کمپ ترک اعتیاد بانوان (نیلوفران آبی) در رفسنجان آغاز به کار کرد + تصاویر

  • شناسه خبر: 197311
کمپ ترک اعتیاد بانوان (نیلوفران آبی) در رفسنجان آغاز به کار کرد + تصاویر

صبح امروز طی مراسمی با حضور مجریان و جمعی از مسئولان شهرستان، کمپ ترک اعتیاد بانوان (نیلوفران آبی) واقع در ابتدای بلوار زائر جنب پمپ بنزین آغاز به کار کرد. 

خانه » رفسنجان » کمپ ترک اعتیاد بانوان (نیلوفران آبی) در رفسنجان آغاز به کار کرد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی روز شنبه در آئین آغاز فعالیت کمپ ترک اعتیاد بانوان و آغاز عملیات احداث بازارچه اشتغال بانوان بی سر پرست و بدسرپرست در رفسنجان اظهار کرد: مراکزی که افراد در دام افتاده اعتیاد را بهبود می بخشند در حقیقت به مخلوق خدا حیاتی دوباره اعطا می کنند که کاری بسیار ارزشمند است.

وی افزود: یکی از امور مهم بعد از ترک مواد مخدر اشتغال این افراد است تا بتوانند با آرامش به زندگی سالم ادامه دهند.

 

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: با مجتمع مس سرچشمه صحبت و رایزنی کردیم تا هر شخص که مواد مخدر را ترک کرد بتاوند به مدّت ۳ ماه در این مجتمع مشغول به کار باشد و در صورتی که این مراقبت و عدم لغزش به سمت اعتیاد ادامه داشت به مدت ۶ ماه یا بیشتر شاغل باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه مراقبت ها و اشتغال این افراد فراهم شود تا آسیب های اجتماعی نیز کمرنگ شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این برنامه اظهار داشت: اعتیاد نوعی بیماری است و باید درمان شود نباید فرد معتاد مورد نکوهش قرار گیرد؛ باید وی را احیا کرد و به زندگی سالم برگرداند.

وی افزود: شخص معتاد پس از ترک مواد مخدر به شغل و مسکن فکر می کند که باید مسئولان در این رابطه زمینه را فراهم کنند تا افراد پاک دومرتبه به سمت اعتیاد نروند که خانمان برانداز است.

مجید فصیحی هرندی مدیر انجمن خیرین سلامت رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: مسئولان و خیران باید تلاش کنند تا شرایط زندگی را برای مردم به ویژه آسیب دیدگان بهتر کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن خواب های بدی برای ایران دیده است و یکی از این خواب ها کشاندن ملت به ویژه نسل جوان به ورطه آسیب های اجتماعی است افزود: در دنیا کسی نیست که برای ملت ایران دلسوز باشد لذا اگر در کشور نگاه به ظرفیت های موجود، فکر، توان و اندیشه، همدلی و همراهی داشته باشیم می توانیم از توطئه های دشمن در امان باشیم.

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: توانمندی های مبنتی بر سرمایه های انسانی را باید به کار گرفت تا هدف آگاه بخشی نسبت به معضلات و آسیب های اجتماعی و رفع آن ها محقق شود.

 

انتظار از صنعت مس / بکارگیری اشخاصی که از مواد مخدر پاک شده اند

زهرا رسایی مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: آسیب های اجتماعی نیاز به درمان دارند، پس از درمان باید برای مسکن موقت و اشتغال آن ها گام های موثر را برداشت.

وی افزود: با ایجاد اشتغال و فراهم کردن مسکن موقت برای این افراد؛ هدف زندگی سالم به طور دائم را برای این اشخاص دنبال می کنیم و امیدواریم با کمک خیرین و مسئولان بتوان به این امر مهم دست یافت و جامعه عاری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد شود.

رسایی که روانشناس انجمن خیرین سلامت است بیان کرد: این انجمن در سال گذشته در رفسنجان راه اندازی شده و دارای ۶ عضو از اساتید دانشگاه و ۶ عضو خیرین و تجار شهرستان است که با کمک آن ها سعی داریم معضلات و مشکلات اجتماعی مختلف را برطرف سازیم.

وی گفت: با کمک این انجمن تلاش می کنیم در زمینه اشتغال و مسکن معتادینی که مواد مخدر را ترک کردند فراهم کنیم؛ از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان انتظار داریم که به عنوان بنگاه اقتصادی مهم و اثرگذار، در بخش رفع آسیب های اجتماعی کمک های خود را بیش از پیش ارایه دهد و زمینه اشتغال را برای کسانی که مواد مخدر را ترک کردند فراهم کند.

عباس بلندی رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه کمپ ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان پنجمین کمپ در سطح استان کرمان است بیان کرد: یکی از کمبودهای شهرستان کمپ ترک اعتیاد بانوان بود که ا کمک خیرین، شهردار و مجتمع مس ایجاد شد.

وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد فرد را از مواد مخدر پاک و سم زدایی می کنند امّا متأسفانه برگشت این افراد به سمت اعتیاد زیاد است چون مرکز مراقبت پس از ترک اعتیاد وجود ندارد.

بلندی اظهار کرد: باید کارگاه هایی ایجاد شود تا ضمن مراقبت، در آنجا روانشناسان و مددکاران راهکارهای موثر دوری از مواد مخدر را به این افراد ارائه دهند.

در ادامه عملیات راه اندازی و ایجاد بازارچه فروش محصولات تولیدی بانوان بد سرپرست و بانوانی که از مواد مخدر پاک شده اند آغاز شد.

 

 

عکس از: فاطمه السادات حسینی

خبر از: مریم رضایی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جمالی

    خانم ها هم از شدت فشار زندگی و مشکلات مالی دچار اعتیاد شدند .

    آخوندی

    امام جمعه ، نماینده رفسنجان ، شهردار ، رئیس شورای شهر و ... رفتند نوار قیچی بزنند !! این آقایان دیگه کاری ندارند ؟! با نوار قیچی زدن ! مشکل مردم حل میشه ؟! نمیشد یکی از کارمندانشان رو بفرستند افتتاح کنه و قیچی بزنه ؟! جواب خدا رو چی میخواهند بدهند ؟! مشکلات مردم زیاد شده و اینها وقتشان را صرف قیچی زدن نوار میکنند !! ظاهراً مسئولین وقتشان آزاد است که چنین برای رفع مشکلات مردم بازی میکنند ... !
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان