بازگشت عضو تیم مذاکره کننده روحانی به تهران

  • شناسه خبر: 18581
بازگشت عضو تیم مذاکره کننده روحانی به تهران

موسویان طبق این مدارک مدت ها با عوامل اطلاعاتی سرویس های انگلیس و ژاپن در تماس بوده و حتی صدای او در برخی مذاکرات تلفنی نیز ضبط شده است. به گزارش خانه خشتی، شنیده شده که حسین موسویان از چهره های کلیدی دوران حاکمیت حسن روحانی برشورای امنیت که مدتها در خارج از کشور بوده […]

خانه » آخرین اخبار » بازگشت عضو تیم مذاکره کننده روحانی به تهران

موسویان طبق این مدارک مدت ها با عوامل اطلاعاتی سرویس های انگلیس و ژاپن در تماس بوده و حتی صدای او در برخی مذاکرات تلفنی نیز ضبط شده است.

به گزارش خانه خشتی، شنیده شده که حسین موسویان از چهره های کلیدی دوران حاکمیت حسن روحانی برشورای امنیت که مدتها در خارج از کشور بوده و به مصاحبه با رسانه های آمریکایی می پردازد به کشور بازگشته است.در محافل سیاسی بازگشت او را بی ارتباط با کاندیداتوری حسن روحانی نمی دانند.

موسویان در گذشته به اتهام جاسوسی بازداشت شده است و  گفته می شود مراجع ذیربط مدارک فراوانی دراین خصوص در اختیار دارند. موسویان طبق این مدارک مدت ها با عوامل اطلاعاتی سرویس های انگلیس و ژاپن در تماس بوده و حتی صدای او در برخی مذاکرات تلفنی نیز ضبط شده است. به طور مثال موسویان در یکی از همین مذاکرات تلفنی به طرف خارجی می گوید با پشتیبانی شما مجلس هشتم را فتح خواهیم کرد.”

وزارت اطلاعات صریحاً معتقد است که موسویان در پوشش مسئولین نظام دست به جمع آوری اطلاعات زده است و آنان را در اختیار بیگانگان قرار داده است.

با بررسی سوابق موسویان به نکته جالبی برخواهیم خورد؛ موسویان نیز تحصیلاتش را در امریکا سپری کرده است. موسویان که در سال۱۳۵۵ برای ادامه تحصیل به امریکا راهی شده بود بعد از پیروزی انقلاب به کشور بازمی گردد.

بعد از اتهام امنیتی وی و بازداشت هشت روزه، وی با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد می‌شود. موسویان اکنون در امریکا اقامت دارد و خبرها حاکی از اقامت دائم وی در امریکا دارد.

سید حسین موسویان، در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵، رئیس کمیته روابط خارجی شورای عالی امنیت ملی ایران بود که برای ۲ سال در مذاکرات هسته ای نیز شرکت داشت. او هم اکنون در خارج از ایران به سر می برد و نویسنده کتابی با عنوان ” بحران هسته ای ایران ” است که موسسه کارنگی در سال ۲۰۱۲ آن را منتشر کرده است. او علاوه بر این کتاب، در یک سال گذشته مقاله های متعددی را در مورد رابطه ایران و آمریکا و مساله هسته ای منتشر کرده است.

بیش از این نیز برخی سایت های اینترنتی نوشته بودند «حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای دید و بازدید نوروز، از آمریکا به تهران بازگشته است. وی یکی از اعضای ستاد حسن روحانی است که قرار است در حوزه‌های هسته‌ای و بین‌الملل به وی مشاوره و کمک کند»

برودی بعضی از محورهای عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای حسن روحانی  را بازنشر خواهیم کرد .

منبع: دانا

برچسب ها:
بازگشت عضو تیم مذاکره کننده روحانی به تهران حسن روحانی موسویان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان