رفسنجان میزبان سوّمین جشنواره منطقه ای سینمای ایران

  • شناسه خبر: 193382
رفسنجان میزبان سوّمین جشنواره منطقه ای سینمای ایران

مدیر انجمن سینمای ایران از برگزاری سوّمین جشنوار منطقه ای سینمای جوانان ایران در رفسنجان در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری رفسنجان و با حضور ۱۰ انجمن سینما در استان های همجوار کرمان برگزار می شود.

خانه » اسلاید شو » رفسنجان میزبان سوّمین جشنواره منطقه ای سینمای ایران

به گزارش خانه خشتی مهدی آذرپندار شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهاردهمین جشنواره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان رفسنجان در سینما گلستان امین رفسنجان اظهار کرد: دفتر انجمن سینمای جوان رفسنجان در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی خوش درخشیده است به طوری که تا کنون ۳ فیلم از رفسنجان به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شده اند.

وی افزود: شهرستان رفسنجان ظرفیت های مهم در حوزه فیلم سازی دارد در عین حال کمبودهایی هم حس می شود از جمله اینکه ساختمان انجمن سینمای رفسنجان دارای فضای بسیار کوچک و تجهیزات اندکی است که باید این کمبودها برطرف شود.

 

حضور ۸۰ اثر حوزه فیلم رفسنجان در مجامع ملی و بین المللی

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم اظهار کرد: استان کرمان و شهرستان رفسنجان دارای ظرفیت های برجسته ای از جمله پسته، مس و غیره است و بیشترین سطح باغات پسته کشور و بزرگترین معادن مس در رفسنجان وجود دارد.

محمدرضا علیزاده بیان کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و ادب هم شخصیت های برجسته ای در رفسنجان به دنیا آمده و تربیت صحیح یافته و در جامعه منشأ خیر و برکات شدند.

 

وی تصریح کرد: رفسنجان در حوزه فیلم سازی، عکاسی و هنرهای تجسمی برجستگی های ویژه ای دارد، دفتر انجمن سینمای رفسنجان از بسیاری از انجم های دیگر در کشور پیشرفت های چشمگیری دارد.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوان رفسنجان نقش مهمی در تربیت و آموزش فیلم سازان حرفه ای ایران دارد و افراد آموزش دیده در این انجمن طی ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۸۰ اثر متنوع فیلم و عکس را در رویدادهای ملی و بین المللی شرکت داده و حائز رتبه های خوبی شدند.

 

وی ادامه داد: رضا فهیمی و آقای پذیرفته از کارگردانان حرفه ای رفسنجان هستند که فیلم های این دو فرد آوازه جهانی پیدا کرده است و باعث افتخارآفرینی برای ایران شده اند.

 

عکس از: بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان