برداشت حدود ۲ تن زیتون از کلکسیون تحقیقاتی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 202506
برداشت حدود ۲ تن زیتون از کلکسیون تحقیقاتی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

مسئول کلکسیون تحقیقاتی زیتون دانشکده کشاورزی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: امسال حدود ۲ تن زیتون از کلکسیون تحقیقاتی این دانشگاه برداشت شد.

خانه » اسلاید شو » برداشت حدود ۲ تن زیتون از کلکسیون تحقیقاتی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ محمدحسین شمشیری عضو هئیت علمی گروه علوم باغبانی دانشکده کشاورزی و مسئول کلکسیون تحقیقاتی زیتون دانشکده کشاورزی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سال ۸۸ در جهت اهداف آموزشی و پژوهشی گروه علوم باغبانی، کلکسیونی از ۱۰ رقم مختلف زیتون شامل ارقام کنسروی و روغنی در مساحت حدود ۷ هزار مترمربع توسط اینجانب احداث گردید.

وی افزود: در ابتدا به دلیل مشکلات آبرسانی و نیروی انسانی ناکارآمد، خسارت‌های زیادی به نهال‌های زیتون به ویژه در ماه‌های گرم تابستان وارد شد، ولی خوشبختانه مشکلات به تدریج رفع شد و در حال حاضر کلکسیون زیتون در وضعیت مناسبی به سر می‌برد.

شمشیری با اشاره به اینکه کلکسیون زیتون از نظر عملکرد در حد متوسط است زیرا طی سال‌های گذشته هزینه کافی برای آن نشده و دلیل آن عمدتا مشکلات بودجه‌ای بوده است خاطر نشان کرد: امسال توانستیم حدود ۲ تن زیتون برداشت و روغن بسیار با کیفیتی استحصال کنیم که این ارزش اقتصادی دارد و بنا داریم از عایدات حاصله در خود باغ هزینه کنیم و عملکرد را بالاتر ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان