پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تکذیب آلودگی آب شرب رفسنجان به باکتری وبا

به گزارش خانه خشتی؛ عباس اسماعیلی تصریح کرد: تعداد موارد مبتلا به بیماری وبا تا کنون در کل کشور ۶۰ مورد گزارش شده است که این موارد مربوط به استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و بوشهر است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تا این تاریخ موردی از ابتلا به وبا گزارش نشده است تاکید کرد: نقاطی از شهر که شبکه آب آشامیدنی از ابتدای بحران سیل مشکل کدورت نداشته، طی بررسی های صورت گرفته، آب برای مصرف و آشامیدن مشکل خاصی ندارد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: در مناطقی از شهر که شبکه آبرسانی در روزهای اخیر دچار مشکل و آب گل آلود و کدر هست لازم است تا برطرف شدن این مشکل، از این آب برای مصارف آشامیدن، تهیه غذا و سالم سازی سبزیجات و میوه ها استفاده نشود و این آب برای سایر مصارف بلامانع است و بهتر است  برای آشامیدن و تهیه غذا  از آب تصفیه شده  توسط  دستگاههای موجود در سطح شهر ،آب بسته بندی شده و یا آب جوشانده شده به مدت ۵ دقیقه استفاده شود.

 

عباس اسماعیلی با اشاره به این که تانکرهای آبی که تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب توزیع می شوند جهت آشامیدن و مصارف بهداشتی مورد تایید هستند گفت:  کارشناسان بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت، در بحران سیل از تمامی نقاط شهر و روستاهای درگیر سیل و تانکرهای سیار ضمن کلرسنجی بصورت روزانه نمونه برداری میکروبی آب انجام می دهند.

 

وی افزود:طبق اعلام اداره آب فاضلاب شهرستان، مشکل کدورت آب به زودی برطرف می شود وشهروندان گرامی در صورت کدر بودن آب آشامیدنی با شماره ۳۴۲۵۳۰۲۵ تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهند .

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل