صادق نژادباقری:

عملکرد تیم مس را مثبت ارزیابی می کنم/ مشکلات سخت افزاری زیادی داریم

  • شناسه خبر: 188729
عملکرد تیم مس را مثبت ارزیابی می کنم/ مشکلات سخت افزاری زیادی داریم

مدیر فنی آکادمی و تیم های پایه مس رفسنجان گفت: مشکلات سخت افزاری زیادی داریم، نبود زمین چمن طبیعی مناسب، نداشتن هتل و رستوران ها، استخر، چمن اصلی برای مسابقه و… اینکه زمین اختصاصی برای تمرین داشته باشیم خیلی می تواند کمک کند.

خانه » آخرین اخبار » عملکرد تیم مس را مثبت ارزیابی می کنم/ مشکلات سخت افزاری زیادی داریم

به گزارش خانه خشتی؛ صادق نژادباقری متولد ۱۳۶۵  کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی و دارای مدرک مربیگری A آسیا است.
وی مدرس رسمی فدراسیون فوتبال و استعداد یاب تیم های ملی پایه فوتبال در استان کرمان است. از سال ۸۷ در تیم های پایه مس رفسنجان مربیگری را شروع کرده است و قریب به یک سال مربی بزرگسالان بوده و از سال ۹۸ تا الان به عنوان مدیر فنی آکادمی و تیم های پایه مس رفسنجان است آنچه در پی می آید حاصل گفتگوی خانه خشتی با وی است.

مصاحبه ما با شما به عنوان یک کارشناس فوتبال است برای بررسی عملکرد تیم شهرمان رفسنجان در لیگ بیستم، به نظر شما عملکرد تیم مس رفسنجان در لیگ گذشته چطور بود؟

عملکرد تیم مس را مثبت ارزیابی می کنم، تیمی که در سال اول در لیگ برتر می آید مشکلات خاص خودش را دارد، همان جور که سال های قبل تیم هایی که وارد لیگ برتر می‌شدند تا روزهای آخر برای سقوط نکردن جنگیدند. اما امسال دیدیم که تیم مس رفسنجان شاید هفته های اول نتایج قابل قبول نمی‌گرفت اما به تدریج تیم از نظر کیفیت فنی و نتیجه گیری عملکرد خیلی خوبی داشت که در پایان با کسب رتبه ی هشتم در جدول برای تیمی که در سال اول وارد لیگ برتر شده، خیلی خوب بود.

با حمایت مادی و معنوی که از این تیم شد نمی توانست بهتر از این باشد و جایگاه بهتری را کسب کند؟

اگر بخواهیم از بعد فنی به آن نگاه کنیم از نظر اینکه پس از وارد شدن به لیگ برتر، محدودیت هایی در گرفتن بازیکن دارید و آن به دو بخش تقسیم می شود؛ هم از نظر تعداد بازیکنان که محدود هستیم تعداد کمی بازیکن بگیریم، تیمی که در سال قبل در لیگ یک بوده و امسال‌ می خواهد در لیگ برتر بازی کند و نمی تواند از تعداد ۹ نفربیشتر بازیکن بگیرد و این طبیعی است. باید از نظر کیفیت فنی هم بازیکنانی که میخواهند به تیمی که سال اول در لیگ برتر بوده، ورود پیدا کنند، این ریسک را نمی کنند یعنی می شود گفت که خیلی از بازیکنان ورود نمی‌کردند به تیمی که تازه به لیگ برتر آمده و مشخص نیست که سرنوشت و آینده ی این تیم چه می شود. به همین خاطر وقتی این دو بحث را مورد ارزیابی قرار می دهیم می‌بینیم که برای سال اول نتایج قابل قبولی گرفته شده است.

اگر بخواهید برای حضور تیم رفسنجان در لیگ بیستم کمبودهایی و مشکلاتی را مطرح کنید به چه موضوعاتی اشاره می کنید؟

ما مشکلات سخت افزاری زیادی داریم، نبود زمین چمن طبیعی مناسب، نداشتن هتل و رستوران ها، استخر، چمن اصلی برای مسابقه و… اینکه زمین اختصاصی برای تمرین داشته باشیم خیلی می تواند کمک کند. فراهم کردن این تجهیزات و امکانات پروسه زمانبری است و قطعا در سال جدید برای فصل دوم تمام امکانات تجهیز خواهد شد و در آینده ی نزدیک شاهد خواهیم بود که زمین تمرین اختصاصی، زمین چمن اصلی برای مسابقه، سونا، استخر و جکوزی و هتل اختصاصی برای خودمان خواهیم داشت.

در تیم مس در طول لیگ تعویض مربی نداشتیم، به نظر شما خوب بود یا بد؟ چرا؟

قطعا خوب است. ثبات در مربیگری در همه جای دنیا هم وجود دارد. در همه ی تیم ها حتی در اروپا و یا جاهای دیگر وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ثبات مربیگری وجود دارد دلیل آن این است که وقتی یک مربی حضور داشته باشد می تواند تفکراتش را پیاده کند چراکه یک شبه نمی شود خیلی از چیزها را تغییر داد. قطعا برنامه های فنی وتاکتیکی یک پروسه زمان بر هستند و طول می کشد تا بخواهد جا بیفتد قطعا با ثبات مربی این اتفاق خواهد افتاد.
شما دیدید که آقای ربیعی سال اول تیم را به لیگ برتر آوردند همان مربی آمد و سال بعد در لیگ برتر رتبه ی هشتم را کسب کرد. قطعا امسال هم عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت بخاطر اینکه با ثبات بودن ایشان در این تیم در این سه سال باعث شد خیلی از نقاط ضعف تقویت شدند و نقاط قوت هم قوی شوند.

مدیریت باشگاه مس را در لیگ بیستم چطور دیدید؟

به نظر من مدیریت قوی بود. یک انسجام و اتحاد خیلی خوب بین مدیریت و عوامل اجرایی وجود دارد، قطعا تصمیمات خیلی خوبی گرفته شد. اینکه مدیریت تفکرات فوتبالی و حرفه ای را در باشگاه اعمال می کنند و از اهالی فوتبال هستند باعث می شود که هر ایده و پیشنهاد فوتبالی به مدیریت می رسد دقیقا مورد بررسی قرار داده و در صورت فراهم بودن شرایط به مرحله اجرا در می آورند.

کیفیت فنی بازیکنان مس رو  چگونه می‌بینید؟

با توجه به شناختی که من از آقای ربیعی دارم بازیکنانی که ایشان میخواهند جذب کنند را با برنامه و هدف انتخاب می کنند و از قبل آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و تک تک بازیکنان مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد جذب می شوند.
همچنین با توجه به نیازها، منابع و بودجه باشگاه محدودیت هایی در جذب بازیکنان وجود دارد.

عملکرد آقای ربیعی را در فصل گذشته چه جوری می‌بینید؟

با جرأت می توانم بگویم که آقای ربیعی یکی از مربیانی است که معلم تاکتیک است. مربی است که استراتژی هایی که برای بازی برنامه ریزی می کند حساب شده و دقیق است در تمام بازی‌ها وقتی که فنی و تخصصی نگاه می کنیم برای تک تک بازیکنان برنامه ریزی شده، وظایف تعریف شده استراتژی مشخص و فلسفه ی بازی برای بازیکن تعریف شده است و چقدر جالب است که بازیکنان به خوبی آن را انجام می دهند. این نشان می دهد که ایشان در تمرینات و در برنامه های هفتگی شان چقدر از دانش و علم روز استفاده می‌کنند.

برای حضور در لیگ بیست و یکم چه پیشنهادی دارید چه کمبودهایی وجود دارد که باید رفع شود؟

مهمترین بحث، زمین چمن است که باید آماده شود تقریبا می شود گفت درصد قابل قبولی کار پیشرفت داشته مسئله ی دوم این است که از تمام مسئولان می خواهم که مثل همیشه از این تیم حمایت کنند این تیم نیاز به حمایت دارد قطعا در یک فضای آرامش می توان به نتایج قابل قبولی در فصل جدید دست پیدا کرد.

نقل و انتقالات مس رفسنجان برای لیگ بیست و یکم را چطور می بینید؟ گفته می شود مبالغ قراردادها بسیار بالاست و اینکه قراردادها دوساله بسته می شود این به ضرر تیم است، آیا موافق هستید؟

درمورد نقل و انتقالات هر باشگاهی براساس بودجه و نیاز، بازیکن جذب می کند. باشگاه ما هم اینجوری که شما می گویید نیست؛ خیلی از باشگاه ها بیشتراز ما هزینه کردند. بقیه تیم ها را نگاه کنید خیلی از تیم های لیگ برتر هزینه ی بیشتری برای جذب بازیکن نسبت به ما داشته اند. خب این یک بخش است و بخش بعدی درمورد قرارداد دوساله اتفاقا خیلی خوب است. بخاطر اینکه در پایان فصل که تمام می شود ما بازیکن داریم یعنی اینکه که وقتی قرارداد یکساله تموم شود دیگر عملا بازیکنی وجود ندارد ولی وقتی قرار داد دوساله باشد ما می دانیم که سال آینده بازیکنانی وجود دارند. ثبات بازیکن هم مثل ثبات مربی است و این باعث می شود که عملکرد خوب و هماهنگ تری داشته باشیم که در کسب نتایج بهتر، تاثیرگذار است.

شما استعداد یاب تیم های ملی هستید در خصوص وضعیت استعدادیابی باشگاه مس بفرماید؟

از سال ۹۸ که من آمدم یک سند راهبردی ۵ ساله برای توسعه فوتبال پایه و آکادمی تدوین کردیم. با برنامه ریزی اصولی و اجرای دقیق مفاد سند راهبردی شروع به کار کردیم. در سال اول نزدیک به ۱۴۰۰ بازیکن از رده سنی زیر ۹ سال تا زیر ۱۳ سال مورد بررسی و استعدادیابی قرار گرفت. ۲۰۰ بازیکن با کیفیت شناسایی و انتخاب گردید. در سال دوم تیم های پایه صنعت مس رفسنجان در لیگ های معتبر کشور نتایج قابل قبولی کسب کردند و در نهایت توانستیم ۳ تا ۵ بازیکن از رده امید به تیم بزرگسالان معرفی کنیم.

گفت و گو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آکادمی باشگاه مس رفسنجان گفت وگو نژاد باقری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان