آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” برگزار شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 197071
آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” برگزار شد + تصاویر

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” در سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

خانه » گزارش‌تصویری » آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” برگزار شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ عصر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیر روابط‌ عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، معاون سیاسی فرماندار رفسنجان و دیگر مسئولان شهرستان، از شاعران راه‌ یافته به مرحله نهایی جشنواره تجلیل شد.

 

۹۰۰۰ اثر به دوّمین جشنواره ملّی شعر کوتاه “آن” ارسال شد

مجتبی احمدی دبیر دوّمین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن ” در این اختتامیه یاد مسعود احمدزاده و منصور اوجی دو شاعر استان کرمان را گرامی داشت که امسال از جمع شاعران پر گشودند و اظهار کرد: نخستین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن” در سال ۱۳۹۰ برگزار شد که همراه با داستان هم بود.

وی افزود: در آن جا مطرح شد که جشنواره اختصاصی برای شعر کوتاه برگزار شود که منجر به دومین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن ” شد.

احمدی با اشاره به اینکه شعرا از کشورافغانستان و ایرانیان مقیم روسیه هم در این جشنواره شرکت داشتند بیان کرد: در جشنواره حاضر بیش از ۹۰۰ شاعر از سراسر کشور شرکت و بیش از ۹ هزار اثر شعر کوتاه ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: از مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به عنوان حامی فرهنگ و هنر و به دلیل این دور همی شاعرانه و برگزاری دومین جشنواره ملّی “آن” قدردانی می ‌کنم.

محسن روحی بیان کرد: در این مسیر باید گام‌های محکم و استوار برداشته شود و برپایی چنین جشنواره هایی در حوزه شعر باعث توسعه فرهنگ و هنر می ‌شود.

وی افزود: هنر در تمامی دنیا وسیله ابراز عقیده ها بوده و شعر هم پدر هم مادر هنر ها است و شعر از دیر باز در زندگی ما ایرانیان وجود داشته و روز به روز بر توسعه و گسترش آن افزوده می شود.

۱۹ شاعر به مرحله نهایی راه یافتند

در ادامه مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم اظهار کرد: از بین آثار ارسالی با انجام داوری ها ۱۹ شاعر به مرحله نهایی راه یافتند.

روح الله ابوالهادی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو برگزار شد و از هر بخش سه نفر برگزیده نهایی انتخاب شدند.

ابوالهادی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از سراسر کشور ازجمله از اصفهان، خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری به جشنواره اثر ارسال کردند.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه “آن” هم در این آئین گفت: نخستین دوره جشنواره شعر کوتاه “آن” با همکاری حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.

سیدعلی میرافضلی افزود: در دی ماه سال گذشته فراخوان جشنواره ارائه شد و بهمن‌ماه سال گذشته آخرین مهلت ارسال آثار بود که بیش از ۹۰۰ نفر با بیش از ۹هزار اثر در این جشنواره شرکت کردند.

وی تصریح کرد: اسفندماه سال گذشته داوری اولیه جشنواره آغاز شد که در هر بخش، سه داور این کار را برعهده داشتند و در مرحله نخست داوری، آثاری از ۸۰ تا ۱۰۰ شاعر در هر بخش از میان شرکت‌کنندگان، برای مرحله دوم داوری انتخاب شد.

میرافضلی ادامه داد: داوری نهایی در هر دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو، توسط پنج داور انجام شد و درمجموع در دو بخش، ۱۹ شاعر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

عکس از: فاطمه محمدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان