مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

استان کرمان در اجرای رویدادهای فرهنگی پیشرو است/ ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد جایزه کتاب سال استان

  • شناسه خبر: 191154
استان کرمان در اجرای رویدادهای فرهنگی پیشرو است/ ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد جایزه کتاب سال استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی از اهداف رویداد جایزه کتاب سال استان کرمان را ارزیابی فرهنگ مکتوب استان عنوان کرد و گفت: استان کرمان در برگزاری این رویدادها پیشرو است.

خانه » آخرین اخبار » استان کرمان در اجرای رویدادهای فرهنگی پیشرو است/ ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد جایزه کتاب سال استان

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرضا علیزاده در اختتامیه بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل سینما آزادی شهر مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد، با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: ‌ شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی “جای خالی کتاب را با کتاب خوب پر کنید” است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: رویداد امروز یکی از رویدادهای بسیار مهمی است که با اهداف مختلف از سال ۷۳ آغاز شده و بیش از دو دهه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با برگزاری رویداد بیست‌ویکم ، فراخوان بیست‌ودومین رویداد انتخاب کتاب سال را خواهیم داد، بیان کرد: این رویداد با هدف توسعه فرهنگ مکتوب و ارتقا کیفی و کمی آثار چاپی و تشویق کسانی که متعهدانه در این حوزه فعالیت دارند، طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی از اهداف این رویداد را ارزیابی فرهنگ مکتوب استان کرمان عنوان کرد و گفت:خروجی آن در آثاری است که توسط نویسندگان چاپ شده است، تلاش شده در این سال‌ها هرچه بیشتر به این اهداف نزدیک‌تر شویم  هر چند استان کرمان در برگزاری این رویدادها پیشرو است.

علیزاده عنوان کرد: در سال ۷۳ رویداد انتخاب کتاب سال با ۲۲ کتاب رسیده به دبیرخانه کار خود را آغاز کرد؛ در رویداد امروز ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است که پس از بررسی‌ها از ۳۰ نفر از شرکت کنندگان در بخش های مختلف تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان جزو ۱۰ استان برتر کشور در  فرایند تألیف و صدور مجوز و ارزیابی کارهای چاپی است. امسال جایزه کتاب سال مربوط به کتاب‌های چاپی سال‌های ۹۶ و۹۷ است و امسال همزمان انتشار فرخوان بیست و دومین رویداد را خواهیم داشت.

علیزاده ابراز کرد: برگزاری برنامه ها و رویدادهای مختلف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی است. رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب، جشنواره روستایی و عشایر دوستدار کتاب، باشگاه های کتابخوانی، پایتختی کتاب و در کنار آنها رویدادی مانند جایزه انتخاب کتاب سال که بخشی از آن برای عموم است و همه از آن بهره مند می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: رویداد نمایشگاه کتاب که هرساله در استان و شهرستان ها برگزار می شود مخاطب آن مردم هستند ولی رویداد جایزه انتخاب کتاب سال رویدادی است که مخاطبش فرهیختگانی هستند که در حوزه تالیف کتاب و نویسندگی کار می کنند.

وی افزود:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه رده های سنی و جغرافیای مختلف، در حوزه های مختلف برنامه های متنوع برگزار می کند که گروه های مختلفی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نویسندگان و مولفین، بیان کرد: نویسنده نقش مهمی در تولید محتوا دارد و حلقه ارتباطی بین مولف و نویسنده وجود دارد تا کتاب به دست مردم می‌رسد فرآیندهای مختلفی را طی می‌کند و گام اول را نویسنده برمی‌دارد.

علیزاده گفت: شهرستان رفسنجان از میان ۱۹۲ شهر شرکت کننده در انتخاب کتاب سال جزو پنج شهر برتر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه  شهر رفسنجان به عنوان شهر خلاق در حوزه کتاب در سطح کشور مطرح است، بیان کرد: رفسنجان در رویداد کشوری پایتخت کتاب حضور پررنگی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اختتامیه بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان رفسنجان سینما آزادی علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان