و گفت: نظام بانکی پای کار بیاید، وام هایی با درصد و سود پایین و مهم‌تر از همه با توجه به شرایط تورم کشور این وام ها ارائه شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: آموزش و پروش مربوط به ارگان خاصی نیست، همه مسئولین و خانواده ها درگیر آن هستند و دانش آموزان به دست کسانی تربیت می‌شوند که اگر به آنها توجه نشود شاید در تربیت فرزندان انحرافی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که در دوران مسئولیت در بحث رفاهی و  خدماتی به فرهنگیان کمک شود و هم چنین در راستای رشد آموزشی و مسائل تربیتی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

 

گفتگو از مریم مرادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش استخدامی رتبه‌بندی روز معلم شفیعی مدیرآموزش و پرورش گفتگو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد رضایی

    حالا ببین آموزش پرورش نیاز جامعه رو درک کرده و سقف سن آزمون هایش رو 40 سال گذاشته . اگه شرکت مس درک و شعوری داره سقف سن آزمون هایش رو 40 سال بگذارد و از خدا بترسد و به دهه شصتی ها خیانت نکند .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان