تبدیل بیش از ۱٠٠ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف رفسنجان به کابل خود نگهدار / افزایش آمار سرقت تجهیزات شبکه برق عامل خاموشی ها

  • شناسه خبر: 203204
تبدیل بیش از ۱٠٠ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف رفسنجان به کابل خود نگهدار /  افزایش آمار سرقت تجهیزات شبکه برق عامل خاموشی ها

رئیس اداره برق رفسنجان گفت: تا پایان امسال بیش از صد کیلومتر از شبکه فشارضعیف شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل می شود و عملیات اجرایی آن نیز در دست اقدام است.

خانه » آخرین اخبار » تبدیل بیش از ۱٠٠ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف رفسنجان به کابل خود نگهدار / افزایش آمار سرقت تجهیزات شبکه برق عامل خاموشی ها

به گزارش خانه خشتی، محمدرضا یوسفی رئیس اداره برق رفسنجان در گفتگویی اظهار کرد: شرکت توزیع برق شمال استان کرمان درحالی که سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان صرف تغییر سیم های مسی به کابل خودنگهدار در حوزه کرمان و رفسنجان نموده است که بر این اساس امسال برای ادامه اجرای طرح کابل خودنگهدار ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: حدود هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول شبکه فشار ضعیف برق در حوزه این شرکت وجود دارد که سهم رفسنجان ۱۸۰۰ کیلو متر می باشد. و ۳۷ درصداز آن به کابل خود نگهدار مجهز شده است و تا پایان سال این عدد به بیش از ۵۰ درصد می رسد.

یوسفی تصریح کرد: عملیات تبدیل شبکه سیم مسی قدیمی به کابل خودنگهدار طی چند سال اخیر آغاز شده است و قصد داریم تا افق سال ۱۴۰۵ تمام شبکه فشارضعیف شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

وی بیان کرد: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال بیش از صد کیلومتر از شبکه فشارضعیف شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل می شود و عملیات اجرایی آن نیز در دست اقدام است.

یوسفی خاطرنشان کرد: ایمنی بالا، کاهش اتلاف انرژی، بهبود حریم شبکه برق رسانی، جلوگیری از سرقت، کاهش هزینه ها و سهولت در فعالیت های فنی از جمله مزایای استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه برق محسوب می شود.

رئیس اداره برق رفسنجان گفت: افزایش آمار سرقت در شبکه برق و تاثیر این معضل در خاموشی های شبکه برق و سیستم روشنایی معابر و بروز زیان به مشترکین و بیت المال شده است و نسبت به سال گذشته آمار سرقت تجهیزات برق اعم از سیم و کابل بالاتر رفته است که عموما توسط افرادی به صورت گروهی ومعتادین انجام می شود و باعث اختلال در شبکه و نارضایتی شهروندان می شوند.

وی عنوان کرد: به واسطه افزایش قیمت تجهیزات و اقلام مصرفی، سرقت سیم و کابل خسارت زیاد مالی به سیستم و شبکه برق رسانی وارد می کند که جبران آن باعث کاهش کیفیت خدمات به شهروندان می شود.

وی متذکر شد: شهروندان با اطلاع دقیق و همکاری با کارکنان توزیع برق و نیروهای انتظامی در موضوع سرقت در شبکه برق، می توانند از خسارت به اموال عمومی و خصوصی جلوگیری کنند.

برچسب ها:
رئیس اداره برق رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    وقتی فقر و بدبختی زیاد بشه دزدی زیاد میشه ...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان