فرماندار رفسنجان خبر داد؛

آغاز صدور سند تک‌برگ اراضی کشاورزی ۵۰ روستا در رفسنجان

  • شناسه خبر: 204108
آغاز صدور سند تک‌برگ اراضی کشاورزی ۵۰ روستا در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: در فاز اول ِ طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی(کاداستر) در شهرستان، شرکت‌های نقشه‌بردار در ۵۰ دهستان مستقر می‌شوند تا روند صدور سند تک برگ برای اراضی کشاورزی پسته طی شود.

خانه » اجتماعی » آغاز صدور سند تک‌برگ اراضی کشاورزی ۵۰ روستا در رفسنجان

به گزارش خانه‌خشتی، حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تنها ۱۰ هزار هکتار از اراضی پسته شهرستان دارای سند مالکیت تک برگ هستند.

وی افزود: اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای طرح کاداستر( سنددار کردن اراضی کشاورزی حتی برای خرده مالکان) از ۳ ماه اخیر آغاز شده و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان واقع در جنب مصلی امام خامنه ای نسبت به سنددار کردن زمین های خود اقدام کنند که فرصتی مناسب است تا از مزایای این سند بهره‌مند شوند.

رضایی گفت: کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی و سایر تسهیلات کشاورزی مجبور به تامین وثیقه و آوردن ضامن کارمند بوده و مشکلات فراوانی را متحمل می‌شوند، یقیناً اگر زمین‌های کشاورزی آنها سند داشته باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی بیان کرد: طبق طرح کاداستر باید هر زمین کشاورزی سند داشته باشد، جدیداً طبق این طرح حتی خرده مالکان هم می توانند نسبت به سند دار کردن زمین خود اقدام کنند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مزایایی که این سند می‌تواند داشته باشد شامل بهره‎مندی از تسهیلات و وام‌های کم بهره برای اجرای طرح‌هایی مانند آبیاری نوین، یارانه کود، جابجایی چاه تلمبه کشاورزی، بیمه کارگران باغ، استفاده از سهمیه گازوئیل در زمان های برزو حوادث غیر مترقبه همچون سرمازدگی، جلوگیری از زمین خواری و دیگر مزایا است.

وی افزود: نماینده چاه‌موتورهای کشاورزی نیز تقاضای درخواست صدور سند را هرچه سریعتر به اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان ارایه دهند تا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها زودتر انجام شود.

انتهای خبر/

برچسب ها:
رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان