انتقاد پورفتاحی از باشگاه مس رفسنجان؛

بزرگترین چالش پیش روی باشگاه عدم زیر ساخت لازم / مدیریت نکردن هزینه های هنگفت خیانت به شهر است

  • شناسه خبر: 188683
بزرگترین چالش پیش روی باشگاه عدم زیر ساخت لازم / مدیریت نکردن هزینه های هنگفت خیانت به شهر است

علی پورفتاحی منتقد مس رفسنجان گفت: بزرگترین چالش پیش روی باشگاه عدم زیر ساخت لازم است، هزینه های بالایی که مدیریت نمی شود و بی حساب و کتاب است خیانت به شهر است.

خانه » ورزشی » بزرگترین چالش پیش روی باشگاه عدم زیر ساخت لازم / مدیریت نکردن هزینه های هنگفت خیانت به شهر است

به گزارش خانه خشتی، علی پورفتاحی بازنشسته مجتمع مس سرچشمه و از مدیران اسبق ورزشی این مجموعه و امروز منتقد عملکرد باشگاه و تیم فوتبال مس رفسنجان در گفتگویی درباره خودش گفت: از سال ۹۵ به من تکلیف شد که وارد ورزش مس شوم، رئیس تربیت بدنی کارکنان مس را پذیرفتم، به مس تعصب زیادی دارم و همین تعصب اجازه نمی دهد که از خیلی اتفاقات به راحتی عبور کنم، مس به ما اهمیت و ارزش داد.

وی افزود: دیدگاههای فرامنطقه ای داشتم و سالهای سال دنبال آن بودم، به دنبال گسترش ورزش مس بودیم و مقرر شد تا یک مدیر ورزش صنایع مس ایران زیر مجموعه معاونت مس ایران تشکیل و همه باشگاهها و عوامل ورزشی زیر نظر آن تغذیه شوند و یک سازمان شکیل و متمرکز راه بیافتد، پیش نویس سازمان نوشته شد و با رفتن آقای مرادعلیزاده این کار عقیم ماند.

پورفتاحی گفت: با آمدن اردشیر سعد محمد بر منصب مدیرعاملی صنایع ملی مس ایران، سعد محمدی خودش راسا برای ورزش اقدام می کند، این علاقمندی خوب است و باید از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: مس همیشه به مسئولیت اجتماعی خود در منطقه عمل کرده اما این ایراد می تواند به مس وارد شد که ناظری بر هزینه کردهایش ندارد، باید فردی باشد که بر هزینه ها نظارت کند و هزینه ها بازخواست شود.

پور فتاحی تصریح می کند: ۱۰۰ میلیارد در مس رفسنجان در فصل گذشته هزینه شده است، از این میزان پول چند درصد وارد ورزش شهرستان و استان شده است، متاسف می شوم وقتی می بینیم افرادی از خارج استان می آیند و دست بچه های رفسنجانی از این داستان خالی است، خیلی جاها می گویند ورزش فقیر است در حالیکه پول در ورزش بسیار زیاد است اما در ورودی پول به ورزش بالانس نیست.

نفع حضور تیم ها در لیگ برتر برای شهرمان چقدر است؟

وی خاطر نشان می کند: ورزش حرفه ای فضای کثیف و مسمومی دارد، باید مشخص شود که نفع حضور تیم ها در لیگ برتر برای شهرمان چقدر است، الان همه نفع تیم مس رفسنجان به جیب سه نفر وارد می شود.

پور فتاحی می گوید: باشگاه نگاه ارباب رعیتی به مردم دارد، چرا باید اینگونه باشد؟ مجموعه مس فضایی را ایجاد کرده و آقایان امانتدار آن هستند، درد امروز همینجاست که چرا اینگونه برخورد می شود؟ از دوستان می خواهیم رفتار سازمانی خوبی داشته باشند تا ورزش شهرمان آسیب نبیند.

وی ادامه می دهد: مس متولی ورزش نیست و بهترین اقدامی که می تواند انجام دهد نظارت بر هزینه کردها خود در حوزه ورزش است.

پور فتاحی با بیان اینکه عملکرد باشگاه مس در هر دو بحث فنی و مالی ایراد دارد می گوید: همه چیز در فوتبال خلاصه نمی شود هیچ کدام از باشگاههای بزرگ کشور اینطور نیست که فقط بر فوتبال نگاه داشته باشند بلکه در چندین رشته فعالیت می کنندو موفق هستند.

وی بیان می کند: از زمان حضور سعد محمدی بر مدیرعاملی صنایع ملی احتمال حضور یک تیم در لیگ برتر می رفت چون ایشان علاقمند به ورزش هستند و از طرفی مسئولیت اجتماعی مس نیز در همین راستاست.

پور فتاحی تصریح می کند: نگاه هزینه ای به ورزش نداریم بلکه یک سرمایه گذاری استراتژیک در زندگی ورزشکاران است چه بومی و چه غیر بومی، حتی با حضور غیر بومی ها نشاط اجتماعی می  آید اما با اصول باید انجام شود.

وی می افزاید: از محل تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به صراحت می گوید سازمان هایی که در ورزش کار می کنند حداکثر ده درصد برگشت مالیاتی دارند و این مبلغ برای ورزش قابل توجه است، بنده سال ۹۵ پیشنهاد دادم ۶۰ درصد برنامه پنجساله برای زیرساخت های ورزشی و ۴۰ درصد باقی مانده را به شناسایی استعدادهای ورزشی در منطقه اختصاص داده دهند که عملیاتی نشد.

پور فتاحی می گوید: چمن ده میلیاردی که امروز در رفسنجان اجرا می شود آن روز با دو میلیارد اجرا میشد،  ورزش با خط تولید فرقی ندارد بلکه آبرو و حیثیت برای مجموعه مس می خرد، حضور یک مدیر ورزشی ضرورت دارد تا سر سال برنامه ارائه دهد.

وی خاطر نشان می کند: سعید افروز از دور ترین نقطه جنوب استان موفق به کسب مدال طلا شد، کم نداریم از این قهرمانان در جنوب استان کرمان، تیم پاورلیفتینگ بچه های رفسنجان در دنیا حرف برای گفتن دارد اما هیچکسی اینها را نمی شناسد بسیار استعدادهای خوبی داریم که نادیده گرفته می شوند.

وی یادآور می شود: اگر شخص آقای سعد محمدی نبود مس رفسنجان به لیگ برتری نمیشد، ایشان به شدت پشت داستان بود، درست است که بخشی از آن را هم آقایان زیندینی و بقیه کمک کردند، از این چند نفر هر کدام به سهم خودشان نبودند تیم لیگ برتری نمیشد.

مس رفسنجان در حالی لیگ برتری شد که یک زیر ساخت ورزشی در رفسنجان نداشتیم

پور فتاحی می گوید: بعد از المپیک ۲۰۱۶ در سال ۹۶ در جلسه ای با آقای مراد علیزاده مدیرعامل وقت داشتیم و آنجا بنده مطرح کردم که چرا نسبت به پول ورزش بی تفاوت رفتار می کنید؟ پول تربیت بدنی کارکنان مس در این سال دو برابر کل بودجه تربیت بدتی استان مازندران است در حالیکه ۵ نفر از مدال آوران المپیک ۲۰۱۶ کشورمان از مازندران بودند.

وی می افزاید: لیگ برتری شدن برای شهرمان می تواند بسیار اثر بخش باشد، هتل ها و رستوران های خوب فعال می شود، مکان های تفریحی فعال می شود، رفسنجان و مکانهای دیدنی و سوغات شهرمان شناخته می شود و می توانست منبع درآمدی برای شهرستان باشند.

پورفتاحی خاطر نشان می کند: اما باشگاه به این نوع نگاه ندارد تیم در کرج اقامت دارد به بهانه زیر ساخت، از یک سال قبل برای لیگ برتری برنامه ریزی شده و چندین ماه فرصت بود برای تجهیز شهرستان اما اقدامی نشد.

وی بیان می کند: بعد از علیزاده و سامره دیگر بازیکنی از رفسنجان تربیت نشده، کار فرهنگی در این شهر نشده که اینطور یک تیم لیگ برتری حاشیه درست می کند.

پورفتاحی می گوید: فوتبال می تواند به راحتی درآمدزا باشد برای شهرمان و بزرگترین دیپلماسی کشوری است اما متاسفانه مسئولان ما به این مسائل بها نمی دهند.

عملکرد مس رفسنجان با توجه به هزینه بالای این تیم عملکرد قابل قبول نیست

وی می افزاید: پرداخت پول رضایت نامه برای بازیکنان بدون قرارداد، عقد قرارداد میلیاردی با بازیکنان مصدوم  و کنار گذاشتن آنها تا پایان نیمه فصل و یا اینکه ابتدای فصل ۲۰ درصد قرارداد پرداخت شده و کنار گذاشته شده اند، نمونه ای از این هزینه کردهای غلط و بدون نظارت است.

پور فتاحی می گوید: زیر ساختهایی فعلی با هزینه بسیار بالاتر از هزینه های واقعی در حال انجام است چقدر دلال ها می خواهند از باشگاه مس رفسنجان بخورند، در خصوص چمن طبیعی استادیوم که در حال آماده سازی است نیز صحبتهایی وجود دارد که امکان رسانه ای شدن آنها وجود ندارد.

وی خاطر نشان می کند: عملکرد مس رفسنجان با توجه به هزینه بالای این تیم عملکرد قابل قبول نیست، با این هزینه های بالا اما مس رفسنجان در رده هشتم لیگ باقی مانده است.

پورفتاحی می گوید: بزرگترین چالش پیش روی باشگاه عدم زیر ساخت لازم است، هزینه های بالایی که مدیریت نمی شود و بی حساب و کتاب است خیانت به شهر است.

وی در پایان اظهار کرد: یک رسانه باید ارباب جراید بماند چرا باید رسانه ها را دعوت به سکوت کنند و آنها نیز بپذیرند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
باشگاه فرهنگی ورزشی مس علی پورفتاحی مس رفسنجان منتقد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان