کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی؛

درصدی از بودجه آلایندگی مس به ورزش آموزشگاه ها و آموزش و پرورش اختصاص یابد

  • شناسه خبر: 190470
درصدی از بودجه آلایندگی مس به ورزش آموزشگاه ها و آموزش و پرورش اختصاص یابد

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان گفت: درصدی از بودجه آلایندگی مس باید به ورزش آموزشگاه ها و آموزش و پرورش اختصاص یابد که بستر اصلی بازیکن سازی و ورزشکارسازی از این ارگان است.

خانه » آخرین اخبار » درصدی از بودجه آلایندگی مس به ورزش آموزشگاه ها و آموزش و پرورش اختصاص یابد

به گزارش خانه خشتی؛ مهدی عظیمی کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان است. وی کمتر از یکسال است که مسئولیت مجموعه های ورزشی فرهنگیان و ورزش دانش آموزی را عهده دار است.

وی در گفت وگو با خانه خشتی، اظهار کرد: تربیت بدنی آموزش و پرورش بیش از ده سالن ورزش دارد ، مجموعه ورزشی فرهنگیان رفسنجان شامل دو سالن اختصاصی بستکبال و والیبال است که با همکاری  مجتمع مس و  باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس در راستای کاهش آسیب و  ارتقای سطح کیفی ورزشکاران کفپوش مجموعه تبدیل به پارکت و سیستم روشنایی آن تصحیح شد.

عظیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش پتانسیل و نقطه ابتدایی و اولیه ورزش هر شهرستانی است، گفت: رفسنجان با ۵۷ هزار دانش آموز در ۵۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی از توان نیروی انسانی بسیار بالایی برخوردار است؛ اگر این مجموعه مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی شود در آینده ورزش شهرستان در استان و کشور بیش از پیش حرفی برای گفتن دارد.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه بهترین زیرساخت برای توسعه ورزش شهرستان زیرساخت های آموزش و پرورش است،عنوان کرد ، باید نگاه کارشناسانه و توجه ویژه به زیرساخت ها داشته باشیم تا بستر و محیطی استاندارد برای پرورش استعدادها وجود داشته باشد.

عظیمی افزود: نیاز است مدارس به امکانات ورزشی بیشتری تجهیز شود، برای برگزاری مسابقات شهرستان نیاز به همکاری و حمایت مالی داریم. برای کشف استعدادها نیاز به همکاری تک تک افراد متخصص هیات های ورزشی داریم.

وی تاکید کرد: استعدادیابی باید از مدارس شکل گیرد ، سپس پرورش و نهایت انتقال  استعدادها به باشگاه های شهرستان ، استان و کشور. همچنین شرکت در مسابقات استانی و کشوری دانش آموزی نیاز به برنامه ریزی اصولی و اساسی دارد که لازمه آن حمایت همه جانبه مسئولین را می طلبد.

عظیمی با تاکید بر اینکه بخشی از بودجه آلایندگی مس به ورزش شهرستان تخصیص داده می شود، در ورزش آموزشگاه ها و آموزش و پرورش نیز هزینه شود و با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان در ورزش، خاطرنشان کرد: درصدی از این آلایندگی باید به ورزش آموزشگاه ها و آموزش و پرورش اختصاص یابد که بستر اصلی بازیکن سازی و ورزشکارسازی از این ارگان است ، رسالت این امر برای سلامتی جامعه است، پس سهم دانش اموزان کجاست؟؟


وی مشکلات مالی را بزرگترین چالش ورزش آموزشگاه های شهرستان عنوان کرد و گفت: بیشتر مشکلات ورزش به بحث مالی و تجهیزات بر می گردد بطور مثال سالنی به وررش ژیمناستیک اختصاص یافته که توان تجهیز آن را نداریم اگر  هیات ژیمناستیک، مس یا شهرداری و ارگان دیگری کمک کنند این سالن تجهیز شود شهرستان یک سالن اختصاصی در این ورزش خواهد داشت.

عظیمی بیان کرد: تربیت بدنی آموزش و پرورش زمینی به مساحت بیش از ۱۵ هکتار دارد که با تجهیز و ساخت آن می تواند یک مجتمع عظیم ورزشی داشته باشیم و رشته های ورزشی متعدد و دانش اموزان و ورزشکاران در آن فعالیت داشته باشند ولی ساخت آن از توان آموزش و پرورش خارج است که ضرورت دارد، ارگانی پیش قدم شود.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ کم و بیش فعالیت های ورزشی آغاز و مجوزهای این حوزه صادر شد؛ در این راستا برای ساخت و احیای اماکن و پروژه هایی که تعطیل و نیمه کاره اقداماتی انجام شد.

وی افزود: چند چمن مصنوعی مینی فوتبال داخل مدارس با حمایت مدیریت آموزش و پرورش و همکاری شهرداری، مجتمع مس، باشگاه فرهنگی ورزشی مس و اداره تربیت بدنی و بخش خصوصی و همکاری مدارس افتتاح شد؛ چمن مصنوعی مدرسه مجتبی اسدی، دبیرستان فرهنگ و هنرستان تربیت بدنی نرجس افتتاح و مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفت. مراحل پایانی چمن دبیرستان شاهد و علامه حلی در حال انجام است تا یکماه آینده افتتاح خواهد شد.

عظیمی عنوان کرد: زیرسازی دو مجموعه دبیرستان شهید ارسلان و اردوگاه دانش آموزی سعیدآباد ده شفیع در حال آماده سازی است که با اجرای چمن مصنوعی مورد استفاده دانش آموزان و اهالی آن منطقه قرار گیرد.

وی اجرای کف پوش سالن ورزشی کانون امام خمینی، پارکت سالن والیبال مجموعه فرهنگیان،  نوسازی و به روزرسانی سیستم روشنایی و اجرای پارکت سالن بستکبال را دیگر فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد و گفت:  سالن دبستان فاطمه معاون به دو تشک کشتی مجهز شد و  همچنین تجهیز و آغاز به کار مجدد سالن بدنسازی شهید صباغ آموزش و پرورش  و سالن بدنسازی تخصصی فوتبال که در زمره بهترین سالن های استان به شمار می آیند، از دیگر فعالیت هاست.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به برگزاری مسابقات در رشته های مختلف ورزشی به صورت مجازی و حضوری، خاطرنشان کرد:  مجوز برخی رشته های خاص ورزشی در ستاد گرفته شد و تمامی رشته هایی که مجوز حضور داشتیم ،برگزار کردیم و توانستیم درسال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ رتبه کلی سومی استان را کسب کنیم. همچنین برای اولین بار در رفسنجان با هماهنگی هیات فوتبال، استارت فوتبال بانوان و با هماهنگی هیات کبدی برای اولین بار استارت ورزش کبدی را زدیم.

وی برگزاری جلسات متعدد با همکاران، هیات های ورزشی جهت تعامل به منظور شناسایی استعدادها و معرفی به هیات ها و همچنین جلسه با شهردار ، شهرداری و مجتمع مس سرچشمه در راستای بهبود و ارتقای سطج کیفی ورزش دانش آموزشی شهرستان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در یک سال عنوان کرد.

گفت و گو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان گفت و گو مهدی عظیمی کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان