به همت انجمن حمایت از زندانیان؛

جشن حمایت از خانواده های زندانیان در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 194110
جشن حمایت از خانواده های زندانیان در رفسنجان برگزار شد

جشن حمایت از خانواده های نیازمند زندانی در رفسنجان برگزار شد.

خانه » اسلاید شو » جشن حمایت از خانواده های زندانیان در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی، به همت انجمن حمایت از زندانیان جشن حمایت از خانواده های نیازمند زندانی در رفسنجان با حضور جمعی از خیران و مسئولان شب گذشته در هتل هیلان رفسنجان برگزار شد.

در این مراسم مجموع نقدی، غیرنقدی، سبدکالا، آزادی زندانی و… به ارزش ۳۰۰میلیون تومان جمع آوری شد.

ایمان شهسواری دادستان و رییس هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان در این آیین گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک نهاد کاملا غیردولتی است که در سال ١٣٢٠ تشکیل شده و هدف از تشکیل آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است که این آسیب‌ها در قالب فقر، زندانی شدن و جرم نشان داده می‌شود که در قانون جزا به چرخه جرم مشهور است.
شهسواری ادامه داد: وقتی فردی به زندان می‌رود، مددکار و نیروهای حمایتی به زندان مراجعه می‌کنند و اگر فرد متاهل باشد سراغ خانواده وی می‌روند تا آن‌ها وارد چرخه جرم نشوند.

دادستان رفسنجان با بیان اینکه بیش از ۶٠٠ نفر زندانی در شهرستان رفسنجان داریم که قریب ۵٠درصد از آنان متاهل هستند و ٢٣٠ خانواده تحت پوشش هستند افزود: بازدید از خانواده زندانیان توسط مددکاری زندان و مددکاری انجمن انجام می‌شود اما با توجه به رشد تورم، هرچند کمک می‌شود اما کافی نیست.

شهسواری بیان داشت: ما باید اقدامات اساسی را برای اشتغال خانواده زندانیان انجام دهیم تا آسیب‌ها را کم کنیم. انجمن حمایت از خانواده زندانیان با همکاری خیرین توانسته است بیش از ٨٣٠ بسته حمایتی به ارزش ۴میلیارد ریال کمک و برای آزادی ٣ نفر و اشتغال‌زایی٣ نفر و تامین جهیزیه اقدام کند.
سال گذشته با همکاری امام جمعه، موکب خاتم الانبیاء (ص) و مؤسسات خیریه برای اولین بار در کشور در رفسنجان بیش از ۶٠ نفر از زندانیان آزاد شد که برای کشور الگویی شد. رییس دادگستری در زمینه حمایت از خانواده زندانیان، خیر و پیشتاز است و همچنین مؤسسات خیریه کوثر و بنی هاشم، با دلسوزی به کمک خانواده زندانیان پرداختند.

وی تصریح کرد: انجمن، ۵٠ خانواده زندانی را برای دریافت تسهیلات به بانک رسالت معرفی کرده است که در مجموع بیش از ۶میلیارد تسهیلات هم دریافت کرده‌اند.

 

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان در پایان گفت وقتی یک سرپرست یا اعضا خانواده شاغل و درآمد اقتصادی وارد خانواده می‌شود از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌ماند. او ادامه داد: در بحث اشتغال زندانیان و بحث سابقه کیفری، از فعالین اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران تقاضا داریم سابقه کیفری را حذف کنند یا واحد تحقیقی داشته باشند شاید این فرد عوض شده باشد و برائت خورده باشد.
وقتی یک سرپرست یا اعضا خانواده شاغل و درآمد اقتصادی وارد خانواده می‌شود از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌ماند. رفسنجان شهر انسان‌های بزرگ است ان‌شاءالله این بزرگی ادامه پیدا کند.

رفسنجان مردمی خیر و‌ نجیبی دارد

حجت السلام پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان در این مراسم ایراد کرد: رفسنجان برای سال‌ها شهر اول کشور در جهاد مدرسه سازی بوده است، شهری که به همت خیرین اولین دستگاه ام ای ار کشور را خریداری کرد. شهری که اولین وقف یرای امنیت کشور را دارد. ٨٠درصد موقوفات هلال احمر کشور در رفسنجان است.
مردمی خیر و نوع دوست داریم؛ با هر نوع سلیقه و مشی سیاسی، نوع دوست هستند.مردم رفسنجان طی این سالیان در عمل نوع‌دوست بوده اند. این‌ها از محبت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است که فرموده اند یکی از کفارات گناهان کبیره این لست که لنسان دست فتاده ای را بگیرد

پورمحمدی گفت خوب است که الویت‌ها را در جامعه درک کنیم و اضافه کرد: در رفسنجان با وجود بهزیستی، کمیته امداد، خیریه‌ها ما هم در قبال افراد وظیفه داریم باید از احوال مردم باخبر باشیم

وی در پایان تصریح کرد: خانواده زندانیان از نظر عاطفی و حمایت مادی شکننده ‌ترین قشر جامعه هستند. در این خانواده ها این بستر وجود دارد که به فساد کشیده شوند.
ما در قبال آن‌ها مسئولیت داریم باید برای توانمندسازی این خانواده‌ها تلاش کنیم تا بخشی از هزینه‌های معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان