فرماندار رفسنجان در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مطرح کرد؛

در نیمه دوّم سال آینده بیش از دو هزار جوان تحصیلکرده در امور مس سرچشمه به کار گرفته خواهند شد

  • شناسه خبر: 194018
در نیمه دوّم سال آینده بیش از دو هزار جوان تحصیلکرده در امور مس سرچشمه به کار گرفته خواهند شد

فرماندار رفسنجان با اشاره به خدمات دولت های مختلف در طول پیروزی ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در این شهرستان را در زمینه های مختلف آب، برق، آسفالت جاده های روستایی و شهری و دیگر امور تشریح کرد.

خانه » اسلاید شو » در نیمه دوّم سال آینده بیش از دو هزار جوان تحصیلکرده در امور مس سرچشمه به کار گرفته خواهند شد

به گزارش خانه خشتی علی اکبر پورمحمدی در جمع نمازگزاران بعد از راهپیمایی با شکوه مردم انقلابی در محل مصلی رفسنجان ضمن تبریک سالگرد ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی و اظهار کرد: رفسنجان قبل از انقلاب شهر خون و قیام بود و همدوش مبارزان ظلم و ستم محکم ایستاد و بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال مردم از دیکتاتوری، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بود بیان کرد: خدماتی که دولت های مختلف در شهرستان رفسنجان انجام دادند قابل ستایش است.

 

پورمحمدی بیان کرد: قبل از انقلاب، در زمینه برق در شهرستان رفسنجان هزار و ۴۰۰ انشعاب وجود داشت و بعد از انقلاب ۱۰۴ هزار انشعاب برق صادر و مردم از این نعمت برخوردار شدند.

 

پورمحمدی در زمینه آب هم گفت: در قبل از انقلاب مردم از کمبود و کیفیت پائین آب رنج می بردند در حال حاضر با حفر چاه های آب آشامیدنی به میزان ۱۳۵ هزار انشعاب آب صادر شده و در هر ثانیه هزار و ۳۴۰ لیتر بر ثانیه آب استخراج، تصفیه به دست مردم می رسد.

 

وی در زمینه احداث راه ها و بزرگراه هم اظهار کرد: قبل از انقلاب در رفسنجان بزرگراهی وجود نداشت که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی اکنون ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و راه های آسفالته هم از ۶۰ کیلومتر به ۶۷۹ کیلومتر افزایش یافته است.

 

پورمحمدی بیان کرد: بیش از ۱۰ میلیون متر مربع راه های شهری و روستایی در این شهرستان آسفالت شده است.

 

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود معادن مس، آهن و سیلیس بیان کرد: مس سرچشمه قبل از انقلاب به دست آمریکایی ها مدیریت می شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این معدن به دست توانای مهندسان داخلی مدیریت می شود و در سال ۱۴۰۰ ما در زمینه کاتد ۲۹۱ هزار تن تولید داریم.

 

وی به توسعه بخش کشاورزی و تولید محصول پسته در این شهرستان اشاره و بیان کرد:

۳۵ درصد تولید پسته کشور در رفسنجان است؛ ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۴۰ هزار خانوار با کشاورزی پسته در ارتباط هستند و ارتزاق می کنند.

 

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: برای حفظ و توسعه کشاورزی رفسنجان راهکارهایی با دستگاه های اجرایی مرتبط و نیز کشاورزان در حال تدوین داریم که در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.

 

وی به مواد قانونی ۲۷ و ۲۸ در امور تعادل بخشی آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: طبق ماده ۲۷ و ۲۸ تعادل بخشی آب کشاورزی، آب را می توان از سرزمینی به سرزمین دیگر انتقال داد و بهره وری کرد امّا برخی از مسئولین نگاهشان به مواد قانونی مثبت نیست و به خوبی این مواد قانونی در شهرستان اجرا نمی شود که در این راستا اقدامات شایسته ای انجام شده تا این مواد قانونی به مرحله اجرا برسند و اراضی نیازمند آب کشاورزی بتوانند با استفاده از این قانون سرسبز باشند و تولید محصول داشته باشند.

 

وی به شناسایی بیش از ۲۰۰ نقطه گردشگری ، تولید روزانه ۸۰ کیلوگرم شیر، تولید ۳۰ درصد گوشت مرغ استان در رفسنجان و دیگر ظرفیت های این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود بیش از ۶ هزار رأس اسب، ۳۳۰ هزار رأس دام سبک و ۱۵ هزار رأس دام سنگین و نیز کسب رتبه برتر این شهرستان در زمینه شیلات و پرورش ماهی در استان از پتانسیل های این شهرستان است.

 

وی اشتغالزایی را از امور مهم مسئولان شهرستان عنوان کرد و گفت: در نیمه دوّم سال آینده بیش از ۲ هزار جوان تحصیلکرده در امور مس سرچشمه به کار گرفته خواهند شد که همه از بومی های این شهرستان خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان