برای نخستین بار در ایران؛

مبتکر و نخبه رفسنجانی با تکنولوژی پالس شارژری با عمر مفید ۱۰ سال تولید کرد

  • شناسه خبر: 202651
مبتکر و نخبه رفسنجانی با تکنولوژی پالس شارژری با عمر مفید ۱۰ سال تولید کرد

جوان، متولد ۶۹ اهل رفسنجان و استعدادش در حوزه الکترونیک است برای نخستین بار در ایران و شاید بتوان گفت در جهان با استفاده از تکنولوژی پالس، نوعی از شارژر موبایلی طراحی و تولید کرده که ۵ سال ضمانت و ۱۰ سال طول عمر مفید را داراست با وی بیشتر آشنا شوید.

خانه » اسلاید شو » مبتکر و نخبه رفسنجانی با تکنولوژی پالس شارژری با عمر مفید ۱۰ سال تولید کرد

به گزارش خانه خشتی؛ بارها این اتفاق افتاده شارژر گوشی موبایل تان که چند ماهی از خرید آن نمی گذرد ضعیف شده و دیگر کار نمی کند و مجبور می شوید دوباره هزینه کنید تا شارژر جدید البته این را هم به امیدی که حداقل ۶ ماه تا یکسال برایم کار کند بخرید.
بازار خرید و فروش شارژر های موبایل داغ است و ضمن اینکه در ایران شارژرهای تلفن همراه با حداکثر عمر یک یا دو سال تولید می شود اما تا چند سال پیش سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژر تلفن همراه وارد ایران می شد به تبع با افزایش کاربران تلفن همراه واردات این کالا آماری بیش از این را ثبت کرده است؛ این معضل ِ بی کیفیتی شارژرها دغدغه ای است که برای همه کاربران ابزار رسانه ای اتفاق می افتد.
و حالا جوانی ۳۲ ساله از خطه نوق رفسنجان به عبارتی از فرزندان شهر صفاییه بخش فردوس نوق رفسنجان است و با استعدادی که در حوزه الکترونیک و اختراع دارد با استفاده از تکنولوژی روز دنیا شارژری اختراع و تولید کرده که به گفته خودش این وسیله تا ۵ سال ضمانت دارد و عمر با کیفیتش بیش از ۱۰ سال است؛ همچنین کارهای ثبت اختراع ملی و جهانی این شارژر هم در حال انجام است.
با وی به گفتگو نشستیم تا در مورد این وسیله و انگیزه اش توضیحات بیشتری بریا خوانندگان مطلب دریافت کنیم.
لطفا خود را معرفی کنید و بفرمایید چه چیزی تولید می کنید:
من علی عبدلی وارسته متولد سال ۶۹ و اهل شهر صفاییه بخش فردوس نوق رفسنجان هستم از آنجایی که به رشته برق و الکترونیک علاقه زیادی دارم و بیشتر وقت زندگی خود را با سیم ها، وسایل و قطعات الکترونیکی و برق و اینکه چیزی با آن ها اختراع کنم به سر می برم، از ۵ سال پیش به فکر تولید شارژری برای تمامی تلفن های همراه اول افتادم و از آن زمان آزمون و خطاها بر روی این شارژر تولیدی را بیشتر و بیشتر کردم تا به نتیجه مطلوب در این زمینه دست پیدا کنم. خوشبختانه توانستم شارژری تولید کنم که علاوه بر اینکه دارای ۵ سال ضمانت و بیش از ۱۰ سال عمر باکیفیت است این شارژر برای تمامی گوشی های تلفن همراه با برندها و مدل های مختلف اعم از اپل، شیائومی، سامسونگ، نوکیا و غیره کاربرد دارد.
چه تکنولوژی به کار گرفتید که این قابلیت را پیدا کرده که باطری گوشی را خراب نمی کند؟
من توانستم با تکنولوژی پالس و به کاربردن ic پیشرفته در این شارژر کاری کنم که به صورت اتوماتیک آمپر و ولتاژ موبایل را کنترل کند و آسیبی به باطری گوشی و موبایل نرسد.
تکنولوژی پالس و کارایی آن چیست؟
تکنولوژی پالس به کار رفته در این شارژر به این معنی است که این شارژر نسبت به سایر شارژرها، قابلیت این را دارد که سریعتر گوشی تلفن همراه را پر از شارژ می کند و با اینکه سرعت شارژ کردن گوشی بالا می رود آسیبی به گوشی نمی رسد و لطمه ای به باطری گوشی هم وارد نمی شود؛ در حالی که می بینیم برخی شارژرها باعث می شود سیم شارژر خراب شود و نیز باطری گوشی حالت برآمده پیدا کند و به طور عامیانه باد کند.
من مواد اولیه این شارژر را از تهران و مشهد تهیه می کنم و این شارژر با برند رهام الکتریک و شمارذه ثبت ۴۰۴۳ به بازار عرضه می شود.
تا کنون چه تعدادی از این نوع شارژر تولید کردید و آیا آینده این طرح را خوب می بینید؟
من تا به حال ۵۰۰ عدد از این نوع شارژر تولید کردم که خوشبختانه همه آن ها هم در شهرستان رفسنجان و هم به مراکز استان هایی همچون تهران و خراسان مرکزی ارسال کردم که به فروش رفتند.
۱۰۰۰ عدد دیگر در دست تولید دارم که تا به زودی روانه بازار می شوند و فروشگاه هایی که از این نوع شارژر خریداری کردند راضی هستند و سفارش بیشتر دادند.
من آینده این طرح را خوب می بینم زیرا مردم از اینکه بابت تهیه شارژر های بی کیفیت پول خود را هزینه می کنند و با اینکه چندین شارژر خریداری می کنند و علاوه بر هدر رفتن هزنیه، انمکان خراب شدن گوشی هم وجود دارد لذا عموما دوست دارند وسیله ای که عاقبت و عمر مطلوب و خوبی داشته باشد را خریداری و مصرف کنند.
آیا در تولید این نوع وسیله با توجه به نیاز به سرمایه؛ با مشکل مواجه نشدید؟
چرا مواجه شدم، من از پنج سال پیش که اقدام به ساخت و تولید و نیز امور ثبت ملی و جهانی این وسیله کردم مغازه ای در زمینه تعمیر و فروش موبایل در منطقه نوق داشتم که این مغازه را برای تهیه وسایل و مواد اولیه تولید شارژر فروختم و در حال حاضر مغازه ای اجاره کردم و برای ادامه کار در این مغازه فعالیت دارم البته این مغازه کوچک است و مناسب این کار و تولید این وسیله نیست.

در کنار آن ۳ مورد تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان با بهره آزاد( ۱۸ درصد) دریافت کردم.
هزینه ای که تا کنون برای این کار فراهم و صرف کردم بیش از ۱۰ میلیارد ریال است و با قدرت این کار را ادامه می دهم.
حمایت های مسئولین در این رابطه چطور بود؟
تا کنون به اکثر ارگان های مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری، بخشداری و دیگر جاها مراجعه کردم اما پاسخی دریافت نکردم و راه به جایی نبرد؛ و از مسئولین انتظار دارم مرا در این زمینه حمایت کنند تا بتوان قطب تولید این نوع شارژر که در ایران تا کنون نوع آن تولید و ساخته نشده را در رفسنجان بنا کنیم. نیاز به سرمایه گذاری و زمین دارم تا بتوانم کارگاهی ایجاد و تولید انبوه را رقم بزنم که کمک شایانی به عموم جامعه می شود.
کل هزینه تولید این نوع شارژر چقدر شده است؟
من برای تولید یک عدد حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان هزینه صرف می کنم و در حال حاضر هم با همین قیمت در بازار عرضه می کنم البته این مبلغ در برابر چندین بار هزینه کردن برای خرید شارژرهای بی کیفیت ناچیز است، زیرا فرد برای بیش از ۱۰ سال شارژری تهیه می کند که حتی اگر گوشی موبایل خود را تعویض کند این شارژر برای آن دستگاه هم کفایت می کند و نیاز به تهیه شارژر دیگری نیست.

تجلیل از این طرح در ؟
از این طرح شارژر به دلیل اینکه با استفاده از تکنولوژی به روز دنیا وسیله ای تهیه و تولید شده که بسیاری از افراد را از مشکلات احتمالی خرابی گوشی موبایل یا فرسوده شدن زودهنگام شارژرهای دیگر که ممکن است در آینده پیش بیاید نجات می دهد توسط امام جمعه بهرمان نوق رفسنجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان تجلیل به عمل آمد.
آقای عبدلی وارسته قصد دارد تحصیلات دانشگاهی را در رشته الکترونیک بگذراند و این راه را ادامه دهد تا یکی از نخبگان برتر و دانشمندان آینده مورد نیاز کشورمان شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شیث رحیمی

    ضمن تقدیر و تشکر از آقای عبدلی که کار بسیار بزرگی کردند، بهت آفرین میگم فقط حواست به مافیای واردات گوشی و لوازم جانبی خصوصا شارژر باشد تو را زمین نزنند خدای ناکرده،،، در غیر اینصورت یقین دارم کارت چنان میگیرد که بزودی زود از حیث مادی و مالی بی نیاز شوی این را به خاطر داشته باش فقط یه چیزی،،، یه تصویر از شارژرت میذاشتی!

    حسام

    واقعا دست مریزاد داره این همت من خودم گوشی ایرانی خریدم ولی می‌دونم مونتاژه و یکی از آرزو خانه که همه قطعات تولید داخل باشه من به عنوان یک شهروند مشتری اولی هستم🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان