پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مراجعه تعدادی افراد با مسمومیت شدید مشروبات به اورژانس رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی” استفاده از مشروبات الکی این بار در رفسنجان فاجعه آفرید.

تعدادی از افرادی که دست به این عمل زشت و ناشایست زده اند متأسفانه دچار عوارض وخیمی شده، و این حادثه فوتی نیز داشته است. تاکنون تعدادی از بیماران در کما به سر می برند و یا دچار مسمومیت شدید شده اند.

در این رابطه پیامکی با عنوان “هشدار قابل توجه همشهریان عزیز: از روز گذشته بدلیل مصرف مشروبات الکی تعدادی از مصرف کنندگان با مسمومیت شدید و مرگ به اورژانس مراجعه نموده اند.ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان” نیز ارسال گردیده است.

دکتر نجم الدینی مسئولا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” به دلایلی از ارائه آمار خود داری نمود و گفت: یکی از اهداف ما در این موضوع پیشگیری است.

ایشان افزودند: این مراجعات از دیشب ساعت ۳ از قسمت های گوناگون شهرستان بوده است و متأسفانه عوارض وخیمی را نیز در پی داشته است.

گفتنیست تعدادی از مراجعه کنندگان به کرمان اعزام شده اند.

*متاسفانه آمار مشخصی ارائه داده نمی شود اما مشاهدات عینی از…

* طبق آخرین اخبار تا کنون ۳۰۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان، ۷ نفر در کما، ۵ نفر متأسفانه فوتی و ۲ نفر به پخش کننده جزئی به نام های ح-ن و م-ب دستگیر شده اند.

* شورای تامین شهرستان رفسنجان برای سامان دادن به این وضعیت بحرانی تشکیل جلسه داده است.

* طبق اخبار رسیده تا کنون ۷ نفر فوتی و ۶ نفر در کما در بیمارستان رفسنجان

* مسیرهای بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان به دلیل ازدحام جمعیت بسته شده است.

*طبق اخرین اخبار رسیده ۲۹۸ نفر مراجعه کننده که۱۳۰ نفر به علت کمبود دستگاه دیالیز به شهرستان های اطراف اعزام و تعدادی مرخص شدند ،۷ نفر هم فوتی داشته.

*اصلاحیه:طبق اخبار اعلام شده از سوی فرمانداری آخرین آمار به این شرح می باشد “بنا به گزارش مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از ساعت ۳ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۹۲/۳/۹ تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۹۲/۳/۱۰ تعداد کسانی که در اثر مصرف نوشیدنی مشکوک دچار مسمومیت شده و به بیمارستان علی بن ابی طالب رفسنجان مراجعه نمودند ۲۹۸ نفر میباشد که از این تعداد ۴ نفر فوت شدند و همچنین ۳ نفر نیز در بخش ICU بیمارستان بستری هستند.لازم به ذکر است بنا بر اعلام مراکز امنیتی شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی، مصرف کنندگان حادثه دیده نوشیدنی را به عنوان مواد نیروزا تهیه و مصرف کرده اند”

خروج از نسخه موبایل