با حمايت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان؛

اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 189690
اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا در رفسنجان برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا، شامگاه جمعه ۲۳مهرماه در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا، شامگاه جمعه ۲۳مهرماه در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، دکتر محمدباقر آقاعلیخانی معاون اسبق وزیر صمت، دکتر فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان، مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان، رحیمی رئیس شورای شهر رفسنجان و روح‌الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولان و تعدادی از نخبگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره حضور داشتند.

مسئولیت‌ها را به جوانان نخبه بسپاریم

معاون اسبق وزیر صمت در این مراسم با اشاره به توسعه مباحث تکنولوژی در دنیا، گفت: ژنرال جامعه امروز همین جوانانی هستند که بر مباحث هوش مصنوعی، کارهای شبیه‌سازی و فناوری اطلاعات مسلطند و تلفیق این سه حوزه در جهان جهش ایجاد می‌کند.
دکتر محمدباقر آقاعلیخانی افزود: امروز جامعه نیازمند به پوست‌اندازی جدی است و باید فضا را به نسل بعدی واگذار کنیم. اگر مسئولیت‌ها را به جوانان نخبه بسپاریم جامعه را به سمت پیشرفت سوق داده‌ایم.

نوآوری در کسب‌وکار، نیاز امروز است

مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم گفت: نوآوری در کسب‌وکار نیاز جامعه امروز است و رویدادها و جشنواره‌های مرتبط با نوآوری و کسب‌وکار ضرورت دارد که برگزار شود.
روح‌الله ابوالهادی ضمن تاکید بر حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از نوآوری و کسب‌وکارهای نوین، گفت: افتتاح و آغاز به‌کار امور نوآوری این مجتمع در سال گذشته در قالب مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری، برای برنامه‌ریزی و حمایت در همین زمینه بود و امروز نیز مشارکت ما در برگزاری جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا، در همین راستاست.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با همکاری فرمانداری رفسنجان، شورای اسلامی و شهرداری به یاری این طرح و حمایت از اجرای این جشنواره آمد و این جشنواره با قدرت به کار خود ادامه داد و به پایان رسید و خوشحالیم که توانستیم بار دیگر در راستای انجام مسئولیت اجتماعی مجتمع، در این حوزه هم حامی تعدادی جوان خلاق، مخترع و تلاشگر باشیم.

ساختنِ فرصت از تهدید کرونا

فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم گفت: ۴۸درصد جمعیت شهرستان رفسنجان روستانشین هستند اما افتخارات بسیاری در امر کشاورزی، صنعتی و علمی داریم و بسیاری از افراد شاید سختی‌های زیادی را برای علم‌آموزی تحمل کردند اما امروز نام‌آورانی هستند که به‌عنوان خدمت‌گزار در سراسر کشور مشغول به فعالیت‌اند.
دکتر مجید فصیحی هرندی افزود: خوشحالیم از پشتیبانی‌های موثر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شورای دوره پنجم و ششم و شهردار سابق و فعلی رفسنجان از این جشنواره، و حضور پروفسور حسن‌شاهی از دانشمندان ارزشمند ایران که در رفسنجان زندگی می‌کنند و جانباز دوران دفاع مقدس هستند، که همه در این زمینه تلاش کردند.
فرماندار رفسنجان در پایان گفت: می‌ستاییم کسانی را که از پدیده نوظهور کرونا که یک تهدید است و جان همه را در خطر انداخته، یک فرصت ساختند و فرصت نوآوری در جهت مقابله با این بیماری را فراهم کردند.

مجموعه‌ای کامل برای اهل علم و فرهنگ

شهردار رفسنجان نیز در این مراسم گفت: برای جوانان، مجموعه بسیار بزرگ و کاملی را در دست اقدام داریم که مطالعات آن آغاز شده و زیرساخت‌هایش در حال آماده‌سازی است.
مجید کهنوجی افزود: یکی از مباحث این مجموعه، کتابخانه الکترونیک است که همه امکانات آن فراهم است و افراد می‌توانند در این مکان حتی به مدت یک‌ماه مستقر شوند و از امکانات آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حوزه پسته هم برای این‌که جشنواره‌های کاملی داشته باشیم جایگاه‌هایی مثل سالن و آمفی‌تئاتر در این مجموعه دیده شده تا رویدادهای این‌چنینی در این مجموعه اجرا شود.

ارسال ۱۰۸ طرح به جشنواره

رئیس ستاد جشنواره نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا در مراسم اختتامیه گفت: تعداد ۲۳۰نفر در جشنواره نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا ثبت‌نام کردند که تعداد ۱۰۸طرح به این جشنواره ارسال و تعداد ۱۵۳ طرح نیز ثبت شده بود که از مجموع ۱۰۸ طرح ارسالی، تعداد ۹۷ طرح در مرحله اول و ۷۰ طرح در مرحله دوم داوری شد و ۳۰ طرح شایسته تقدیر شناخته شد.
حمید خالقی‌نژاد با بیان این‌که این جشنواره در ۱۰محور و با تنوع زیاد برگزار شد، گفت: برای بررسی طرح‌ها از ۲۰ داور استفاده کردیم که در حوزه‌های مختلف تخصص داشتند.
وی عنوان کرد: ۶ طرح برتر در این جشنواره مورد حمایت اولیه قرار گرفته‌اند و خوشحالیم که این نکته، این جشنواره را از جشنواره‌های دیگر متمایز می‌کند و امیدواریم این طرح‌ها در مرحله نهایی تجاری‌سازی شوند.

رونمایی یک محصول استراتژیک

در این مراسم همچنین، محصول «دی‌اتیل پری‌کربنات» که محصولی استراتژیک در تحقیقات پزشکی و تولید واکسن به‌شمار می‌رود و در پروژه‌های تحقیقاتی در کشاورزی و صنعت کاربرد وسیعی دارد، رونمایی شد. این محصول که در انحصار چند کشور خارجی بوده، توسط محققان رفسنجانی بومی‌سازی شده و به‌زودی تجاری‌سازی می‌شود تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم از طرح‌های برگزیده تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اختتامیه جشنواره ملی نوآوری و اختراعات مرتبط با کرونا تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) دکتر محمدباقر آقاعلیخانی معاون اسبق وزیر صمت رفسنجان مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان